2017. május 11. | 12:00

Az új Ford Mondeo nem töri meg a hagyományt, kiváló flotta autó, ami a hétköznapokban is jó társ lehet. Aki ismeri az elődöket, biztosan nem fog benne csalódni.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Előnyök
Hátrányok
Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – http://www.mahzrt.hu/ 

Megjelenés: csillagos ötös

A Ford Mondeo rajongóknak sokat kellett várni az új modellre, ami már 1993-ban, 2001-ben és 2007-ben az egyik legjobb középkategóriás autónak számított. A Ford mindig kiegyensúlyozott, súlyos hibák nélküli autókat dob a piacra, jó ár/érték aránnyal. Ez ebben az esetben is így van. Első ránézése az autó sokat finomodott, de tüzetesebb vizsgálat során rá kell ébrednünk, hogy nem nyújt annyival többet, mint azt várnánk. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat A külsejét valóban eltalálták, szigorú a lámpa, meggyőző az Aston Martintól lopott hatalmas hűtőrács. Sportosan elegáns, a laikus szemlélőnek tiszteletet parancsol, de hétköznapinak mondható, igazából nem nyújt semmi újat. A fényezés hagy némi kívánni valót maga után, ugyanis ezen a fehér színen észrevehető, hogy a műanyag elemek elütnek a fém karosszéria részektől. A flottások talán legnépszerűbb autójává vált, válhat, ugyanis mindent tud amit egy céges autónak tudnia kell, nem mellesleg, tavaly májusban a Mondeo volt a legnépszerűbb a haza piacon. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat Az adaptív LED fényszórók már magukban is meggyőzőek, bekapcsolva még inkább, és funkcióját tekintve is, hiszen vakításmentes reflektorokról beszélhetünk, amelyhez futófényes irányjelző társul. A Hella szállítja az egységet, amely állítólag mintegy 500 alkatrészből áll. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat

Az erőforrások

Az előző generáció motorpalettája 140 lóerős verzióról indult, most viszont egy 10-est hozzátoldottak. A tesztautónkban található Euro 6-os dízel 150 lóerős, és a 350Nm nyomaték bőven elegendő ahhoz, hogy belendítse a méretes bódét. Végsebessége 215 km/h, 9,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, a gyári adatok szerint. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat A közepesen erős dízel 180 lóerős, 400 Nm nyomatékkal bír, de már kapható a legizmosabb, 210 lovas változat is. A benzinfalónak nem nevezhető fapados, 1.5 literes Ecoboost motorral is kérhető, ám a benzines csúcsmodell kecsegtetőbb a maga 240 lovával. Az összes egység turbós és közvetlen befecskendezésű, a váltók mind hatfokozatúak, a benzines automata váltók hagyományos, a dízelek kettős kuplungosat kaptak.

Papíron ez a legnagyobb

Állítólag ez minden idők legtágasabb Mondeója, de valahogy mégis nyomasztóbb az A-oszlop közelsége mint az előző modellben. Érdekesség, hogy az új modell hossza 7 centiméterrel nőtt, 2,9 centiméter híján 4,9 méter. Ehhez képest a hátsó lábtér kisebb lett, mint az előző generációs Fordban, viszont most szerepelhet először ülésfűtés a második sorban. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat A tengelytáv 2,85 méter, másik érdekessége, hogy az ötajtós szedán csomagtere literszámban nagyobb, mint a kombié. A szedán 550 literes, szükségpótkerékkel 541 liter, a kombié 525, pótkerékkel pedig 500 liter. Aki igazán ki akarja élvezni a Mondeo nyújtatta térkínálatot, annak mégiscsak a kombit javasolnánk, főleg ha sok a gyermek a családban. A tömegcsökkentés érdekében magnéziumötvözetből készült a csomagtérajtó, ami elektromosan képes mozogni. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat

