S, az ABC legtökéletesebb betűje: Mercedes S500 Coupé - TESZT + VIDEÓ!

Közzétéve:
2017-08-09, 09:55

A Mercedes múltját tekintve nem meglepő, hogy tudják a luxus esszenciájának titkát. Az alsóbb kategóriás kocsiknál is a minőség a szempont, de az S osztály semmihez sem hasonlítható

 

Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – http://www.mahzrt.hu/ 
 

A kétajtós luxuskupék már az 1930-as évek óta megtalálhatóak a Merci palettáján. Az 540K-val kezdődött minden, majd a nyolcvanas években a SEC helyezte olyan magasra a lécet, hogy a luxuskupék külön kategóriává nőtték ki magukat. Ezekben az európai modellekben jelent meg először a légzsák és az öv-előfeszítés, valamint a hidropneumatikus futómű. A Mercedes ezután érezte úgy, hogy saját osztályt ad zászlóshajójának, 1992-ben bemutatkozott a CL és egészen 2014-ig önálló néven futott. 2013-ban a Frankfurti Motorshow-n bejelentették a következő luxuskupét, ami újra a Sonderklasse tagjaként látta meg a napvilágot.

S500 coupe

Az S Mercedes esetében is kijelenthetjük: a felni öltöztet, tesztautónk kiált egy szebb kerékért

C217: újra S a legnagyobb kupé

Az S a Sonderklassét jelöli, aminek jelentése "különleges osztály". Már első ránézésre is hatalmas az S kupé, de egy percig sem ormótlan. A kupé a limuzin rövidített platformjára épül, rövidebb tengelytávval. Ennek ellenére az S500 több mint öt méter és több, mint 2 tonnát nyom. Vannak hivalkodó elemek, de a kifinomultság sugárzik az autó összes vonalából, egyszerre sportos, elegáns és végtelenül kifinomult. A hosszú orrész, a finoman elnyújtott tető és a kerek fenék tökéletes mérnöki munka eredménye. Tovább fokozza a vizuális pornót a B oszlop hiánya, a kacsafarokra hajazó kis domborulat a csomagtéren és a visszafogottan sportos diffúzor az autó hátulján.

S500 szín

A különleges szín hivatalosan fekete, de a bordó és az arany beütések dominálnak

A beltér hozza a limuzin minőségét, az első két ülésből úgy éreztem soha nem akarok kiszállni, a remekbe szabott kényelem mellett nagyobb tempónál sem estem ki a fotelekből. Egy éles kanyarban az ülések úgy tartanak, hogy közben hűtenek, masszíroznak és az oldaltámaszok felfújásával a legjobb pozícióba rögzítenek, így minden figyelem a vezetésre összpontosulhat.

Az anyaghasználat nem lehetne jobb, fém, fa és bőr harmonikus elegyéből áll össze az utastér, műanyagot sehol sem találni. A gombok is fémből készülnek, lógás és zajmentesek, jó őket megnyomni. A hátsó ülésekre sem lehet panasz, a kategóriából kihozták a maximumot. Viszonylag tágas a láb és fejtér is, illetve az ablakok is teljesen lehúzhatóak a második üléssor mellett is. A Burmester hangrendszer tisztán szólal meg, a mély és a magas hangok is a helyükön vannak. A tetőablakba integrált Magic Sky Control szintén egy üdvözölhető funkció, a gombnyomásra kékülő üveg nem csak látványos, de tökéletesen szűri az utastérbe jutó fény mennyiségét.

A Comand infotainment rendszer két hatalmas kijelzőn tárul a vezető és az utasok elé, átlátható, gyors, de néha túl van gondolva a menürendszer, a BMW iDrive rendszere modernebb, letisztultabb. A kijelző amúgy kapcsolható úgy, hogy csak a vezető lássa, ha az anyóson utazó megnézne egy filmet, akkor az csak az ő oldaláról látszik, a sofőr zavartalanul kezelheti az autó funkcióit. Amúgy ha valaki mégis felesleges hivalkodásra vágyna, a fényszórók rendelhetőek oldalanként 47 Swarovski kristállyal is.

