Nissan Navara NP300 - TESZT

Frissítve:
2018-11-02, 16:16

A Nissan Navara legkomfortosabb, Tekna jelzésű  modelljét teszteltük. Dupla kabin, megannyi extra, és mégis egy pickupban ülünk. Valahogy így képzeltük el a kiforrott haszongépjármű-luxust

A tesztautót a Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. biztosította

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Navara vagy NP300?

Az első Nissan pickup 1935-ben jelent meg, 1977-ben pedig már egy extra kabint is becsattintottak a plató és a vezetőfülke közé. A 12. generációval tavaly rukkolt elő a japán gyártó, ám a Navara elnevezés csak 1997 óta ivódhatott be a köztudatba. Minden kontinensen más néven forgalmazták, mert a Nissan a világ minden táján rendelkezik összeszerelő műhellyel. Hívták Frontiernek, Paladinnak, Winnernek, Terranonak stb.

Magyarországon szintén árulták NP300 és Navara néven is, végül az előző, második generációnál ragadt meg az NP 300 - ez volt az igazi fapados melósautó. A Navarából pedig egy kényelmes, extrákkal ellátott ékes, 4x4 pickup vált. Először ebben a platós autóban használtak bőrülést, ülésfűtést, kétzónás klímát és tettek rá hatalmas, szemrevaló felniket.  Az egész jármű méretei lehengerlőek, kívülről és belülről is tekintélyparancsoló.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

A harmadik generációs Navara elnyerte az év PickUpja díjat 2016-ban, nekünk, a hétköznapi használatra is alkalmas dupla kabinos verziót volt szerencsénk tesztelni. Bőséges helykínálat áll rendelkezésre a hátul utazó személyeknek is, a Tekna kivitel nyújtotta kényelmi funkciók pedig valóban komfortossá teszik az utazást, még a dugóban várakozás hosszú percei is elviselhetőbbé válnak.

Itt már többről van szó, mint egy  melós platósról

A 7 colos kijelzőn a navigáció jól szemügyre vehető, a szoftver gyors, napra kész és kellőképpen reszponzív, könnyen kezelhető a felület. Próbaképpen ugyan azt a címet ütöttük be a Waze alkalmazásba is, amely ugyebár híres a kerülőutak megtervezésében. Ezzel nem is tudott versenybe szállni a Nissan navigációja, 10 perccel lassabb utat kínált a telefonos navigációnál. A legfelszereltebb Navarában található még Bluetooth és AUX csatlakozó is, többféle módon hallgathatod tehát saját zenéidet.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Csendes, kényelmes az utas kabin, sok tárolórekesszel felvértezve. Az anyaghasználatra sem lehet egyetlen szavunk sem, a bőr minőségi megmunkálású, az összeszerelés egy pickuphoz képest kifejezetten igényesnek mondható, kellemes az ergonómiája. Első ránézésre, ez nem feltétlen szembeötlő, de idővel kifejezetten szerethetővé válik az utastér. Versenytársaival összevetve a beltér terén a Navara viszi el a prímet. A vezető oldali elektromos ülés a deréktámasszal és ülésmagasság állítással kiemelendő, főleg az ülésfűtés ami pillanatok alatt lemelegíti rólad a gatyát, hideg időben valóban jól jön. A kétzónás légkondicionáló pedig a nagy melegben óvhat meg attól, hogy akaratlanul ráolvadj a bőr ülésekre.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

A teljesen kikapcsolható parkradar pozitívumként említhető, a pickup méreteit tekintve jó szolgálatot nyújt parkolásnál, tolatásnál. A 360 fokos rendszer segítségével akkor is lehet parkolni, ha az oldalsó és hátsó ablakokat befedte például a sár, ami egy pickup esetében bármikor előfordulhat, ráadásul amúgy sem könnyű kilátni a hatalmas monstrumból.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Laprugó: a valódi melós pickup kihagyhatatlan eleme

Az Navara legnagyobb újításaként a hátsó laprugót felváltó tekercsrugó említhető, ami a többlengőkaros felfüggesztéssel komfortosabbá teszik a közúton való közlekedést és a javítja a kezelhetőségét. Ám a tekercsrugók csak a duplakabinos verzióhoz kaphatóak, a szimplakabinos maradt a jól bevált laprugós rendszernél, ugyanis az mégis nagyobb teherbírású és agyonpakolva is magabiztosabban viselkedik.

A Nissan Navara legkomfortosabb, Tekna jelzésű modelljét teszteltük. Dupla kabin, kétszeres helykínálat, megannyi extra, és mégis egy pickupban ülünk. Valahogy így képzeltük el a kiforrott haszongépjármű-luxust.

