1967-es Shelby GT500CR Mustang szénszálas karosszériával és 900 lóerővel

Ujj Péter újságíró
Frissítve:
2020-05-28, 07:30

A Classic Recreations-nél új projektbe kezdtek: a legendás első generációs Ford Mustangok karosszériáját immáron szénszálból is elkészítik.

A srácok az amerikai Classic Recreations-nél az eredeti, 1965 és 1968 között gyártott első generációs Ford Mustangok átalakításával (tökéletesítésével?) foglalkoznak. Fognak egy példányt, az utolsó csavarig szétszedik, atomjaira bontják, majd hozzávetőlegesen 2500 munkaórával újra összerakják. A lemezek tökéletes restauráláson mennek át, ami pedig alattuk található, az teljesen új és egyedi, a megrendelő igényei szerint készül.

Shelby GT500CR Mustang
A képen a történelem egyik legemblematikusabb amerikai sportautója látható

A vevő egy aprólékos kézimunkával összerakott, tökéletesen személyre szabott autót kap a pénzéért, ami kívülről a legendás Mustangnak látszik, de valójában egy szuperautó. Ráadásul hivatalosan Shelby Mustang, Shelby emblémával és Shelby sorozatszámmal ellátott eredeti példánynak számít. Restomod a javából, és bármikor bevállalnám. A csapat legújabb projektje minden eddigin túltesz, a SpeedKore vállalat segítségével 100%-ban karbonból készült karosszériát készítenek ezekhez a Mustangokhoz.

A legelső példány, egy Shelby GT500 épp készülőben van. A csupasz karosszéria minden elemét karbonra cserélik, hogy végül az autó minden porcikája a szupererős és szuperkönnyű szénszál-erősítésű anyagból álljon. A leendő vásárlónak természetesen lehetősége van megválasztani a motort is. A választék egy 5,0 literes V8-asból áll, amelynek a teljesítménye 490 lóerőtől egészen 900 lóerőig terjedhet. Pénz kérdése az egész.

Shelby GT500CR Mustang karbonkarosszériával
Akinek nem tetszik a csupasz karbonszálas karosszéria, az kérheti lefényezve is az autót

Az autók alapból 5 sebességes Tremec kézi váltót és rozsdamentes acél kipufogót kapnak. A teljesítmény kordában tartását túlméretes futóműelemekkel, Wilwood fékekkel és Michelin sportgumikkal érik el. Opcionálisan ültetett futómű, szélesebb kerekek, 6 dugattyús versenyfékek, 6 fokozatú manuális vagy automata sebességváltó és bármilyen egyéb kiegészítő kérhető. Mondom, hogy pénz kérdése itt minden, főleg, hogy az acélkarosszériás Shelby GT500CR Mustangok 65 és 90 millió Ft között mennek, a karbonból készülők bizonyosan sokkal drágábbak lesznek majd.

Kapcsolódó írások

Ateliers Diva hátulról
2019. július 30.
Az Ateliers Diva egy klasszikus Porsche 911 szénszálas karosszériával és vaskos árcédulával.
Új Volkswagen Golf a régi 1-es Golf orrával
2020. február 28.
Következzen néhány mai autó, amely megkapta a 80-as évekbeli legendás elődjének az orrészét. Zseniális!

További hírek