Kártörténeti elemzés 3 990 Ft-ért
vasárnap - 2023. december 03.
-2 °C
borús égbolt
alapjarat.hu logo
95 579 Ft
100 635 Ft
D 607 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG – Teszt

2018. március 02. | 16:58

Rosszallóan tekint rá a szomszéd, de mikor meglátja az emblémát, nem irigykedik többé, hiszen ez csak egy Škoda! Igen ám, de a Volkswagen égisze alól egy igényes, tágas medve került a SUV-dicsőítő piacra.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4
Előnyök
Bőséges, jól variálható utastér
Elégséges 150 lovas dízel
Ringatózó futás
Hátrányok
Néha tétova váltó
Kényes világos belső
DSG-vel, 4x4 hajtással sokat fogyaszt

Köszönjük az tesztautót a Škoda Magyarországnak! - https://www.skoda.hu/

Škoda Kodiaq – Egyből a közepébe

A Škoda 2009-ben megvilágosodott és megalkotta a SUV-okra vágyó népeknek a Yetit, amely nagy népszerűségnek örvendett, hiszen kedvező áron hozzá lehetett jutni, széles motorválasztékkal és jól variálható utastérrel rendelkezett. Hét évvel később felhorkantott mély és meglehetősen hosszú álmából a kodiak-medve, mely a csehek által a Kodiaq szabadidő-autóban öltött testet és egyből a felső szegmenst célozta meg. A Seat Atecához és a Volkswagen Tiguanhoz hasonlóan a moduláris MQB platformra épült, de mindkettőnél nagyobb kívül és belül egyaránt. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Škoda Kodiaq – Szerény nagy medve

Az előttem megjelenő hegyomlás csak messziről tűnik annak, közelebbről szemlélve nagyon is szerény, letisztult vonalaival, mackó-barna színével. Azt szeretem benne, hogy nincs feleslegesen túlragozva rajta semmi, a szögletes lámpák által nem kirívó, de mégis robusztus megjelenéssel bír. Az új formanyelvvel eltűntek a kerekded formák, az élekkel játszottak a formatervezők, célratörő, határozott kinézetet kapott a 4,7 méteres Škoda SUV. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat Érződik, látszódik, tapintható a praktikum kívül és belül, a Škoda Octáviánál 3 centivel hosszabb, a Superbnél 26 centivel rövidebb, 2791 milliméteres a tengelytáv de mégis a magassága az, ami oly naggyá teszi.

Škoda Kodiaq – Nincs benne különösebb csíny

A böhöm külső ehhez mérten kellően tágas belteret rejt, ahol 7 ülésnek is van hely 313 ezer forintos felárért, azonban itt csak gyermekeknek lehet kényelmes, de ezt már megszokhattuk a hasonló méretű SUV-ok esetében. A bemászás könnyű: a középső üléssor csúsztatható és a háttámla is billenthető. Hét ülés használatával 270 literes a csomagtartó, öttel 720, ha mindent ledöntesz, akkor pedig 2065 literre nő, ez igazán becsülendő, főleg az ilyenkor kialakuló, majdnem 2 méter hosszú síkpadlós elrendezés. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat A második üléssorban a láb- és fejtér szinte már királyi, hosszú üléslappal rendelkeznek az ülések, amik kellően puhák, az első ülések nincsenek túl magasan, kényelmes a ki- és beszállás. Az ajtókon hatalmas, szövettel bélelt tárolórekeszek vannak, sőt, esernyőt, fedélzeti szemetest, jégkaparót is képesek magukba rejteni. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat Fűthető a kormány, vezeték nélkül tölthető a mobiltelefon, 230 V-os konnektor található hátul, egyszóval számos kényelmi extrával kérhető a Kodiaq, ebben a hideg időben a kormány- és az ülésfűtés nyújtott kifejezetten jó szolgálatot. Finom tapintású a világos bőr, ami azért könnyen koszolódik, egyedi fabetétek a műszerfalon, gyors multimédia, minden gomb a helyén, könnyen kiigazodtam rajta. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Škoda Kodiaq – Dízellel javasolt

