Nyári fless: Audi A5 Cabriolet - TESZT

Frissítve:
2018-11-02, 16:11

Az Audi A5 Cabriolet 241 lóerős dízel motorja felpezsdít, a quattro hajtás oltalmaz, az S-line csomag pedig még inkább hozzátesz az élményhez

 

Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – http://www.mahzrt.hu/ 

Az Audi A5 2007-ben robbant be a piacra, részben azért, hogy helyettesítse az Audi A4-et a kupé és kabrió szegmensben. Eleinte csak az ötajtós, Sportback változatban volt elérhető, ám 2009-től érkezett a kupé és a kabrió, amik szintén az LMP (hosszmotoros és moduláris) platformra épültek. Az Audi A5 2012-ben esett át egy ráncfelvarráson, a tesztelt példányunk is már ez a modernebb kivitel, aminek második generációja 2016-ban látott napvilágot a Los Angeles-i Autó Szalonon. 

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Audi A5 Cabriolet: az egyik legszebb nyitható fedelű a piacon

A sportosan elegáns formavilág már a modell megjelenésétől kezdve átjárja az autót, az A4 kupé karcsú formáit vették alapul az Audi mérnökei. A facelifttel új fényszórót és lökhárítót kapott, az orra szélesebbre sikerült. A LED-technikájú hátsó lámpák nem nyújtanak izgalmas látványt, hosszúkás formájukkal viszont szépen igazodnak a nyúlánk formához. Ellenben a Xenon LED menetfénnyel ellátott első fényszórókkal, amik már sokkal izgatóbban hatnak a szemlélőre.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Az Audi büszke lehet a vászontetőre, ami a teszt alapján nagyon is jóra sikerült, a zaj- és hőszigetelésben is vetekszik a lemeztetővel, tökéletesen illeszkedik, ráadásul gyorsan, gombnyomásra teljesen automatikusan nyílik és zárul. Nem kell egy helyben állva kivárni amíg cselekszik, ugyanis 50 kilométer/órás tempóig menet közben is megtehetjük ugyanezt, amúgy viszonylag huzatmentes az utastér még leengedett tetővel is.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

A csomagtér zárt vászontető mellett 380 literes, a rekesz által a magasságából a pótkeréknek hála a mélységéből veszít, de még így is kielégítő a mérete. A hátsó ülések 50:50 arányban vannak elosztva, egy karral a csomagtartó felől egyszerűen lenyithatóak, egy szempillantás alatt szinte lecsapódnak a hátsó ülőfelületre.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Az A5 övvonala magas, de mégis jó a kilátás a sportkormány mögül. Az S-line kormány egy valóságos csoda, fogása, mérete tökéletes, élmény tekerni. Egy kabriónál fontos a szilárd tető hiányát kiegyenlítő karosszéria merevítők és a megerősített küszöbök jelenléte, az Audi A5 Cabrio nagyon is merev a vegyes anyaghasználatnak és könnyűszerkezetes váznak köszönhetően. A szerkezet 19 colos könnyűfém rotor felniken gurul, amiknek a színe majdnem megegyezik a kasztniéval, ezért sem mutatnak akkorát, mint kéne.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (22)

No kemény tető, Yes S-line csomag

Az alapáron csaknem 15 millió forintos kabriónál elől nincs gond a helykínálattal, az S-line sport ülések jól tartanak, nagyon kényelmesek. A hátsó lábtér viszont leginkább az előttünk ülő ülésbeállításától függ, egy kabrióhoz mérten elviselhető, főleg, ha az anyós ülésen helyet foglaló egyed jól meghúzza magát. A válltér tekintetében is van mit alakítani, meg se forduljon a fejünkben három embert betuszkolni hátulra.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (20)

Az igényes anyagválasztás a prémium márkát igazolja, az Alcantara ajtókárpitok jól illeszkednek a szürke bőrhöz és a fém betétekhez. Szerencsére a zongora lakkot nem vitték túlzásba a beltér tervezésekor, a bőr könyöklő és a váltó tapintása is a luxus vonalra vall. Remek a közérzet az A5-ben, erre még az sport kormány is rátesz egy lapáttal, illetve az S-line-os, apró kiegészítők.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (14)

A Bang & Olufsen Sound System újszerű térhangzást kínál, bár némi állítgatás után sem nyújtott akkora élményt, mint azt vártuk volna, a magasak nem szóltak szépen. A nagyméretű, 12,3 col átlójú kijelzőfelületen minden hasznos információt megtalálunk, az Audi rendszere gyors és könnyen kezelhető, részletes a grafika is. Az autóban található volt még Head-up display, ami minden fontos adatot gyorsan felismerhető szimbólumok és számok formájában a szélvédőre vetített. A futómű, a motor, a váltó és a kormány hangolása is ránk van bízva, az Audi Select üzemmódkapcsoló normál, komfort, sport és egyéni hangolást kínál. Az adaptív tempomat és a hátsó tolató kamera jó szolgálatot nyújthat, bár az autóból nyitott tetővel viszonylag könnyű tolatni, nem zavar semmi a kilátásban.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (10)

A5 kabrióhoz benzin vagy dízel?

