Mogorva sportkombi: Ford Mondeo 2.2 TDCi - TESZT

Frissítve:
2018-10-15, 10:01

A Mondeónak jót tett a 2010-es ráncfelvarrás, az erősebb motorok és a biztonsági újdonságok előre lendítették. Vajon mit nyújt 6 évesen a Ford zászlóshajója? 

Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – http://www.mahzrt.hu/  A Sierra utódjának szánt Ford Mondeo első generációja 1993-ban látott napvilágot, ez volt a Ford első fronthajtásos középkategóriás típusa, 22 év után. 2007-ben érkezett a harmadik generáció, változatos benzin- és dízelmotor palettával, tesztautónkban az akkori legerősebb gázolaj nyelő erőforrás dolgozik, ami kifejezetten dinamikussá teszi ezt az extrákkal teletömött kombit.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat

A harmadik generációs Ford Mondeo minden szempontból kielégíti tulajdonosait, még 6 év után is szinte minden téren helyt áll. 2010-ben mutatták be Moszkvában a faceliftes modellt, mely a kinetikus dizájnnal még morcosabbá vált, de főleg ebben a fekete színben tudatja a szemlélővel, hogy nem egy hétköznapi Mondeóról van szó. Kinézete ellenére is el tudunk benne képzeli családapákat, ügyvezetőket, mert ez az autó mindenkihez passzol, ideális családi- és cégautónak egyaránt. A Mondeo mindig is népszerű volt hazánkban, ezzel modellel sem volt ez másképp, a dízel motorokkal szerelt példányok a legkapósabbak.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat (5)

Erőteljes dízel a Mondeóban

Az alap 1,6-os benzines motor felejthető, a kétliteres már jobb választás lehet, a Volvo féle 2.5-ös öthengeres turbóst szintén el lehet engedni. Ezzel a legerősebb, 2.2 literes, 200 lóerős motorral ritkán találkozhatunk, jelen esetben 420 Nm nyomaték párosul egy 6 fokozatú automata sebességváltóval, ami néha furán viselkedett, duplakuplungos Powershift váltót külön kell igényelni, amivel a Ford szerint kedvezőbb fogyasztást lehet elérni. Remélhetőleg a széria buta váltónál ez jobban kapcsolja a sebességeket, ugyanis a tesztautó gyakran össze- vissza váltogatott.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat (13)

A maximális teljesítményét 3500-nál adja le, a 420 Nm nyomaték pedig már 1750-as fordulatnál megérkezik. Selymesnek nem mondanám a motor karakterét, alacsony fordulaton viszont csúnyán megindul, de húzatni nem érdemes, nem lehet, nem áll jól neki.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat (2)

A Titanium X felszereltség szintén a csúcsot jelenti a Ford Mondeon belül, ebben a konfigurációban az autó drágának mondható, ráadásul a 2.2-es dízel azért jobban csipeget. Aki ragaszkodik a 2.2 literhez, de számít neki a fogyasztás, az még választhatja a 175 lovas kivitelt is. A 2.0 literes dízelmotor finomabb járású és talán kevesebb is benne a hibalehetőség, nincs annyira kihegyezve.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat (12)

Űrből jövő dizájnelemek a Fordtól

A megjelenése tiszteletet parancsol, főleg ebben a fekete színben, ez a kombi majdnem 5 méter hosszú. A Mondeók egyik aduásza mindig az irgalmas méretű utas- és csomagtér volt, a csomagtartó mindent elnyel, alacsony a pereme, az ajtaja jó magasra nyílik és síkpadlóssá varázsolhatjuk egy-két mozdulattal. Az aktív és passzív biztonság terén kiemelkedik a Ford Mondeo, nem véletlenül rendelkezik az EuroNCAP 5 csillagos töréstesztjével, amihez hozzájárultak a térd és függyönylégzsákok jelenléte az autóban. Az autó mind frontális, mind az oldalirányú és az oszlopteszten is hibátlanul teljesített, ez köszönhető még a biztonsági öv-előfeszítő és az överő-elosztó felszereléseknek is.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat (14)

Az Individual csomag tartalmaz króm kipufogóvégeket, fekete, kinetikus dizájn alapján készült hűtőrácsokat, valamint egy vérszegény, hátsó diffúzor utánzatot, amiről nem hinném, hogy sokáig tesztelték a szélcsatornában. Az autó LED-es nappali menetfényt kapott, krómkeretek és megújult hátsó lámpák tarkítják. Az automatikusan kapcsolódó távolsági fényszóró érzékeli a szembe jövő autót, és ha kell átvált tompított világításra.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat (6)

