A Hyundai i30 Kombi hiába kompakt autó, bőséges helykínálatot hordoz családok számára. Az alsó-középkategória ár-érték arányban egyik legütőképesebb alternatíváját néztük meg közelebbről!
A Hyundai i30 első generációját 2007-ben dobták piacra a koreaiak, ezt egészen 2012-ig gyártották. A második ciklusban újabb öt évet kapott, így tavaly ideje volt egy harmadiknak, mely a kor formai követelményeinek eleget téve nem csak kívánatos, de igazán nagy teret is kínál. Egyre ügyesebben bűvészkedtek a helykihasználással, így már ez a kompakt kombi is képes kielégíteni a családosok kívánalmait. Azonban, ha nem a praktikum az elsődleges szempont, akkor kérheted ötajtós vagy fastback-kivitelben is, vagy akár N-sport változatban.
Hyundai i30 Kombi: Ízléses a puttony ellenére is
Nem sokat agyaltak a kombi i30 nevének megalkotásakor, ugyanis csak simán i30 Kombi néven fut. Szerencsére a tervezőasztalon dolgozó Peter Schreyer dizájner fejében ennél sokkal komplexebb dolgok kavarogtak, ugyanis az új puttonyos rendkívül sokat változott, egyáltalán nem nevezném kirívónak, nekem kifejezetten tetszik ez a lágyan elnyúló kombi forma.
Hyundai i30 Kombi: Hely akad bőven
A Hyundai i30 Kombi esetében a kompakt külső igazán szellős belsőt takar. Kényelmes, félig bőr, félig szövet borítású ülések elöl és hátul, nem zörögnek a műanyagok, igényes illesztések és nagyrészt puha bevonatú anyagok fogadnak, bár az egybeöntött műanyag ajtóbetétek sokat rontanak az összképen.
Hyundai i30 Kombi: Fickós az egynégy!
Az i30 N változatának kétliteres motorja a kombiba sajna nem kérhető, a legerősebb benzines egységet jelen esetben a 1,4 T-GDI képviseli. A négyhengeres turbómotor hatfokozatú manuális váltóval társul, kérhető még hétfokozatú DCT automata sebességváltóval, de manuálissal a tuti. Valójában ez, a 140 lóerős, 242 Nm leadására képes motor jelenti az aranyközéputat, hiszen lefelé az 1,0 literes T-GDI található 120 lóerővel, illetve az 1,4-es, szívó MPi, feljebb pedig az 1,6 literes dízel, mely 110 és 136 lóerős változatban kapható.
Hyundai i30 Kombi: Kezdő apák kedvence
Nem az i30 Kombi lesz a mintapélda, ha a kormány közvetlenségéről vagy pontosságáról kell szót ejteni. De annyit elmondanék, hogy kellemesen, könnyedén lehet vele autózni, engedi a meredekebb kanyarokban is a határokon történő autózást. Magabiztosan, ügyesen rugózik, érződik, hogy a futómű hangolására is több időt szántak, családapák mindenképp elégedettek lesznek vele, főleg, ha manuális váltóval kérik.
Hyundai i30 Kombi 1.4 T-GDI: Összegezve
A Hyundai i30 Kombi az árcédulát tekintve versenyképes, sőt, 5 év garancia jár hozzá, természetesen a kötelező szervizekkel, karbantartásokkal. A kombi változat felára 300 000 Ft, alapárát pedig 5 819 000 forintban határozták meg. A tesztautóé 7 427 000 Ft, de ebben még nincsenek benne a feláras extrák, melyekkel könnyedén 10 millió forintra is kúszhat az ára. Józan, Comfort felszereltséggel, manuális váltóval, az 1,4-es turbómotorral már 6 319 000 forintér megvásárolható, az 1,0 literes háromhengeressel 250 000 forintot spórolhatsz, az automata közel 500 000 forintba kerül. A konkurensek közül a Kia Cee’d Kombit, Ford Focust, Fiat Tipót vagy akár a Golf Variantot érdemes megemlíteni. Az i30 valahol középtájt helyezkedik el ebben az összehasonlításban, de a remek helykínálat a megnyerő kinézet és erőteljes turbómotorjával remek alternatívát kínál. Bevallom, ebben a racionális-autó összevetésben a választás meglehetősen nehéz.
Hyundai i30 Kombi - 1.4 T-GDI
- Lökettérfogat: 1 353 cm3
- Hengerek/szelepek: 4/16
- Max. teljesítmény: 140 LE 6000/perc
- Max. forgatónyomaték: 242 Nm 1500/perc
- Hossz./szél.: 4585/1795 mm
- Tengelytáv: 2650 mm
- Saját tömeg: 1262-1500 kg
- Városi fogyasztás: 6,6 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 4,6 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 5,3 l /100 km
- Tesztfogyasztás: 7,2 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 124 g/km
- Végsebesség: 208 km/h
- 0-100: 9,2 s