A sportos vezetési élményt ebben az esetben nem egy benzines motor biztosítja, hanem egy agresszív, 3.0 literes V6-os dízel erőforrás. Ez az erősebb, dízel motorral szerelt példány csak quattro hajtással kapható, ami a duplakuplungos DSG, azaz S-tronic sebességváltóval együtt remek párost alkot. A maga 241 lóerejével könnyedén, erőlködés nélkül indítja meg a Torsen T3 differenciálműves, állandó quattro hajtással szerelt kabriót.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (23)

Az 500 Nm-es nyomaték már 1400-as fordulattól megérkezik, az 1845 kilogrammos önsúlyával 6,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, a végsebessége elektronikusan van szabályozva, 250 km/h-ra. A 61 literes tank és az 5.2-vel jelzett gyári fogyasztás elég megnyerő, könnyebb lábbal pár tankolást megspórolhatunk magunknak, bár átlagban, tesztünk alatt 8.7 litert könnyedén elcsipegetett.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (12)

Nagyon kell a quattro

Egy BMW azért intenzívebb élményt tud nyújtani a hátsókerék-hajtásával, de az Audi precizitása rögtön magával ragadja az embert. Ezzel az összkerékhajtással annyira stabil, hogy csak nagyon nehezen lehet kihozni a sodrából. Kellemes, élvezetes ezt a pihentető sportossággal szerelt szerkezetet vezetni, ami biztonságot nyújt, és képes arra is, hogy hamar mosolyt csaljon az arcunkra.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat (6)

A kormány mögötti füleket is természetesen kihasználtuk, tiltani azért a végtelenségig nem lehet, a leszabályozás után magától felvált. Az elektromechanikus szervokormány pontos visszajelzésekkel és még precízebb irányíthatósággal szolgál, a futómű is remek, a stabilitást és a sportosságot az adaptív és hangolható lengéscsillapítók biztosítják. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként ötkaros független futómű gondoskodik a suhanásról.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Összegezve az Audi A5 Cabriolet

Ez az autó egyáltalán nem lomha, kifejezetten kényelmes, élvezetes vezetni, ezek a tulajdonságok egy prémium terméktől el is várhatóak. A benzinmotorral könnyebb lenne egyébként az orra, ami talán még élvezetesebbé tenné a vezetést, bár a quattro hajtás sok mindent kompenzál, bár azt gondoljuk, nincs annál nagyobb élmény, minthogy nyitott tetővel száguldozz a nyári forróságban. A helykínálat hátul korlátozott, a csomagtartó mérete is limitálhat minket, de aki gyerekkel van, az nyugodtan vegye az Audi A5 Sportbacket.

Audi A5 Cabriolet - Alapjárat

Audi A5 Cabriolet 3.0 TDI Quattro S-line

  • Lökettérfogat: 2967 cm3 
  • Hengerek/szelepek: V6 / 4
  • Max. teljesítmény: (241 LE) 4000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1400/perc
  • Hossz./szél.: 4626/1854 mm
  • Tengelytáv: 2751 mm
  • Saját tömeg/ Össztömeg: 1845 kg / 2345 kg
  • Városi fogyasztás: 7 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,2 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,9 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 154 g/km
  • Végsebesség: 250 km/h
  • 0-100: 6,7 s

A tesztet készítette:

  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Kapcsolódó írások

Nézd meg a legújabb autós teszteket az Alapjárat YouTube csatornáján!
2018. november 02.
Hétről-hétre újabb autós tesztekkel jelentkezik az Alapjárat csapata. Az elmúlt bő két hónap során 11 videót, köztük 10 tesztet töltöttünk fel a legkedveltebb videómegosztó portálra.
Elegáns agresszor: Audi S5 3.0 TFSI V6 - Teszt + VIDEÓ!
2018. január 12.
Az Audi S5-höz érdemben nem nyúltak hozzá a 2011-es frissítések során, viszont a hajtás körüli újítások hajmeresztőre sikerültek. Most kiderül, mit tud a 333 lóerős kompresszoros Sportback!
 S500 Coupé
2018. október 26.
Két éve már, hogy az Alapjárat létrejött, azóta már több mint 100 videó került fel YouTube csatornánkra. Ezek közül válogattam ki Neked a személyes kedvenceimet!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!