Volkswagen T-Roc 1.5 TSI – Teszt

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Végre van kompakt méretű crossover a Volkswagen háza táján! De várjunk, eddig is volt Arona meg Karoq. Akkor mégis miben jobb a T-Roc? Megéri ezt megvenni?

A T-Roc koncepció autó 2015-ben, a Genfi Autószalonon debütált egy igazi offroaderként, meglehetősen agresszív külsővel és összkerékhajtással kecsegtetett. Szerencsére az ormótlan kerek ködlámpákat elengedték, és 2017-ben meg is érkezett a Volkswagen Tiguan és Touareg mellé a VW legkisebb szabadidő-autójaként. Igazán itt volt az ideje, hogy betöltsék ezt a rést. Nem egy Polo, hanem inkább Golf méretű, megemelt hasmagasságú kompakt autó mutatkozott be, mely inkább egy városi crossover, mint enyhe terepre szánt SUV. A már említett Golffal közös MQB-platformra épül, melyre egyéb iránt a SEAT Leon, az Audi A3 vagy épp a Skoda Octavia is készül.

A VW T-Roc tanulmány

A VW T-Roc tanulmány

Volkswagen T-Roc – Pont, mint egy VW

A Volkswagen T-Roc méreteit tekintve tehát inkább kompakt, mint kisautó. Ha kisautó lenne, akkor lényegében egy izmosított Polo lenne. A 2590 mm-es tengelytáv megegyezik a Golféval, az autó hossza 4235 mm hosszú, 1819 mm széles, 1573 mm magas, két centivel rövidebb, épp ennyivel szélesebb és 8 centivel magasabb testvérénél.

Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat

Ha sokáig szemléled, akár képes lehetsz elhinni, hogy a tető íve kupésan ereszkedik, de a gondolat elhessegetése közben rájössz, hogy a kipufogó nyílások sem látják el valódi funkciójukat – itt szemfényvesztés történt! És be kell vallanom, hogy számomra ebben a szerény felszereltségben, szürke színben bizony nem túl izgalmas, egy SEAT Arona több életjelet sugároz.

Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat

A magas felszereltségi szinttel rendelkező példányok kérhetők kéttónusú fényezéssel, jóval meggyőzőbb műanyag betétekkel és a T-Roc jellegzetes, ködlámpákat körülölelő nappali menetfényével. Ha teheted, mindenképp felturbózva kérd, az ehhez hasonló kompaktoknak jól áll a gyári, optikai tuning. Itt is megjelenik a Volkswagenek újkori megkülönböztető jele, a hűtőrácsokba integrált első fényszórók. A magas felépítéséből adódóan egyébként kifejezetten könnyű a ki- és beszállás, ügyes húzás az emblémával nyitható csomagtér ajtó.

Volkswagen T-Roc – Túlozd el!

A Volkswagen T-Roc belterét megpillantva bizony nem érhet különösebb meglepetés. A Style-felszereltségi szint az alap, ebbe beletartozik a 8 colos, kéz közelségét érzékelő TFT-érintőkijelző, mely igazából minden Volkswagen-konszernes autóban ugyan olyan igényességgel van integrálva. Grafikailag kielégítő, gyors is, saját navigációt nem rendeltek hozzá, azonban Apple Car Play és Android Auto jár az autóhoz – használja csak mindenki a saját, jól bevált applikációját! Ezen a szinten már jár az autóhoz a sávtartó automatika, Start&Stop rendszer, esőérzékelős ablaktörlő. Az ingerektől mentes, józan kivitel egyéb jellemzői között megtalálható még a szövet belső, bicskakulcsos indítás, manuális váltó és a hatékony mechanikus klíma.

Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat

Az ülések elöl kényelmesek, itt akad bőven tér a lábnak, könyöknek egyaránt, hátul már szerényebb a kínálat, talán az ülőlap is rövidre sikerült. A csomagtartó mérete alaphelyzetben 445 liter, üléseket lehajtva pedig 1290 litert kaphatsz. A VW Polo vagy a SEAT Arona után én jóval nagyobb helykínálatot vártam volna tőle, hiszen mégiscsak a Golf padlólemezére készül.

Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat

Hiába van előttem a VW logó, valahogy kimagaslóbb minőséget vártam volna még így alap felszereltségi szinten is, ennek ellenére rideg műanyagok, süppedő, komor ajtókárpitokkal találkoztam. Nagyobb kontraszttal élhettek volna a SEAT vagy épp a Skoda előtt, mert így, minőség alapján nem biztos, hogy megéri a drágább Volkswagent választani, ugyanis akadnak a konszern palettáján más kompakt crossoverek is.

Volkswagen T-Roc – Ennél lejjebb ne add

A Volkswagen T-Roc középszintet képviselő 1.5 literes TSI-vel járt nálam, és ha már létezik ez a motor, én személy szerint a háromhengeres, 1.0 TSI-t számba sem venném, hiszen az előzőleg már kiderült az Aronánál, hogy az is képes 7-8 litert fogyasztani. Nem eszik sokkal többet ez a 150 lóerős, 250 Nm-es nyomatékot produkáló turbós változat sem. Létezik 2.0 literes benzines kivitel, mely csak a hétfokozatú automata váltóval és 4Motion négykerékhajtással érhető el. Az 1.5 litereshez kérhető automata váltó, abban az esetben AWD társul hozzá.

Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat

A 6 fokozatú kézi váltóval 8,4 másodperc alatt van 100-on, 130 km/h-s tempónál mindössze 2800-at pörög percenként autópályán, ahol akár 6 liter könyékére is lemehet a fogyasztás. Ennél nagyobb egységet nem gondolnám, hogy igényel a T-Roc, van benne bőven tartalék, hiszen már 2000-es fordulattól képes kellemesen megindulni.

Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat

A gyári adatok szerint 5,3 litert fogyaszt, a valóság inkább 7-8 liter környékén jár, de megnyugvással töltheti el a tulajdonosokat az a tudat, hogy az autó képes hengerlekapcsolásra, vagyis részterhelésnél csak két hengert működtet, bár egy erőteljes, mondhatni rohanós budapesti közlekedés során ez az a funkció, amit leginkább használ. Aki a dízelek pártján áll az kérheti még 150 lóerős, 2.0 literes TDI-vel is a T-Rocot, összkerék-hajtással és mindkét váltótípussal egyaránt.

Volkswagen T-Roc – A futóműben nincs hiba

A Volkswagen a 6-os Golf óta hozza a sokak számára ideális színvonalat, ami a futóművet és a zajszigetelést illeti. Mivel a T-Roc igazából egy csinosabb, a mai formai kívánalmaknak jobban megfelelő Golf, ezért vezetni is szinte pontosan olyan érzés. Teljesen semleges, könnyeden veszi az úthibákat, nem nyújt igazából semmi extrát. Már-már egyujjas a kormány, mely túl sok visszajelzést nem ad, finomak a pedálok, a váltó ugyan olyan darabosan mozog, mint a SEAT Aronában – de mindent összevetve jó érzés vezetni.

Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat

Mivel a TSI-motor csendes, és a gördülési zajra is figyeltek, maga a kabin megnyugtatóan zajmentes, a környezeti zajok nagy része kívül reked menet közben. A futómű terén sem igen tudtak hibázni, inkább feszes, mint puhán ringatózó, de alapvetően komfortos – a multilink rendszerrel nem igen tudnak mellé lőni. Nem egetverően magas az autó, így kanyarban is stabil tud maradni. Van benne parkolási segéd, tehát magától képes beparkolni, anno ezt a Skodánál és a SEAT-nál is sikerült kipróbálnom, minden esetben bevált, szóval ez egy pirospont a konszernnek.

Volkswagen T-Roc - Összegezve

A Volkswagen T-Roc összességében egy németesen precíz, igazából mindenben jó, néhol kicsit unalmas eszköz. De ezen könnyedén segíthetsz, ha kéttónusú fényezéssel és valamivel több extrával kéred. A kompakt crossover-szegmenst elnézve nehéz dolga lesz, főleg úgy, hogy a konszernen belül is létezik két komoly ellenfele, az Arona és a Karoq személyében. Dizájn terén nem igazán nyújt semmi kirívót, azonban vezethetőség és a motorizáció terén meglehetősen sokoldalú, helykínálatát nézve viszont családi autónak nem nevezném. Aki a népautó mellett tenné le a voksát, annak az 5 900 000 Ft-os alapárról kell indulnia, a tesztautóm az 1.5 literes TSI-vel, Style-felszereltségben 6 580 000 Ft-ba kerül. Kétliteres dízellel, DSG automata váltóval, Sport-felszereltségben pedig már a 9 000 000 forintot verdesi.

Volkswagen T-Roc – 1.5 TSI Style

    • Lökettérfogat: 1 495 cm3
    • Hengerek/szelepek: 4/16
    • Max. teljesítmény: 150 LE 5000-6000/perc
    • Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1500-3500/perc
    • Hossz./szél./mag.: 4234/1819/1573 mm
    • Tengelytáv: 2590 mm
    • Saját tömeg: 1330 kg
    • Városi fogyasztás: 6,6 l /100 km
    • Országúti fogyasztás: 4,6 l /100 km
    • Vegyes fogyasztás: 5,3 l /100 km
    • Tesztfogyasztás: 7,6 l /100 km
    • CO2-kibocsátás: 121 g/km
    • Végsebesség: 205 km/h
    • 0-100: 8,4 s

Kapcsolódó írások

Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára
Seat Arona 1.0 TSI Xcellence – Teszt
2018. május 04.
Mozgékony, vagány városi autóra vágysz, ami nyilvánvalóan kilóg a tömegből? Akkor a háromhengeres Ibiza az ideális választás számodra, vagy esetleg a megemelt földije, amit SEAT Aronának hívnak.
 S500 Coupé
2018. október 26.
Két éve már, hogy az Alapjárat létrejött, azóta már több mint 100 videó került fel YouTube csatornánkra. Ezek közül válogattam ki Neked a személyes kedvenceimet!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!