A Renault Grand Scenic 1.3 TCe ékes példája, hogy a downsizing működhet. Nissan GT-R-től kölcsönzött technológiákkal 160 lóerőre képes a legerősebb változat, ami kizárólag a hétsebességes duplakuplungos automataváltóval kerül piacra.
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)

Előnyök
Rugalmas motor
Gazdag felszereltség
Esztétikus formaterv
Hátrányok
Magas szélzaj
Hátsó ülések lehetnének terebélyesebbek
1996-ban a Renault belépett az MPV (Multi Purpose Vehicle) kategóriába egy Scenic néven gyártott egyterűvel, mely az R19 alapjaira épített, Megan-testvérmodellként debütált. 1997-ben el is nyerte az év autója címet, ezzel megalapozva a modell sikerét. Az idők során a Scenic egy önálló típus lett a Renault kínálatában, melyet tovább bővítettek, így Grand Scenic néven hétüléses kialakítással is választható. A Mille Miglia-túrára a 2016-os Genfi Autószalonon bemutatott, negyedik generációját vittük.

Renault Grand Scenic: 20-as kerekeken guruló családi autó
Többször hallottam a teszt időszak alatt a nézelődők, ismerősök szájából, hogy végre egy francia, ami tetszik is. Íves övvonala, a kívülről csalókán nagynak látszó dizájn kifejezetten kellemes a szemnek. Ezt az “eye candy” érzést tovább növelik a pici, de látványos megoldások, mint például a 3D hatású hátsó LED-es lámpatestek.

Renault Grand Scenic: Zene és komfort
Ez az autó nem az Espace, bár a hét ülés ugyan jelen van, de inkább való az autó egy háromgyerekes családnak, mintsem egy hétfős baráti társaság hétvégi autójának. Mi négyen utaztunk az autóval, és mivel a Mille Miglia olaszországi forgatására mentünk, jócskán volt nálunk videó-technika, valamint négy személy heti felszerelése. Tehát rendesen megpakoltuk az autót, és így már nem láttuk olyan nagynak, mint azt elsőre hittük.


Renault Grand Scenic: GT-R technológiával oltva
És akkor jöjjön néhány szó a sportos kedvű apukáknak. Tesztautónk 1.3 literes turbós benzines motorral van szerelve. Hogy őszinte legyek, nem vagyok a downsizing híve, és tudván, hogy a világ legszebb veterán versenyén fogunk részt venni amúgy sem kevés túlsúllyal, kételkedtem. Hát, ez ide kevés lesz!


Renault Grand Scenic: Világgá menni jó
Leginkább a Toszkán tájak kanyargós szerpentinjei és a sietős autópályák váltogatták egymást a programunkban. A szerpentin nem feltétlenül egy egyterű világa, így sokat nem is kell várni a Grand Scenictől, de azt azért el lehet mondani, hogy eléggé nyugodtan viselkedett. Jól méretezett fékei, rugalmas motorja és a 20”-os gyári kerekek a kényelmes kanyargást segítik, autópályán a sávtartó, a követési távolságérzékelő és az éberségfigyelő rendszerek támogatják a biztonságos közlekedést. Meglepő módon 130 km/órás sebességnél is előrántható egy kis erőtartalék az autóból, köszönhetően a hétsebességes automata váltónak, mely a Multi-Sense rendszerben kiválasztható Sport, Neutral, Comfort, Eco módoktól függően tud gyorsan reagálni, vagy gazdaságos üzemeltetést előidézni.
Renault Grand Scenic 1.3 TCe - Összegezve
Olaszország mesés tájainak nyugalmát a Mille Miglia 1927 és 1957 között gyártott muzeális értékű járműveinek zaja, füstje töri meg minden évben. Ez a kis Renault sem a zajongásból, sem füstölésből nem vette ki a részét jelentős mértékben, ugyanakkor kényelmesen és biztonságosan szállította stábunkat, akik bár rengeteg előítélettel indultak neki az útnak, végeredményben mindenki megbékélt vele, jómagam kifejezetten megkedveltem a Grand Scenic-et. Továbbra is dilemma számomra a start-stop rendszer erősen igénybe vett turbóval kombinálva, melyről joggal kérdezheted, hogy vajon mi lesz 150-200 ezer kilométer múlva. Erre később kaphatunk választ, addig is élvezzük az utasaink és a parkolóban lézengők elismerő pillantásait az autó menetteljesítménye és szépsége kapcsán. A Renault Gran Scenic 6 699 000 forinttól indul Zen felszereltséggel, a nálunk járt tesztautót pedig 11 000 000 forint ellenében viheti haza újdonsült tulajdonosa.Renault Grand Scenic 1.3 TCe Bose EDC7
- Lökettérfogat: 1 330 cm3
- Hengerek/szelepek: 4/16
- Max. teljesítmény: 160 LE 5000/perc
- Max. forgatónyomaték: 270 Nm 1800/perc
- Hossz./szél.: 4630/1870 mm
- Tengelytáv: 2800 mm
- Saját tömeg: 1594 kg
- Városi fogyasztás: 6,9 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 5,1 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 5,5 l /100 km
- Tesztfogyasztás: 9,2 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 124 g/km
- Végsebesség: 197 km/h
- 0-100: 9,2 s