Mercedes S 500

A gyári full LED lámpa is gyönyörű szép

A 455 lóerős Mercedes S500 a belépő szint

s 500 coupé mercedes

A Mercedes S osztály minden irányból kívánatos

Igen, itt nincs kecmec, nincsen buta kis köbcentis dízel ami éppen, hogy elhúzza az amúgy hivalkodó kasztnit. Itt a legkisebb motor is egy 4.7 literes duplaturbós V8, 455 lóerővel és 700Nm nyomatékkal. A gázpedálra lépve az autó bárhonnan örömmel lódul meg, remekül hazudtolja meg két tonnás tömegét. Az S500 esetében a 9G-Tronic duplakuplungos automata váltó felel a sebességváltásért. Szeretek magamnak váltogatni, de itt eszembe se jutott, a váltó tökéletesen érzi a vezető összes gondolatát. Amikor kell akkor egy csodaszép gázfröccsel vált vissza a másodperc törtrésze alatt, de alap esetben előszeretettel hagyatkozik a bőséggel rendelkezésre álló nyomaték tartalékra. Olyan flexibilitást ad az autónak, hogy ha kell Comfort módban hetedik fokozatban, néma csendben lehet araszolni ötvenes tempónál, vagy huligán módjára keresztben autózva a szerpentin éles kanyarjait üvöltő V8 hangorkán kíséretében a felső fordulatszám tartományokban. A kényelem és a luxus mellett hidegrázós autózási élményt tud nyújtani a Sonderklasse belépő szintű motorja is már. Aki ennél is többre vágyik, választhatja az 5.5 literes, szintén V8 S63 AMG-t, ez még fél másodpercet tud lefaragni az S500 4.6 másodperces 0-100 idejéből. Ott van még a kevésbé sportos, de gyorsabb S65 is, 6 literes, tökéletességig faragott V12 motorral. Már a legkisebb gyermek is szomjas, nem olcsó fenntartani, így nehéz a két AMG létjogosultságáról beszélni, de ha tehetném én is ezt venném belőle.

S500 belső

Első ránézésre zsúfolt, de minden gomb gondosan lett elhelyezve az S500 belsejében

S Klasse: Az osztályelső

Az S Klasse ülései kényelmesebbek a legdrágább fotelnél

Az S Klasse ülései kényelmesebbek a legdrágább fotelnél

Az S osztály mindig is a Mercedes "tömegpusztító fegyvere" volt. A legújabb vívmányokat, extrákat és biztonsági berendezéseket rendre a Sonderklassén keresztül mutatták be. Nincs ez másképp itt sem, a Benz kupéja évekkel megelőzi a konkurencia nagy részét. Az egész cikk kevés lenne szinte, hogy a vezetéstechnikai segédberendezéseket felsoroljam, ezért csak néhányat emelnék ki. A Magic Body Control 130-as tempóig 150 méterre előre figyeli az út legapróbb hibáit is, hogy hozzáhangolhassa a futóművet, így a felfüggesztés mindig az útviszonyoknak megfelelő keménységgel mozog. A Curve Tilt funkció szintén újdonság, a kanyarok előtt 2.5 fokig képes dönteni a légrugós futóművel a kasztnit, ezáltal a tehetetlenségi erők kevésbé érezhetőek az utastérben. Eleinte furcsa érzés, de a siklás könnyen megszokható. Az alap csomag is magas felszereltségi szinttel bír, de az Assistance Package minden modern kori extrát magába foglal, a keresztirányú szél asszisztenstől, az állatokat is felismerő éjjellátó asszisztensig. A Pre Safe összetett biztonsági rendszer minden pillanatban óvja az utasokat.

