Rosszallóan tekint rá a szomszéd, de mikor meglátja az emblémát, nem irigykedik többé, hiszen ez csak egy Škoda! Igen ám, de a Volkswagen égisze alól egy igényes, tágas medve került a SUV-dicsőítő piacra.
Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)

Előnyök
Bőséges, jól variálható utastér
Elégséges 150 lovas dízel
Ringatózó futás
Hátrányok
Néha tétova váltó
Kényes világos belső
DSG-vel, 4x4 hajtással sokat fogyaszt
Köszönjük az tesztautót a Škoda Magyarországnak! - https://www.skoda.hu/
Škoda Kodiaq – Egyből a közepébe
A Škoda 2009-ben megvilágosodott és megalkotta a SUV-okra vágyó népeknek a Yetit, amely nagy népszerűségnek örvendett, hiszen kedvező áron hozzá lehetett jutni, széles motorválasztékkal és jól variálható utastérrel rendelkezett. Hét évvel később felhorkantott mély és meglehetősen hosszú álmából a kodiak-medve, mely a csehek által a Kodiaq szabadidő-autóban öltött testet és egyből a felső szegmenst célozta meg. A Seat Atecához és a Volkswagen Tiguanhoz hasonlóan a moduláris MQB platformra épült, de mindkettőnél nagyobb kívül és belül egyaránt.
Škoda Kodiaq – Szerény nagy medve
Az előttem megjelenő hegyomlás csak messziről tűnik annak, közelebbről szemlélve nagyon is szerény, letisztult vonalaival, mackó-barna színével. Azt szeretem benne, hogy nincs feleslegesen túlragozva rajta semmi, a szögletes lámpák által nem kirívó, de mégis robusztus megjelenéssel bír. Az új formanyelvvel eltűntek a kerekded formák, az élekkel játszottak a formatervezők, célratörő, határozott kinézetet kapott a 4,7 méteres Škoda SUV.
Škoda Kodiaq – Nincs benne különösebb csíny
A böhöm külső ehhez mérten kellően tágas belteret rejt, ahol 7 ülésnek is van hely 313 ezer forintos felárért, azonban itt csak gyermekeknek lehet kényelmes, de ezt már megszokhattuk a hasonló méretű SUV-ok esetében. A bemászás könnyű: a középső üléssor csúsztatható és a háttámla is billenthető. Hét ülés használatával 270 literes a csomagtartó, öttel 720, ha mindent ledöntesz, akkor pedig 2065 literre nő, ez igazán becsülendő, főleg az ilyenkor kialakuló, majdnem 2 méter hosszú síkpadlós elrendezés.


Škoda Kodiaq – Dízellel javasolt
Tesztautónk a Kodiaq legdrágább hajtásláncával rendelkezett: a 2,0 literes TDI egy hétfokozatú DSG váltóval és összkerékhajtással működött együtt. A gyengébb, 150 lóerős dízelmotor 10 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebessége 192 km/h. A 190 lóerős dízel csakis összkerékhajtással és a 7 fokozatú DSG automatával érhető el. A gyári, 5,7 literes fogyasztást esélyem sem volt vele elérni, hiszen a maci 1740 kg-ot nyom, a légellenállása sem túl kedvező, a négykerékhajtás is közrejátszik, átlagban 8-9 literrel lehet vele eljárni, ez a reális.

Škoda Kodiaq – Több fronton is helyt áll
334 ezer forintért kérhető a teszt autóban is helyet foglaló adaptív lengéscsillapítás, ami alapvetően himbálózó, puha futást biztosít, de ez inkább szerethető bólintgatás. Én csak a komfort módban használnám, a feszesség érezhetően nem áll jól neki, de amúgy kanyarban így is stabil, kiszámítható. Az Ateca azért jóval peckesebb volt, igaz az kisebb, sőt ott a kormányzás is közvetlenebb, a Kodiaq könnyen eltunyul. Elöl MacPherson, hátul több lengőkaros futóművet találni, a független hátsó futómű csak a nagyobb motorokhoz jár és csak a DSG-sekhez kérhető az üzemmódválasztó: normál, takarékos, sportos, havas és egyéni menetprogramokkal. Távolságtartós tempomatból kétféle létezik: 160 vagy 210 km/óráig működnek, autópályán kifejezetten ügyesen gyorsított vagy lassított, a sávtartó asszisztens viszont jó felfestést igényel a megfelelő működéshez.


Összegezve
Minden létező extrával szerelt tesztautónk közel 15 millióba kerül, ennyiért már találunk akár a konszernen belül is minőségibb SUV-ot, szóval, ha nem heppünk, akkor nem érdemes tele kérni extrával. A TDI-t csak ajánlani tudom, a DSG váltó komfortossá teszi az utazást, de a négykerékhajtással együtt az sem létszükséglet, hisz így többet is fogyaszt az autó. A Škoda Kodiaq egy valóban sokoldalú szabadidő-jármű, ha kell könnyű terepen is eldöcög, belefér az egész család, szerencsére nincs akkora, mint egy Audi Q7 és megjelenésében is egy modern, divatos SUV benyomását kelti, amihez már 7 millió forinttól hozzá lehet jutni.Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG
- Lökettérfogat: 1968 cm3
- Hengerek/szelepek: 4/16
- Max. teljesítmény: 150 LE 3500-4000/perc
- Max. forgatónyomaték: 340 Nm 1750-3000/perc
- Hossz./szél.: 4697/1882 mm
- Tengelytáv: 2791 mm
- Saját tömeg: 1740 kg
- Városi fogyasztás: 6,7 l /100 km
- Országúti fogyasztás: 5,1 l /100 km
- Vegyes fogyasztás: 5,6 l /100 km
- CO2-kibocsátás: 147 g/km
- Végsebesség: 192 km/h
- 0-100: 10,2 s