2018. augusztus 14. | 16:14

Végre van kompakt méretű crossover a Volkswagen háza táján! De várjunk, eddig is volt Arona meg Karoq. Akkor mégis miben jobb a T-Roc? Megéri ezt megvenni?

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Volkswagen T-Roc – 1.5 TSI Style
Előnyök
Harapós motor
Remek futómű
Túlzásoktól mentes formavilág
Hátrányok
Városban magas fogyasztás
Rideg műanyagok a beltérben
A T-Roc koncepció autó 2015-ben, a Genfi Autószalonon debütált egy igazi offroaderként, meglehetősen agresszív külsővel és összkerékhajtással kecsegtetett. Szerencsére az ormótlan kerek ködlámpákat elengedték, és 2017-ben meg is érkezett a Volkswagen Tiguan és Touareg mellé a VW legkisebb szabadidő-autójaként. Igazán itt volt az ideje, hogy betöltsék ezt a rést. Nem egy Polo, hanem inkább Golf méretű, megemelt hasmagasságú kompakt autó mutatkozott be, mely inkább egy városi crossover, mint enyhe terepre szánt SUV. A már említett Golffal közös MQB-platformra épül, melyre egyéb iránt a SEAT Leon, az Audi A3 vagy épp a Skoda Octavia is készül. A VW T-Roc tanulmány
A VW T-Roc tanulmány

Volkswagen T-Roc – Pont, mint egy VW

A Volkswagen T-Roc méreteit tekintve tehát inkább kompakt, mint kisautó. Ha kisautó lenne, akkor lényegében egy izmosított Polo lenne. A 2590 mm-es tengelytáv megegyezik a Golféval, az autó hossza 4235 mm hosszú, 1819 mm széles, 1573 mm magas, két centivel rövidebb, épp ennyivel szélesebb és 8 centivel magasabb testvérénél. Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat Ha sokáig szemléled, akár képes lehetsz elhinni, hogy a tető íve kupésan ereszkedik, de a gondolat elhessegetése közben rájössz, hogy a kipufogó nyílások sem látják el valódi funkciójukat – itt szemfényvesztés történt! És be kell vallanom, hogy számomra ebben a szerény felszereltségben, szürke színben bizony nem túl izgalmas, egy SEAT Arona több életjelet sugároz. Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat A magas felszereltségi szinttel rendelkező példányok kérhetők kéttónusú fényezéssel, jóval meggyőzőbb műanyag betétekkel és a T-Roc jellegzetes, ködlámpákat körülölelő nappali menetfényével. Ha teheted, mindenképp felturbózva kérd, az ehhez hasonló kompaktoknak jól áll a gyári, optikai tuning. Itt is megjelenik a Volkswagenek újkori megkülönböztető jele, a hűtőrácsokba integrált első fényszórók. A magas felépítéséből adódóan egyébként kifejezetten könnyű a ki- és beszállás, ügyes húzás az emblémával nyitható csomagtér ajtó.

Volkswagen T-Roc – Túlozd el!

A Volkswagen T-Roc belterét megpillantva bizony nem érhet különösebb meglepetés. A Style-felszereltségi szint az alap, ebbe beletartozik a 8 colos, kéz közelségét érzékelő TFT-érintőkijelző, mely igazából minden Volkswagen-konszernes autóban ugyan olyan igényességgel van integrálva. Grafikailag kielégítő, gyors is, saját navigációt nem rendeltek hozzá, azonban Apple Car Play és Android Auto jár az autóhoz – használja csak mindenki a saját, jól bevált applikációját! Ezen a szinten már jár az autóhoz a sávtartó automatika, Start&Stop rendszer, esőérzékelős ablaktörlő. Az ingerektől mentes, józan kivitel egyéb jellemzői között megtalálható még a szövet belső, bicskakulcsos indítás, manuális váltó és a hatékony mechanikus klíma. Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat Az ülések elöl kényelmesek, itt akad bőven tér a lábnak, könyöknek egyaránt, hátul már szerényebb a kínálat, talán az ülőlap is rövidre sikerült. A csomagtartó mérete alaphelyzetben 445 liter, üléseket lehajtva pedig 1290 litert kaphatsz. A VW Polo vagy a SEAT Arona után én jóval nagyobb helykínálatot vártam volna tőle, hiszen mégiscsak a Golf padlólemezére készül. Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat Hiába van előttem a VW logó, valahogy kimagaslóbb minőséget vártam volna még így alap felszereltségi szinten is, ennek ellenére rideg műanyagok, süppedő, komor ajtókárpitokkal találkoztam. Nagyobb kontraszttal élhettek volna a SEAT vagy épp a Skoda előtt, mert így, minőség alapján nem biztos, hogy megéri a drágább Volkswagent választani, ugyanis akadnak a konszern palettáján más kompakt crossoverek is.

