Hyundai i30 Kombi 1.4 T-GDI - Teszt

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A Hyundai i30 Kombi hiába kompakt autó, bőséges helykínálatot hordoz családok számára. Az alsó-középkategória ár-érték arányban egyik legütőképesebb alternatíváját néztük meg közelebbről!

A Hyundai i30 első generációját 2007-ben dobták piacra a koreaiak, ezt egészen 2012-ig gyártották. A második ciklusban újabb öt évet kapott, így tavaly ideje volt egy harmadiknak, mely a kor formai követelményeinek eleget téve nem csak kívánatos, de igazán nagy teret is kínál. Egyre ügyesebben bűvészkedtek a helykihasználással, így már ez a kompakt kombi is képes kielégíteni a családosok kívánalmait. Azonban, ha nem a praktikum az elsődleges szempont, akkor kérheted ötajtós vagy fastback-kivitelben is, vagy akár N-sport változatban.

Hyundai i30 CW 2007-ből

Hyundai i30 CW 2007-ből

Hyundai i30 Kombi: Ízléses a puttony ellenére is

Nem sokat agyaltak a kombi i30 nevének megalkotásakor, ugyanis csak simán i30 Kombi néven fut. Szerencsére a tervezőasztalon dolgozó Peter Schreyer dizájner fejében ennél sokkal komplexebb dolgok kavarogtak, ugyanis az új puttonyos rendkívül sokat változott, egyáltalán nem nevezném kirívónak, nekem kifejezetten tetszik ez a lágyan elnyúló kombi forma.

Hyundai i30 Kombi - Teszt

Szemből ugyan teljes mértékben megegyezik a többi változattal, de 24,5 centivel hosszabb az ötajtós változathoz képest, így a 2650 milliméteres tengelytávból tágas beltérre lehet következtetni. Az enyhén lejtő tetővonaltól sem kell megijedni, hiszen fejtérből is elegendőt kínál. Nem fukarkodtak a króm díszítőelemekkel a kaszkádos hűtőrácson, ami az olvadt acél leömlő áradását hivatott megtestesíteni. A LED-es, morcos világítótestek hosszúkás formái bizony dinamizmusról árulkodnak, úgy összességében tehát egy vérmes és agilis kombi benyomását kelti.

Hyundai i30 Kombi - Teszt

Hyundai i30 Kombi: Hely akad bőven

A Hyundai i30 Kombi esetében a kompakt külső igazán szellős belsőt takar. Kényelmes, félig bőr, félig szövet borítású ülések elöl és hátul, nem zörögnek a műanyagok, igényes illesztések és nagyrészt puha bevonatú anyagok fogadnak, bár az egybeöntött műanyag ajtóbetétek sokat rontanak az összképen.

Hyundai i30 Kombi - Teszt

Alapvetően minden gombnak megvan a helye, egyértelmű a funkciójuk, azonban a „lebegő” 8”-os érintőkijelző annyira belelebeg az arcomba, hogy félre is hessegetném legszívesebben. Több időt is szánhattak volna ennek az elhelyezésére, nekem túlságosan belerondít a képbe, de összességében gyors, könnyen kezelhető, a grafikáján csiszolhattak volna még.

Hyundai i30 Kombi - Teszt

Az i30 Kombival három felszereltségi szint érhető el, a Premium a nevéből adódóan LED-es kanyarkövető fényszórókat, 17-es kerekeket, a már említett bőr-szövet kárpitozást, parkolást segítő rendszert, kulcsnélküli indítást, sötétített hátsó ablakokat, elektromos kéziféket takar, felárért van panorámatető és tolatókamera is. Ha nem volna elég: az autó képes sávot tartani, található benne vészfékező rendszer, holttér- és keresztirányú forgalom figyelő, ülésfűtés, kormányfűtés, esőérzékelő, sőt, ha bőrüléssel kéred, akkor még szellőztetés is jár.

Hyundai i30 Kombi - Teszt

Egyszóval számos modern vezetéstámogató, kényelmi és biztonsági extra igényelhető, de a legnagyobb extrát a leghátsó része nyújtja, hiszen a csomagtér alaphelyzetben 602 literes, akár 1650-re is bővíthető, az osztott padlót megemelve könnyedén sík padlózat is kialakítható. Az alacsony küszöb miatt könnyű bele pakolni még síléceket is, hiszen sílécalagúttal is bír, piros pont.