Semmitmondó belső

Az autó beltere lehetne átgondoltabb, de összességében ez is jól mutat, viszont jobban megvizsgálva itt is érződik, hogy spóroltak az anyaghasználaton, nincs sem fa- vagy szép fémbetét, egységesen szürke az egész. A gombok tengerében könnyen el lehet veszni, szánjunk rá pár percet, és tanulmányozzuk át a leírást, hogy mégis, mikor, hova kell nyúlni. A Microsoft rendszerű navigáció lassú és nehézkes az érintőképernyő kezelése. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat A középkonzol kialakítása felettébb érdekes, az összképbe remekül beleillik, de az íve nyomja a térdet, és rendkívül kellemetlen benyúlni a mélyére, nagyobb kézfejjel szinte lehetetlen. Az ergonomikus, elektromosan állítható sofőrülés viszont kényelmes, jól megtámaszt minden irányból. Vicces, a kormányoszlop nincs eltakarva igényesen a lábnál, úgy látszik, hogy még itt is spórolni akart a Ford.  Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat A hatalmas panoráma tetőnek sok értelmét nem látjuk még mindig, igaz, hogy jól mutat, de mivel csak a rolót lehet elhúzni, nem csal vigyort a szánkra. A parkolássegítő bátran teszi a dolgát, gyorsan tekeri a kormányt, de sokszor inkább belefékez az ember a manőver végén, nehogy megtörténjen a baj. Az elektromos vezetőülés, a start-stop rendszer már alapnak számítanak egy ilyen kényelmes szedánban. Alapáron jár hozzá a felárért adaptív tempomat, itt a vezető döntése, hogy a rendszer milyen követési távolsággal, egyáltalán távolságtartóan vagy hagyományosan működjön-e. A legtöbb fontos extra tehát alapból, vagy elég olcsón kérhető a Mondeóba. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat

Menetdinamika

Rossz minőségű úton a menetdinamika nem az igazi, eléggé ráz. Méretes az autó, nem is kanyarodik annyira sportosan. A futómű nem csörög-zörög, de az úthibákat nem mozogja ki megfelelően, elég keménynek mondanám az elől MacPherson, hátul multilink futóművel felszerelt rendszert. Az R18-as felnik 235/45 gumikkal olyan aprónak tűnnek a hatalmas szedán alatt, öblös, széles fara miatt bőven elbírná a 20-as kerekeket is. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat A formájának és a teljesen leburkolt hasnak köszönhetően csendes az autó, főleg autópályán nyújt magas komfortérzetet, nem érezni benne a sebességet. A zajszigetelés terén azért sokat fejlődött a Ford, ennek része a 0,4 mm-rel növelt vastagfalú oldalüveg, amivel a hőkomfort is javult. Ám 10-15 centire húzva az ablakot, rendkívül kellemetlen süvítő hangot produkál a Ford. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat Az autó maga, nehéznek számít, még akkor is, ha a gyártó szerint 25 kg-os tömegcsökkenést értek el az előző változathoz képest, ugyanis nőtt a nagy szilárdságú és ultra nagy szilárdságú acél használata. Ezáltal a karosszéria merevsége 10%-al nőtt, immár 61%-os a nagy szilárdságú acélok aránya. Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat A váltó szépen működik, gyorsan, finoman teszi a dolgát, manuál módban viszont nem vált el, tiltásig lehet neki tolni és nem egyértelmű visszarakni automata módba sem. Valójában kétlem, hogy a manuál módot bárki is használná, a fülek kényelmetlenül kicsik és jobban teszi a dolgát automata üzemmódban. Érdemes odafigyelni, mert a váltó P fokozatban elég sokat enged gurulni az autón.   Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat

Összegezve

Az új Ford Mondeo egy tágas, kényelmes autó, ami rossz úton erősen ráz, de autópályán, országúton rendkívül csendes, komfortos utazást biztosít. A csomagtere hatalmas és hasznosak a sofőrsegéd berendezései, ám a kezelő szervek lehetnének letisztultabbak. Néhol pazarló a helykihasználás, szokatlan a túlsúly, mert az autó a sok extrától nehezebbé válik, ennek köszönhetően meg sem közelíti a gyári fogyasztási adatokat. A Ford Mondeo egy vérbeli céges autó, amely mutatós, a vevőket, vásárlókat első ránézésre tutira meggyőzi, szinte borítékolható vele a siker! Ford Mondeo 2.0 Titanium | Alapjárat
A tesztek készítette:
  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!