Volkswagen T-Roc – Ennél lejjebb ne add

A Volkswagen T-Roc középszintet képviselő 1.5 literes TSI-vel járt nálam, és ha már létezik ez a motor, én személy szerint a háromhengeres, 1.0 TSI-t számba sem venném, hiszen az előzőleg már kiderült az Aronánál, hogy az is képes 7-8 litert fogyasztani. Nem eszik sokkal többet ez a 150 lóerős, 250 Nm-es nyomatékot produkáló turbós változat sem. Létezik 2.0 literes benzines kivitel, mely csak a hétfokozatú automata váltóval és 4Motion négykerékhajtással érhető el. Az 1.5 litereshez kérhető automata váltó, abban az esetben AWD társul hozzá. Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat A 6 fokozatú kézi váltóval 8,4 másodperc alatt van 100-on, 130 km/h-s tempónál mindössze 2800-at pörög percenként autópályán, ahol akár 6 liter könyékére is lemehet a fogyasztás. Ennél nagyobb egységet nem gondolnám, hogy igényel a T-Roc, van benne bőven tartalék, hiszen már 2000-es fordulattól képes kellemesen megindulni. Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat A gyári adatok szerint 5,3 litert fogyaszt, a valóság inkább 7-8 liter környékén jár, de megnyugvással töltheti el a tulajdonosokat az a tudat, hogy az autó képes hengerlekapcsolásra, vagyis részterhelésnél csak két hengert működtet, bár egy erőteljes, mondhatni rohanós budapesti közlekedés során ez az a funkció, amit leginkább használ. Aki a dízelek pártján áll az kérheti még 150 lóerős, 2.0 literes TDI-vel is a T-Rocot, összkerék-hajtással és mindkét váltótípussal egyaránt.

Volkswagen T-Roc – A futóműben nincs hiba

A Volkswagen a 6-os Golf óta hozza a sokak számára ideális színvonalat, ami a futóművet és a zajszigetelést illeti. Mivel a T-Roc igazából egy csinosabb, a mai formai kívánalmaknak jobban megfelelő Golf, ezért vezetni is szinte pontosan olyan érzés. Teljesen semleges, könnyeden veszi az úthibákat, nem nyújt igazából semmi extrát. Már-már egyujjas a kormány, mely túl sok visszajelzést nem ad, finomak a pedálok, a váltó ugyan olyan darabosan mozog, mint a SEAT Aronában – de mindent összevetve jó érzés vezetni. Volkswagen T-Roc Teszt - Alapjárat Mivel a TSI-motor csendes, és a gördülési zajra is figyeltek, maga a kabin megnyugtatóan zajmentes, a környezeti zajok nagy része kívül reked menet közben. A futómű terén sem igen tudtak hibázni, inkább feszes, mint puhán ringatózó, de alapvetően komfortos – a multilink rendszerrel nem igen tudnak mellé lőni. Nem egetverően magas az autó, így kanyarban is stabil tud maradni. Van benne parkolási segéd, tehát magától képes beparkolni, anno ezt a Skodánál és a SEAT-nál is sikerült kipróbálnom, minden esetben bevált, szóval ez egy pirospont a konszernnek.

Volkswagen T-Roc - Összegezve

A Volkswagen T-Roc összességében egy németesen precíz, igazából mindenben jó, néhol kicsit unalmas eszköz. De ezen könnyedén segíthetsz, ha kéttónusú fényezéssel és valamivel több extrával kéred. A kompakt crossover-szegmenst elnézve nehéz dolga lesz, főleg úgy, hogy a konszernen belül is létezik két komoly ellenfele, az Arona és a Karoq személyében. Dizájn terén nem igazán nyújt semmi kirívót, azonban vezethetőség és a motorizáció terén meglehetősen sokoldalú, helykínálatát nézve viszont családi autónak nem nevezném. Aki a népautó mellett tenné le a voksát, annak az 5 900 000 Ft-os alapárról kell indulnia, a tesztautóm az 1.5 literes TSI-vel, Style-felszereltségben 6 580 000 Ft-ba kerül. Kétliteres dízellel, DSG automata váltóval, Sport-felszereltségben pedig már a 9 000 000 forintot verdesi.

Volkswagen T-Roc – 1.5 TSI Style

    • Lökettérfogat: 1 495 cm3
    • Hengerek/szelepek: 4/16
    • Max. teljesítmény: 150 LE 5000-6000/perc
    • Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1500-3500/perc
    • Hossz./szél./mag.: 4234/1819/1573 mm
    • Tengelytáv: 2590 mm
    • Saját tömeg: 1330 kg
    • Városi fogyasztás: 6,6 l /100 km
    • Országúti fogyasztás: 4,6 l /100 km
    • Vegyes fogyasztás: 5,3 l /100 km
    • Tesztfogyasztás: 7,6 l /100 km
    • CO2-kibocsátás: 121 g/km
    • Végsebesség: 205 km/h
    • 0-100: 8,4 s