Tesztautónk a Kodiaq legdrágább hajtásláncával rendelkezett: a 2,0 literes TDI egy hétfokozatú DSG váltóval és összkerékhajtással működött együtt. A gyengébb, 150 lóerős dízelmotor 10 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebessége 192 km/h. A 190 lóerős dízel csakis összkerékhajtással és a 7 fokozatú DSG automatával érhető el. A gyári, 5,7 literes fogyasztást esélyem sem volt vele elérni, hiszen a maci 1740 kg-ot nyom, a légellenállása sem túl kedvező, a négykerékhajtás is közrejátszik, átlagban 8-9 literrel lehet vele eljárni, ez a reális. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat A motor meglehetősen halk, megindulásoknál kellő nyomaték keletkezik, bár 3500-as fordulat felett érezhetően elfogyott az ereje. Ennek ellenére én kizárólag dízellel venném a Kodiaqot, hiszen az 1,4 literes turbós benzinmotor megpakolt autóval egészen haloványan működhet, kell a dízel 340 Nm-es nyomatéka. A DSG kényelmes, néha sokat gondolkodik, Sport módban megtáltosodik, bár a Kodiaq karaktere nem párosítható a sportosság fogalmával, az elsődleges szempont ennél a kényelmes, zord körülmények között is határozott menet, azt viszont tényleg jól tudja. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Škoda Kodiaq – Több fronton is helyt áll

334 ezer forintért kérhető a teszt autóban is helyet foglaló adaptív lengéscsillapítás, ami alapvetően himbálózó, puha futást biztosít, de ez inkább szerethető bólintgatás. Én csak a komfort módban használnám, a feszesség érezhetően nem áll jól neki, de amúgy kanyarban így is stabil, kiszámítható. Az Ateca azért jóval peckesebb volt, igaz az kisebb, sőt ott a kormányzás is közvetlenebb, a Kodiaq könnyen eltunyul. Elöl MacPherson, hátul több lengőkaros futóművet találni, a független hátsó futómű csak a nagyobb motorokhoz jár és csak a DSG-sekhez kérhető az üzemmódválasztó: normál, takarékos, sportos, havas és egyéni menetprogramokkal. Távolságtartós tempomatból kétféle létezik: 160 vagy 210 km/óráig működnek, autópályán kifejezetten ügyesen gyorsított vagy lassított, a sávtartó asszisztens viszont jó felfestést igényel a megfelelő működéshez. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat A 700 000 forintos összkerékhajtást és a feláras off-road csomagot a drivingcampen tettük próbára, ahol egyszer már teszteltünk batár szabadidő-autókat, a Kodiaq sem maradhatott ki a sorból. A hasmagassága nincs 19 centiméter, terepszögei sem imponálók: elöl 19,1, hátul 15,3 fokosak. Bár az összkerékhajtást aszfaltra tervezték magabiztosan működött, az Off-road kapcsolót benyomva a lengéscsillapítók puhábbak lettek, érzékenyebbé vált a gázadásokra, laza talajon a kipörgésgátló többet engedett, a lejtmenet-vezérlő is stabilan működött. A nyomatékos dízel és az automata váltó eltökélten dolgozott, sőt, az elektronikus differenciálzár is segített, nem okozott neki a problémát a hegymenet vagy a laza talajon történő közlekedés sem. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat Kemény melóra is be lehet fogni a nagymedvét, hiszen elektromosan kihajtható vonóhoroggal rendelkezik, amivel akár 2,5 tonnás fékezett utánfutót is képes megmozgatni, kézi váltóval 2 tonna a határ. Ez esetben jól jöhet a kormányzást segítő asszisztens tolatásnál, illetve a 360 fokos kamerarendszer. Skoda Kodiaq Teszt - Alapjárat

Összegezve

Minden létező extrával szerelt tesztautónk közel 15 millióba kerül, ennyiért már találunk akár a konszernen belül is minőségibb SUV-ot, szóval, ha nem heppünk, akkor nem érdemes tele kérni extrával. A TDI-t csak ajánlani tudom, a DSG váltó komfortossá teszi az utazást, de a négykerékhajtással együtt az sem létszükséglet, hisz így többet is fogyaszt az autó. A Škoda Kodiaq egy valóban sokoldalú szabadidő-jármű, ha kell könnyű terepen is eldöcög, belefér az egész család, szerencsére nincs akkora, mint egy Audi Q7 és megjelenésében is egy modern, divatos SUV benyomását kelti, amihez már 7 millió forinttól hozzá lehet jutni.

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG

  • Lökettérfogat: 1968 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 150 LE 3500-4000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 340 Nm 1750-3000/perc
  • Hossz./szél.: 4697/1882 mm
  • Tengelytáv: 2791 mm
  • Saját tömeg: 1740 kg
  • Városi fogyasztás: 6,7 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,1 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,6 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 147 g/km
  • Végsebesség: 192 km/h
  • 0-100: 10,2 s
Nagyon fogynak az újautók. Eljöhet újra a Suzuki aranykora? 11 nagyváros, ahonnan lassan kiszorulnak az autósok

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!