2018. augusztus 25. | 10:00

A Lexus CT 200h ideális autó azoknak, akik nem jönnek lázba a benzingőztől. A Prius hajtásláncával felvértezett kompakt egy közömbös, mégis minőségi és kiforrott közlekedő tárgy: a célra szentesített eszköz.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Lexus CT 200h 1.8 Hybrid
Előnyök
Tapintható minőség
Finom működés
Megbízható, gazdaságos hajtáslánc
Hátrányok
Szűk hátsó tér
Elavult belső dizájn és multimédia
Városon kívül zajos
A Lexus Compact Tourere, avagy a CT 2011-ben mutatkozott be, mint egy gazdaságos, kompakt méretű városi cirkáló. A Toyota égisze alatt épülő, szépülő luxusmárka első kicsiny autója volt ez, és egészen merész módon csak és kizárólag hibrid változatban kerülhetett forgalomba. A 6-7 éves konstrukciót a mai világban könnyedén lehetne elavultnak nevezni, a modellciklusa végéhez érve 2017-ben kapott egy nem túl átfogó vérfrissítést. A továbbra is hibrid hajtással kapható elsőkerekes kompakt hozza a tisztán működő, prémiumtól elvárható szintet, de mindezt semlegesen, érzelemmentesen teszi - azonban mint minden jármű, ez is egy bizonyos célcsoportnak készült: a zöld szemléletű városi embernek. Lexus CT 200h - Teszt

Lexus CT 200h – jól tartja magát

A Lexus jelenlegi dizájn-politikáját tekintve kijelenthetem, hogy a CT formaterve nem igényelt komolyabb változásokat, nem éppen fiatal a forma, de igazán jól tartja magát, a ráncfelvarrás során sikerült modernebb hatást elérniük. Hét még gombócból is sok, nemhogy évekből, a hátsó fényszórók grafikai megújulás jót tett a far-nézetnek, a lökhárító alján felkunkorodó műanyag betét sérthetetlenséget közvetít a szemlélője felé, ahogyan a nagyobb számban megjelenő króm betétek is az exkluzivitást igyekeznek közvetíteni. Lexus CT 200h - Teszt A karakteresebb megjelenéshez hozzájárul az orsóformájú hűtőmaszk megreformálása, melyből kikerültek a vízszintes lamellák, a szigonyszerű nappali menetfény más irányba mutat, és felkerült a lámpatest tetejére. A CT 435 centi hosszú, 176,5 centiméter széles, 144,5 centi magas a tengelytáv pedig 260 centire tehető, az arányok teljesen rendben vannak, főleg úgy, hogy egy hibridnek célszerű hoznia az aerodinamikailag kedvező csepp-formát, a 0,29-es légellenállási együttható kifejezetten jó számnak mondható. Lexus CT 200h - Teszt

Lexus CT 200h – a négy már sok neki

A vezetőoldali ülésben helyetfoglalva gyorsan magamra szabom azt, és kiderül, hogy elöl teljességgel rendben van a helykínálat. Egyedül a középkonzolon nem találom helyét a támaszkodó térdemnek. Mögöttem már nem ilyen fényes a helyzet, hiába nincs kardánalagút, itt azért szűkös a lábtér, meredekek a háttámlák. A csomagtér padlózata is meglehetősen magas, az akkumulátorok miatt 375 literesre sikeredett. Lexus CT 200h - Teszt A legszembetűnőbb frissítés az új óracsoportban jelenik meg, melynél Sport módba kapcsolva az autót a hibrid funkciókat jelző, baloldali adathalmaz fordulatszámmérőre alakul át. A formavilág maradt a régi, az anyagok és a minőség is hozza a Lexustól elvárható szintet, de egy kicsit olyan érzésem támadt, mintha tényleg itt belül megállt volna az idő 2011-óta. Maradt a lábbal működtethető kézifék és a Lexusok leginkább kritizált pontja, a kezelő szerv is, mely a tesztautónál az olcsóbb tekerőkapcsolót takarja, ugyanis ez jár a kisebb és gyengébb felbontással rendelkező multimédiás rendszerhez. A jobban felszerelt példányok az eleinte nehézkes, joystickos kezelőszervet kapják. Android Auto és Apple CarPlay nem érhető el, azonban van két USB port, így akár egyszerre két telefont is tölthetsz. Lexus CT 200h - Teszt

