A stílusos tank: Range Rover Evoque - Teszt

Frissítve:
2018-11-02, 16:19

Teszteltük a Jaguar Land Rover konszern legkisebb SUV-ját, az Evoque-t! Stílusos városi cirkáló, remek tereptulajdonságokkal

A tesztautót a Pannonhandel Zrt. biztosította: http://www.pannonhandel.eu/

A Range Rover Evoque 2011-ben robbant be a piacra, sportos, figyelemfelkeltő megjelenésével. Az autó kellően vadnak tűnik, érezhető benne az elegancia, impozáns látványt nyújt. A kiváló terepjáró képességek várhatóak voltak a nagy múltra visszatekintő Land Rover-től, és valóban nem okozott csalódást.

Range Rover Evoque

Az Evoque megnyerő megjelenése

Az Evoque akár háromajtós kivitelben is kérhető. Ez különlegessé teszi a márkán belül, de már maga a megjelenése is forradalmi volt a Land Rover részéről. Nem véletlenül kapta meg a dizájndíjat a World Car of the Year választáson 2012-ben.

Range Rover Evoque

A 2013-as frissítésnek köszönhetően szögletes kipufogóvégeget kapott, illetve a lökhárítókon végeztek némi ráncfelvarrást. A 2013-as év még átfogóbb frissítést eredményezett, ami néhány extrában nyilvánult meg, és az ebben a kategóriában egyedinek számító 9 sebességes ZF automata váltóban. Tesztautónkban egy 2.2 SD4 Pure felszereltségű, automata, 6 sebességes változatot tisztelhettünk.

Range Rover Evoque

Az Evoque beltere csak megjelenésében prémium

Range Rover Evoque

A 4,37 méter hosszú, 2,66 méteres tengelytávval rendelkező Evoque kívülről tömzsinek tűnhet, de belülről meglepően tágas, kényelmes elfér benne akár négy fő is. A Land Rovertől megszokott szögletes formavilág fogad minket, az anyagminőség ránézésre prémium, tapintásra már annyira nem mondanám annak. A funkcionalitásra és az ergonómiára egy szavunk sem lehet, bár a multimédiás rendszer nehézkes és a lassú kezelhetősége bizony mínusz pontnak számít.

Range Rover Evoque

A német konkurenseitől ebből a szempontból bőven elmarad az Evoque, a belső vonalvezetés nagy csalódás az extravagáns külső után. Szerencsére az ülések tökéletesek, ezek bőven kárpótolnak a hiányosságok miatt. Alapvetően igényes a varrás és a kárpitok minősége is, az elektromosan előbukkanó tárcsás váltó pedig sokat dob, az amúgy is vagány autó belsején. A Meridian Hifi rendszer is szépen teszi a dolgát, megjelenésében, nevében szintén prémium minőség rejlik. Az 575 literes csomagtartó kellő helyet kínálhat ha ügyesen tudjuk tele zsúfolni, a támlákat ledöntve viszont háromszor annyi helyet kapunk.

Range Rover Evoque

A Range Rover névhez hű maradt

A tesztautónk a 2.2 literes, 190 lóerős dízel motorral rendelkezett, ami a SUV méreteihez bőven elegendő, bár a sebesség nem az erőssége, manőverezhetősége viszont kompenzálta ezt. Hétköznapi autózáshoz, városban vígan lehet vele mozogni, amolyan kis városi tankhoz hasonlítanám.

Range Rover Evoque

A dízelmotor meglepően hangos, erélyes kattogással bír, főleg hidegen, és a menetzaj is meglehetősen nagy utazás közben. A 420 Nm nyomaték azért szépen megindítja a bő 1,5 tonnás szerkezetet, bár magas fordulatszámon elfogy az autó ereje. Sport módban valamivel agresszívabbá válik, érzékenyebb lesz a gázadásra, de elenyészőnek mondanám a különbséget, a Normal módhoz képest. Nagy gázadáskor nehezen találja a megfelelő fokozatot, kissé tétován indul meg, ezt viszont valamennyire lehet orvosolni a kormány mögötti fülekkel, sport módban. 8,5 másodperc alatt éri el nulláról a százat, végsebessége 195 km/óra.

Range Rover Evoque

A futómű SUV-osan feszes, kombinálva van a komfort egy kis sportossággal, terepjárósággal. A kormányzás egyébként határozottan jól súlyozott, éles a futómű és gyorsan reagál a kormánymozdulatokra. Az autó terepjáró képességeit is ki szeretnénk emelni, meglepően kellemesen hatott, az amúgy nagyon városias érzés mellé. Az Evoqueon csak a legextrémebb terepviszonyok tudnak kifogni, így méltán kapta meg a Range Rover emblémát. Az első terepszöge 25, a hátsó 33, középső 22 fokos, maximális gázlómélysége pedig fél méter. A fejlett összkerék hajtás teszi még teljessé a képet, ami akár képes szabályozni a hátsó kerekek közötti nyomatékot is.

Az Evoque erőssége a dizájn

Range Rover Evoque

A legkisebb Range Rover tehát egy egyedülálló prémiumautó, kicsi, angolos beütéssel. Kissé kopógosak a műanyag berakások, minden többet mutat annál, amit valójába nyújt. A minőség jelen van, de nem a részletekig menően, a német konkurensek ebben járnak még előrébb, a menetteljesítményen felül. A visszafogott dinamizmus és a hangos dízelmotor bizony bőven levon a vezetési élményből, és az autó fogyasztása sem mondható alacsonynak, 8,5-ös átlaggal jártunk vele a tesztút során.

Range Rover Evoque | Alapjárat

A terepjáró képességek az exkluzív megjelenéssel viszont könnyen leveszik a lábukról akár az erősebbik nemet, de leginkább a női szívekre hathat a cuki városi SUV. Az Evoque őrülethullám nem véletlen, összességében nagyon szerethető autót hoztak össze az angolok.

A tesztet készítették:

  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk

További autós hírek

Ismerős kép lehet sokatoknak, ahogy az asszony bringáját viszitek haza a vasútállomásról vidéken… 🙂 A videón látható szituáció is hasonló…

Venczel János versenyző nyilvános posztjára bukkantunk a Facebookon és megdöbbentünk a meglehetősen precíz, aljas tolvajtempón. Írja: “Kedves Ismerőseim!! 300.000 Ft…

Dél-Pesten, a 18. kerületi Méta utcán gondolta úgy a fekete BMW X5-ös sofőrje, hogy olvasónkat veszélyeztetve [email protected] a világra valamint,…

Közúti közlekedési baleset történt 2020. január 18-án kora délután az M2-es autóúton Dunakeszi irányából Vác irányába vezető oldalon – írja…

A magától gyorsító autók eddig 110 balesetet és 52 sérülést okoztak Amerikában, a helyi hatóságok ezért 500 ezer Teslát is…

Kapcsolódó írások

Az 1963-as Jeep Wagoneer elölről fotózva
2020. január 03.
Lassan 6 évtizedre tekint vissza a luxus SUV-ok története.
Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára
Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit