A SEAT kompakt szabadidő-autója nem csak a világpiacon, hanem a Volkswagen konszernen belül is versenyképes. Arányos vonalaiban és turbós benzinmotorjában bárki fellelheti a boogiet, az kétségtelen.
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Előnyök
Finom, dinamikus turbóbenzin
Nagy helykínálat
Ideális futás, futóműhangolás
Hátrányok
Hajlamos sokat fogyasztani
Itt-ott kopogós belső elemek
Sovány alapváltozat
Köszönjük az tesztautót a SEAT Magyarország Kft.-nek! - https://www.seat.hu
A SEAT első SUV-ja 2016-ban lépett be a már amúgy is túlzsúfolt szabadidő-autó piacra, de annyira markáns és latinosan németes megjelenést kapott, hogy egy pillanat alatt a szegmens egyik legígéretesebb tagjává vált. Nem is volt nehéz dolga, hiszen a Volkswagen konszern egy kiforrott alapjára készült, alkatrészei nagy részén a Volkswagen Tiguannal és a Skoda Yetivel osztozik. Nevét egyébként a spanyol zaragozai hegyvidékben található Ateca kisvárosról kapta. Az itt élők különösen tisztelik hagyományaikat, az évente rendezett karneváljukon a saját, Atecano névre hallgató táncukat lejtik. A feszesség és a finom mozzanatok a SEAT újdonságát is tökéletesen jellemzik, nem véletlen, hogy az Autobest szerint 2016 végén az egyik legjobb vételnek az Ateca számított. Úgy tűnik, hogy a SEAT az utóbbi 10 év szerencsétlen próbálkozásai után végre magára talál, a régi modellek előtérbe helyezése helyett (Toledo) a manapság népszerű SUV szegmensben kezd el hódítani. Nehéz dolga lesz, hiszen a Q5-ökkel, X3-akkal és a GLE Mercikkel minőség terén nem igen tud versenybe szállni, de ár és dizájn szempontjából igenis egy versenyképes autó.SEAT Ateca: Sehol egy gömbölyded vonal
A SEAT Ateca a moduláris MQB platformra épül: 4,36 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas, tengelytávja pedig 2,64 méter. Érdekesség, hogy a Leonnál nyúlánkabb, szélesebb, magasabb, de a tengelytáv mindössze 1 centivel hosszabb. Ebben a vadító piros színben megbújó szögletes formák kitűnő elegyet alkotnak, az autó külsőjében nem található domború vagy hajlított forma, minden vonal valamilyen szegletben végződik.SEAT Ateca: Prémiumtól éppen csak elválasztva
Az Ateca kabinja nem nyűgözi le különösebben a szemlélőit, egyszerű a beltér, a minőség kézzel tapintható, bár néhol azért érződik az olcsóság. Nem igazán prémium a hatás, hiszen prémiumnak az Audi és a Volkswagen autóinak kell lennie, a SEAT esetében a berendezések és az anyaghasználat egy szinttel lejjebb van belőve. A helykínálatra elöl és hátul sem lehet panasz, az ülések inkább kemények, mint puhák, az ülő- és hátfelületen található Alcantara borítás kifejezetten ütősre sikerült, a gatyarohasztó ülésfűtésről nem is beszélve.SEAT Ateca: Felemelő az egynégyes
A SEAT Atecához három dízelmotor választható, melyeknek teljesítménye 115-től 190 lóerőig terjed, a benzines, belépő szintű háromhengeres egyliteres turbómotor helyett, a tesztalany 1,4 literes 150 lóerős Eco TSI-vel rendelkezett. Hogy miért Eco? Azért, mert, ha úgy érzi az elektronika, akkor lekapcsol két hengert, ezáltal spórolva nekünk üzemanyagot. Így képes a 7-8 liter körüli fogyasztásra, de a buzgó start-stop rendszerrel akár városban is 7 liter alá lehet menni.SEAT Ateca: Végre egy sportos SUV
A SEAT Ateca finoman terelhető, semmiféle ingert nem gerjeszt sofőrjeiben, pontosan azt tudja, ami egy modern SUV-tól elvárható, hiszen a műszakilag rokonlelkű Tiguannál és a Kodiaqnál is kisebb, könnyebb és sportosabb. Az elsőkerék-meghajtású Atecák hátsó futóműve csatolt lengőkaros, az összkerekesé egyébként független. A rugózás rendben van, futása megnyugtat, kellően feszes, sőt néha túlságosan is - komfort módban azért tud meglepetéseket okozni, ha nagyon rossz az út.SEAT Ateca: Összegezve
A SEAT Ateca ára az egyliteres alapmotorral ötmilliótól indul, ebben már van manuális klíma, sok légzsák, fedélzeti számítógép, érintő képernyő. Ebbe a Reference felszereltségbe viszont csak a két leggyengébb motor választható, 115 lóerő felett már a Style vagy az Xcellence csomagot kell kérni. A hosszú extra listában számos hasznos kiegészítőt találni, ez a kiforrott hajtással és platformmal rendelkező konstrukció ár-érték arányban az egyik legjobb döntés a jelenlegi piacon. Főleg úgy, hogy földije, a legújabb Volkswagen Tiguan 5 900 000 forinttól indul.SEAT Ateca - 1.4 TSI Start/Stop
- Lökettérfogat: 1395 cm3
- Hengerek/szelepek: 4/16
- Max. teljesítmény: 150 LE 5000-6000/perc
- Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1500-3500/perc
- Hossz./szél.: 4363/1841 mm
- Tengelytáv: 2638-2630 mm
- Saját tömeg: 1247 kg
- Városi fogyasztás: 7,0 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 5,0 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 5,4 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 125 g/km
- Végsebesség: 201 km/h
- 0-100: 9,0 s