Mercedes benz s500

Az S500 hátsó ülésein is bőven el lehet férni

Az S osztály meghazudtolhatatlan dinamizmusa

S500 tetőablak

A Magic Sky Control szórakoztató és látványos kiegészítő

A konkurencia terén találni sportosabb autókat, ilyen a Porsche 911 és a BMW 650i is, de a vezetési élményen kívül nem tudnak többet az S kupénál. A drágább szegmensben nagy múltú és nagynevű gyártók vannak, mint a Bentley és az Aston Martin. Sokan úgy gondolják, hogy a Mercedes nem említhető egy lapon ezekkel a nevekkel, bár nem hinném, hogy a Benzt ez annyira zavarná. Technológia terén éveket ver ezekre a gyártókra és elérte, hogy inkább saját kategóriaként kezeljük. Az S500-at jó vezetni. Nagyon. Az autó szinte olvassa a sofőr gondolatait és kezes bárányként viselkedik minden esetben. Bekapcsolt ESP-vel kicsit túl óvatos, néha ezáltal inkább alulkormányozottá válik, de amint kikapcsolod a menetstabilizátort, a rendszer átadja neked az uralmat és a V8 addig tekeri a hátsó kerekeket ameddig te akarod. Az összkeréhajtás egy percig sem hiányzott, de az a rendszer is biztosan hozza az elvárt minőséget. Sport módban a kormány felkeményedik és az elektromos szervó ellenére igen jól lehet érezni az utat. Nyilván a kényelem a cél és kevesen fogják kiautózni amit a Sonderklasse tud, de a lehetőség megvan, az S500 tökéletesen alkalmas élményautózásra is.

S500 coupé comand

A Comand infotainment rendszer nem csak okos, de gyors is

Az S500 talán a legjobb autó amiben eddig ültem. Nehéz belekötni, hibát találni pedig még nehezebb. Drága, sokat eszik és szervizelni is egy vagyon. De aki megteheti, hogy a 40 milliós alapár ellenére beruházzon egy ilyen autóra annak ezek sem fognak problémát jelenteni. Sportos, biztonságos, megbízható, gyönyörű szép járgány. Kár máshoz hasonlítgatni, a Mercedes saját kategóriát kreált a hatalmas luxuskupék közt. A kérdés már csak az, hogy hova lehet ezt fokozni, mit lehet javítani a tökéletességen?

Mercedes S500 Coupé

  • Lökettérfogat: 4663 cm3
  • Hengerek/szelepek: 8/32
  • Max. teljesítmény: 455 LE 52520-5500/perc
  • Max. forgatónyomaték: 700 Nm 1800-3500/perc
  • Hossz./szél.: 5027/1899 mm
  • Tengelytáv: 2945 mm
  • Saját tömeg/ Össztömeg: 2030 kg / 2585 kg
  • Városi fogyasztás: 12,8 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 7,1 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 9,1 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 213 g/km
  • Végsebesség: 250 km/h
  • 0-100: 4,6 s

A tesztet és a videót készítette:

  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk
  • Németh Kornél
  • Porkoláb Bence

Iratkozzatok fel az Alapjárat YouTube csatornájára!

S500 Coupé

Kapcsolódó írások

Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?
2018. október 12.
A ’80-as évek szinte elpusztíthatatlan autója, ami ma is megállja a helyét
Mercedes-Benz, Klasszikus Mercedes, Mercedes-Benz H-osztály, 1934 130 H, 150 H, 1936 170 H, elölnézet
2018. november 14.
Meglepő, de a ma luxusszedánjairól és offroaderjeiről híres német gyártó a ’30-as években próbálkozott farmotoros típusokkal is. Ennek az újításnak az eredménye a rövid életű H-osztály.
2019 Mercedes-Benz E300e oldalról
2018. december 05.
Hivatalosan is megérkeztek a Mercedes-Benz E300e specifikációi és ára, olcsó az nem lesz, gyors viszont igen!