A Mondeónál alap a tágas és tartós beltér

A kulcsnélküli nyitás, zárás, indítás hasznos funkció, az indítógombon nem látszik semmiféle kopás így 140 000 km után sem, és a műanyag elemek is rendben vannak. Az új Ford Mondeóhoz hasonlóan a műszerfal ebben az esetben is puha, gumírozott anyagból készült, nem kopog, nem zörög. Ennek a generációnak a beltere szellősebb, nincs még túlbonyolítva a kialakítása.  A műszerfal itt sincs átgondolva teljesen, bonyolult, az óracsoportok között lévő kijelző tele van zsúfolva, nehéz rajta kiigazodni.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat (7)

Ez a viszonylag kicsi szerkezet egyszerre tudja megjeleníteni az adaptív tempomat jelzéseit, a rádiót, navit, de sajnos könnyű benne elveszni, a felhasználó nem tudja merre pislogjon, melyik gombot nyomja. Az adaptív tempomat nem túl intuitív, fejtörést okozott a kezelése is. A Ford Titanium felszereltségének a részét képezi még az előzések biztonságáért felelős a holttérfigyelő és sávelhagyás jelző, melyek a kormány rezgetésével jelzi, ha akaratlanul átlépi a sofőr a sávelválasztó vonalat. A parkradar és a kamera kell egy ekkora autóba, nyakforgatás, fejdobálás helyett elég, ha nagy részben erre az eszközre hagyatkozunk. A középkonzol kevésbé zavaró a térdnek, kényelmes elöl ülni, a hátsó ülésekről nem is beszélve, kifejezetten nagy lábtér áll a rendelkezésünkre.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat (9)

A memóriás üléseket elektromosan lehet állítani, öt fokozatú ülésfűtés is megtalálható, egyedül az üléshűtés hiányzik. Elől a deréktámaszos kagylóülések széleit bőr borítja, nincsenek kiülve, egyedül a vezetőoldali ülés baloldali része gyűrődött meg a ki- és beszállástól. A hasított bőrnek köszönhetően egyáltalán nem csúszik a felülete, ez a kétféle bőr remek párost alkot.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat (11)

Kényelmes, kezes futómű a Mondeóban

A Ford Mondeo elég jó vezetési élmény nyújt, kulturált, az autó úttartás példás, precízen irányítható. A futómű is rendben van, a 1,5 tonnás óriás kiválóan manőverezhető, 8,6 másodperc alatt gyorsul százra, a fordulóköre viszont hatalmas. Autópályán csendes, csak úgy suhan az ember vele, a kátyúkat enyhe puffanásokkal közvetíti. Talán túlságosan is könnyű irányítani egy ekkora családi autót. Tempós kanyarokban azonban érdemes odafigyelni az alulkormányozottságra, érhet meglepetés.

Ford Mondeo Titanium X - Alapjárat

Összegezve

Szóval, ez az autó a mai napig megállja a helyét, jó választás lehet ha egy megfizethető, tágas, dinamikus kombira vágynál. Az ülések kényelmesek, a dízelmotor energikus, az extrákkal teletömött Ford Mondeo még jobban megéri a pénzét, főleg, hogy a biztonsági és a vezető támogató vívmányokból sincs hiány. A Powershift váltó ajánlható inkább, a műszerfal és a gombok kiismeréséhez viszont idő kell, sok idő.

Ford Mondeo 2.2 TDCi - Titanium X

  • Lökettérfogat: 2196 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 147 kW (200 LE) 3500/perc
  • Max. forgatónyomaték: 420 Nm 1750/perc
  • Hossz./szél./mag.: 4840/1886/1512 mm
  • Tengelytáv: 2850 mm
  • Saját tömeg/teherbírás: 1501/774 kg
  • Vegyes fogyasztás: 6,5 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 1173 g/km
  • Végsebesség: 220 km/h
  • 0-100: 8.6 s

A tesztet készítette:

    • Aranyossy Medárd
    • Erős Márk
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
Torpedó a mindennapokra: Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro - TESZT
2018. január 05.
A háromezres dízeleket leginkább a felső-középkategóriás autókban használják, hiszen oda már dukál az erő. De mi van akkor, ha az a hathengeres egy mérettel kisebb kasztnit mozgat?

További hírek