Lexus CT 200h – a legbiztosabb pontja a hajtáslánc

A Lexus CT 200h az első pillanattól kezdve egyetlen egy hajtáslánccal készült: továbbra is a Prius III és a kifutó Auris HSD technikáját használja. Ezzel elég sok érdeklődőt elhessegettek maguktól, hiszen aki egy kicsivel is erőteljesebb, karakánabb kompaktot szeretett volna japán csúcsminőségben, az valószínűleg elfordult tőlük. Ám a fő piacuk továbbra is az amerikai, ahol a sofőrök nagy részének teljesen mindegy, hogy milyen erőforrás hajtja autójukat, a lényeg, hogy keveset egyen és megbízható legyen! E téren azonban kimagaslóan teljesít a CT. Lexus CT 200h - Teszt Az 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor egyedül 99 lóerőt és 142 Nm-es maximális nyomatékot képes hozni, a két elektromotorral kiegészülve az összteljesítmény 136 lóerőre ugrik. A nikkel-fémhibrid akkutelepekből nyert energiával egyébként a villanymotorok 82 lóerőt és 207 Nm nyomatékot nyújtanak, melyeknek azonnal jelentkező nyomatéka jól jön Sport módban, bár ilyenkor az E-CVT fokozatmentes automata váltó nagy bőgéssel igyekszik lendületben tartani az autót – ettől olyas esetlenné és okafogyottá válik minden erőteljesebb kigyorsítás. Ez a kocsi tényleg nem erről szól. Lexus CT 200h - Teszt Nesztelenül viszont nagyon is kellemes érzés vele gurulgatni, elektromos módban, indulásnál csak a Ready felirat jelzi, hogy indulásra készen áll. Városban használható igazán jól, ott képes spórolásra késztetni a hibrid rendszer: 5 liter alá lehet vinni a fogyasztást, autópályán az efféle hajtáslánc már nem előnyös, ilyenkor 6-7 litert is képes elégetni – ja és még hangos is. Nagyvárosi forgatagban, ha okosan játszol a fékkel és hagyod gurulni lejtőkön, piros lámpák előtt, annál több mozgási energiát képes visszatölteni az akksikba, kímélve a fékbetéteket, tárcsákat a villanymotor fékező mechanizmusával. A CT 200h átkonvertál minket hibrid-sofőrré, bár aki ezt az autót veszi, az sejthetően előtte is az volt.

Lexus CT 200h – városba született

A Lexus CT frissítése a vezetőtámogató rendszerekben hozott újat: 490 000 Ft-os felárért kérhető a Safety System+ csomag, melyben megtalálható az adaptív távolságtartó tempomat, az éberségfigyelő, a sávelhagyásra figyelő, táblafelismerő, ütközésre figyelmeztető ás az automata távfény. Ezen vezetéstámogató rendszerek okosan dolgoznak össze a gépjárműben utazók védelmének érdekében, a csomag ára azt gondolom, elfogadható. Lexus CT 200h - Teszt A Lexus CT 200h elöl MacPherson kerékfelfüggesztéssel, hátul kettős keresztlengőkaros megoldással rendelkezik. És ahhoz képest, hogy a teljesítmény nem igazán predesztinál arra, hogy sportosan vezesd, lehet vele jókat autózni. A futómű inkább feszes hangolású, mint komfortos, élvezetes minden egyes kanyarvétel, a kormány jó fogású, kellően kemény, pontosan lehet vele terelgetni a bódét. Városban ezáltal remek manőverezhetőséget kínál, ha ragaszkodnál a nem igazán összeegyeztethető, karakánabb külsőt adó F Sport csomaghoz, akkor választhatod azt a felszereltségi szintet is!

Lexus CT 200h – összegezve

A tesztelt Lexus CT 200h Prestige felszereltségben, néhány plusz extrával 10 580 000 forintba kerül, azonban a Lexusnál most kiadós kedvezményekre lehet számítani, a legolcsóbb CT 7,9 milliótól indul akciósan, de 13 millió közelébe is el lehet jutni egykönnyen. Egyik legkomolyabb konkurense az Infiniti Q30 lehet, igaz, azt hibrid hajtáslánc nélkül kínálják. Továbbá hamarosan érkezhet a Lexus UX kompakt crossover, mely véget vethet az érzelmektől mentes, gazdaságos, városi forgatagban remek választásnak tűnő CT 200h sikereinek.

Lexus CT 200h 1.8 Hybrid

  • Lökettérfogat: 1798 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 136 LE 5200/perc
  • Max. forgatónyomaték: 142 Nm 2800-4400/perc
  • Hossz./szél./mag.: 4350/1765/1450 mm
  • Tengelytáv: 2600 mm
  • Saját tömeg: 1370-1465 kg
  • Városi fogyasztás: 4,1 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 4,0 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 4,1 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 5,7 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 94 g/km
  • Végsebesség: 180 km/h
  • 0-100: 10,3 s