A  tapasztalatok alapján a többlengőkaros megoldás ugyan azt nyújtja, mint a laprugós változat, és körülbelül ugyan akkora rugóutakkal is rendelkezik. Egyébként a Renault és a Mercedes is hamarosan érkezik saját, Navara alapú pickupjával, nekik bizony jól fog jönni a közúton komfortosabb futómű.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Tény tehát, hogy aszfalton sokkal kényelmesebb a tekercsrugó, az úthibákat, bukkanókat viszont nagyon is mereven veszi az autó, kissé nyeklik, pattog. Kanyarstabilitás, fordulékonyság, takarékosság – ezek hagyományosan nem pickup erősségek, kanyarokban érezni, ahogyan a nagy tömeg elszabadul. Ez a rendellenesség a merev hídnak is köszönhető, de hát valamit valamiért. Mindezt üresen, rakomány nélkül teszi, jól megpakolva már más lehet a helyzet. A gyártó szerint a masszív, teljes egészében zártszelvényből készült létraváz nagyobb szilárdságot és fölényesebb teherbírást biztosít.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Alváztörés ellen most már bebiztosítva

18 colos kerekek kerültek a Navara alá, ez tűnik a jobb választásnak, ugyanis rendelhető még 16-os méretben is. Az abroncsoknál ajánlatos odafigyelni a guminyomásra. Ha tudod, hogy hosszabb távon, aszfalton fogod használni az autót, érdemes a guminyomást növelni, főleg autópályás használat esetén. Kis mértékben, de csökkentheted a fogyasztást, megéri tehát ezzel is játszani.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Az NP300 jelzés a Nissan Pickup rövidítéséből, a 300 pedig a 3000 kilós össztömegből alakult ki. Az autó önsúly: 1956 kg, maximum terhelhetősége 1054 kg. Vontatási kapacitás 3,5 tonna, papíron. A második generációs Navaránál egy gyártási hanyagság miatt egyszerűen kettétört az alváz, ezt kompenzálva muszáj volt a Nissannak olyat alkotnia a következő körben, ami egyszerűen törhetetlen. Vagy lehet, hogy csak a megfelelő korrózió védelemre kellett nagyobb figyelmet fordítaniuk, ugyanis az alváztörős esetekben a problémát a nem megfelelő rozsdagátló bevonat eredményezte. Néhány helyen olyan szinten korrodálódott az anyag, hogy a plató és a fülke találkozásánál egyszerűen kettétört a pickup.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

A platón található C-sínes rögzítő rendszer rendkívül jól variálható, a négy rögzítési pontot könnyen lehet helyezgetni, ha megvan a megfelelő kötél, vagy spanifer akkor bármit egyszerűen rögzíthetsz. Erőteljesen kell ráhúzni a kallantyúkat, ha a feszítés gyenge, a sínből könnyen kieshetnek a fülek. A plató méreteit tekintve a Navara rendelkezik a legnagyobb rakodóterülettel versenytársai közül. A zárt rolós platófedél külön igényelhető, bár azért jól meggondolandó, hogy megér-e 580 000 forintot.

Kell a nagyobb motor!

A tesztautónkat egy közös nyomócsöves 2.3 literes, 190 lóerős, duplaturbós Renault dízelmotor hajtotta, ez a legerősebb változat, 450 Nm nyomatékkal, ami kielégítő a majdnem 2 tonnás saját súlyhoz. Ha teheted, mindenképpen ezt válaszd! Létezik egy kisebb, 160 lóerős változat, azonban az gyengének bizonyulhat, igényli a kasztni a nagyobb teljesítményt.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

A 7 fokozatú automata váltó teherautósnak mondható, azon felül viszont kényelmes, lassú haladásra int. A gáz jól adagolható, szépen fütyülget a turbó is izmosabb gázfröccsöknél. Az erőteljes dízelmotor bármilyen pozícióban, meredekebb lejtőnek felfelé is erőlködés nélkül indítja meg a szerkezetet. Semmilyen akadálynál nem gondolkozik, ha rálépsz a gázra a Navara kérdés nélkül mászik hegyet. Gyakran ahol tétova módon hezitáltam, hogy vajon képes lesz-e átkelni, ő azt meg sem érezte és boldogan hódított meg dombot, sziklát, saras nyomvonalat.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Magabiztos terepmenet, hasznos elektronikák

Kiváló terepszögekkel rendelkezik, a 223 milliméteres hasmagasság bizony nem elhanyagolható. Tengelytávja 3150 mm, kategóriájában a második legnagyobb, a Ford Ranger XL után, amitől mindössze 70 mm-el marad el.