Hyundai i30 Kombi: Fickós az egynégy!

Az i30 N változatának kétliteres motorja a kombiba sajna nem kérhető, a legerősebb benzines egységet jelen esetben a 1,4 T-GDI képviseli. A négyhengeres turbómotor hatfokozatú manuális váltóval társul, kérhető még hétfokozatú DCT automata sebességváltóval, de manuálissal a tuti. Valójában ez, a 140 lóerős, 242 Nm leadására képes motor jelenti az aranyközéputat, hiszen lefelé az 1,0 literes T-GDI található 120 lóerővel, illetve az 1,4-es, szívó MPi, feljebb pedig az 1,6 literes dízel, mely 110 és 136 lóerős változatban kapható.

Hyundai i30 Kombi - Teszt

Az 1,4-es T-GDI egységgel kompromisszummentes a közlekedés, 9,6 másodperc alatt van százon, leginkább csak a turbólyuk zavar be a képbe, jól reagál, meglepően fickósan viselkedik amellett, hogy kifejezetten csendes. Ha óvatosan közlekedsz vele, hozható a 6,3-as átlag, de normál használatnál inkább 7 literrel lehet számolni, mely alapján tehát nem is biztos, hogy megéri a dízelt venni, hacsak nem céges autónak, vagy napi ingázásra keresel megbízható távol-keleti autót.

Hyundai i30 Kombi - Teszt

Hyundai i30 Kombi: Kezdő apák kedvence

Nem az i30 Kombi lesz a mintapélda, ha a kormány közvetlenségéről vagy pontosságáról kell szót ejteni. De annyit elmondanék, hogy kellemesen, könnyedén lehet vele autózni, engedi a meredekebb kanyarokban is a határokon történő autózást. Magabiztosan, ügyesen rugózik, érződik, hogy a futómű hangolására is több időt szántak, családapák mindenképp elégedettek lesznek vele, főleg, ha manuális váltóval kérik.

Hyundai i30 Kombi - Teszt

Hyundai i30 Kombi 1.4 T-GDI: Összegezve

A Hyundai i30 Kombi az árcédulát tekintve versenyképes, sőt, 5 év garancia jár hozzá, természetesen a kötelező szervizekkel, karbantartásokkal. A kombi változat felára 300 000 Ft, alapárát pedig 5 819 000 forintban határozták meg. A tesztautóé 7 427 000 Ft, de ebben még nincsenek benne a feláras extrák, melyekkel könnyedén 10 millió forintra is kúszhat az ára. Józan, Comfort felszereltséggel, manuális váltóval, az 1,4-es turbómotorral már 6 319 000 forintér megvásárolható, az 1,0 literes háromhengeressel 250 000 forintot spórolhatsz, az automata közel 500 000 forintba kerül. A konkurensek közül a Kia Cee’d Kombit, Ford Focust, Fiat Tipót vagy akár a Golf Variantot érdemes megemlíteni. Az i30 valahol középtájt helyezkedik el ebben az összehasonlításban, de a remek helykínálat a megnyerő kinézet és erőteljes turbómotorjával remek alternatívát kínál. Bevallom, ebben a racionális-autó összevetésben a választás meglehetősen nehéz.

Hyundai i30 Kombi - 1.4 T-GDI

  • Lökettérfogat: 1 353 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 140 LE 6000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 242 Nm 1500/perc
  • Hossz./szél.: 4585/1795 mm
  • Tengelytáv: 2650 mm
  • Saját tömeg: 1262-1500 kg
  • Városi fogyasztás: 6,6 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 4,6 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,3 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,2 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 124 g/km
  • Végsebesség: 208 km/h
  • 0-100: 9,2 s

Kapcsolódó írások

Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára
 S500 Coupé
2018. október 26.
Két éve már, hogy az Alapjárat létrejött, azóta már több mint 100 videó került fel YouTube csatornánkra. Ezek közül válogattam ki Neked a személyes kedvenceimet!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
Nézd meg a legújabb autós teszteket az Alapjárat YouTube csatornáján!
2017. augusztus 05.
Hétről-hétre újabb autós tesztekkel jelentkezik az Alapjárat csapata. Az elmúlt bő két hónap során 11 videót, köztük 10 tesztet töltöttünk fel a legkedveltebb videómegosztó portálra.