A felező és a difizár kapcsolója kézre áll, a kapcsolható összkerékhajtás három üzemmódja közül választhatunk:

  • 4WD High - Könnyebb terepre
  • 4WD Low - Nehezebb terepre
  • 2WD – Aszfaltra

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

221 ezer forintért elektromos vezérlésű sperr difit is kérhet az igazán elszánt pickup tulaj. A kormány áttételezésétől nem várhattunk túlságosan sokat, pickuposan indirektnek mondható, aminek hátrányát azért a budaörsi, szűkös szurdokokban ugyan megéreztük, de terepen bárki könnyedén elvezetheti, hatalmas méretei ellenére.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

A visszagurulás gátló kiválóan működött a teszt során, az automata váltóval remek párost alkotnak. Gyerekjáték a meredekebb helyeken való közlekedés, hegymenetben indulás, nem kell a kuplunggal bajlódni, de még a fékkel sem, csak gázt adsz, felbőg a motor és indulás.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

A lejtmenet-vezérlőrendszer szintén hasznos módon a kényelmet szolgálja. Egy ilyen nagytestű gépnél a féket alapból határozottabban kell kezelni, ám lejtőn lefele rábízhatod magad a lejtmenet-vezérlő rendszerre. Remekül muzsikál a kipörgésgátló is, nagyszerűen avatkozik bele az idétlen gázhasználatba, csúszáshatár előtt tartva az autót, alulkormányozottság esetén pedig minden esetben segít a sofőrnek.

Nissan Navara NP300 2017 - Teszt | Alapjárat

Az automata vészféket sem szabad kifelejteni, közúton, nagyobb sebességről lassítva rásegít a rendszer, hangjelzés figyelmeztet az előttünk lassító, vagy éppen álló járműre. Ésszerű keretek között tud a sofőrrel együttműködni a biztonsági rendszer, de néha túl óvatos, akkor is beleszól a vezetésbe, ha nem lenne rá szükség.

Összefoglalva

Átlagban 8 literrel el lehet vele járni városban, de a teszt alatt nehezebb lábbal a fedélzeti számítógép 16.2 literes fogyasztást számolt, jártunk többféle terepen, autópályán, városban és szűk hegyi utakon.

A Nissan Navara legkomfortosabb, Tekna jelzésű modelljét teszteltük. Dupla kabin, kétszeres helykínálat, megannyi extra, és mégis egy pickupban ülünk. Valahogy így képzeltük el a kiforrott haszongépjármű-luxust.

A Nissan Navara legfelszereltebb modelljénél valóban érvényesül a Crossover jelleg, bár ez nagy részben a Tekna nyújtotta extráknak is köszönhető. Egyedül néhány gomb lehetne átgondoltabb, dizájnosabb, de ezeket más Nissan típusokból hozza az autó, nem egyedi eset. Mára kiforrottá vált a modern pickup fogalma, a kényelmet, a terhelhetőséget és a terepjáró képességeket igyekeznek egybegyúrni a gyártók. Az új Navara esetében ez nagyon is jól sikerült, akár közúton akár terepen használod, mindenhol a maximumot nyújtja.

A dupla kabinos modell kezdő bruttó listaára: 8 182 000 Ft

Tesztautó bruttó listaára: 10 827 000 Ft

Nissan Navara NP300

2298 cm3-es, soros 4 hengeres dízel

190 LE @ 3750 rpm

450 Nm @ 1500 rpm

Gyorsulás 0-100 km/h-ra:

  • 10.8 másodperc

Végsebesség:

  • 184 km/h

Kombinált fogyasztás:

  • 6.4 l/100km

Városi fogyasztás:

  • 7.4 l/100km

Országúti fogyasztás:

  • 5.9 l/100km

A tesztet készítette:

  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk

Ajánlott oldal:

Prémium termékeket vagy szolgáltatást kínál a cége?

Amennyiben Ön is olyan klub vagy cég tulajdonosa, amely prémium termékeket vagy szolgáltatást értékesít, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az [email protected] címen vagy a +36-20-299-58-30-as telefonszámon.

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Kapcsolódó írások

A 800 lóerős Nissan Navara és a többiek
2018. január 30.
Ha Nissan Navara tulajdonos vagy és van hozzá elég muníciód, akkor az SVM tuningcég akár a GT-R motorját is elhelyezi a pick-upodban. A határ a csillagos ég!
Nissan Leaf Nismo RC a pályán, szemből fotózva
2018. december 04.
November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.
 S500 Coupé
2018. október 26.
Két éve már, hogy az Alapjárat létrejött, azóta már több mint 100 videó került fel YouTube csatornánkra. Ezek közül válogattam ki Neked a személyes kedvenceimet!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!