Hatalmas dízelmotor egy Mustangban

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-09-09, 09:22

Szokatlan módon egy olyan erőforrást tettek a Mustangba, amit általában inkább kamionok vagy tankok kapnak meg.

Ez egy olyan autó, ami az pony car rajongók rémálma lesz. Ha viszont szereted az izgalmas motorcseréket és a meglepő kombinációkat, akkor ez tetszeni fog. Az autót a Westen Champlin néven futó youtuber alakította át. Azt tudni kell, hogy a gyártó a Ford Mustang GT 500-at nyolchengeres kivitelben adja, ebbe a gyárilag "mezei" kivitelbe pedig egy hatalmas Cummins dízelmotort tettek.

Cummins motor beszerelése egy Ford Mustang GT500-as modellbe, oldalról

Ha esetleg nem tudnád, hogy honnan jön ez a motor és ez a név, akkor itt egy kis háttér-információ. A Cummins egy amerikai multinacionális vállalat, ami motorokat, szűrőket, áramtermelőket és a motorokhoz tartozó rendszereket gyártanak. Több mint 190 országban értékesítik a termékeiket, több mint 600 vállalaton és 6000 kereskedőn keresztül. A cég már 101 éves, hatalmas történelmi múlttal.

A Cummins motort egy 1995-ös Dodge modellből vették ki, ami egy hatalmas amerikai monstrum. Nem túl erős, ellenben egy gigantikus egységről beszélünk. Konkrét adatokat sajnos nem nagyon fűztek hozzá a csatorna készítői, egy azonban biztos, eléggé elvetemült emberek lehetnek, ha egy ilyen cserét csinálnak.

Mustang GT500-ban egy cummins motor, féloldalról

A brutális erőforrást nagyon bonyolult lehetett belerakni. A motorteret teljesen át kellett alakítani, akárcsak az elektromos kábelek elhelyezését. Tudniillik ezek a rendszerek nagyon összetett módon működnek, ehhez pedig mindennek a helyén kell lennie. Ami még különlegessé teszi ezt a motort, az hogy egy hatalmas turbófeltöltővel és egy nagyon nagy, közvetlenül az erőforrásból kivezetett kipufogóval rendelkezik. Végül kapott egy részleges GT500 bodyt.

Az egyediségét még fokozza, hogy a karosszéria elemeit is szét kellett szednie (gyakorlatilag az egész elejét) a youtubernek, de a csodával határos módon sikerült rögzíteni az első lökhárítót. Így már nagyjából összeszedett az autó orra, viszont motorháztetőt már nem tudott rá tenni.

Nálunk is járt egy Mustang GT, nézd meg róla a tesztünket!

Kapcsolódó írások

Manhart TR850 tuning egy parkolóban, féloldalról
2020. szeptember 07.
A német tuningcég 270 lóerővel pumpálta fel a 991.2-es Turbo S kivitelt.
VW bogár tuning egy parkolóban féloldalról
2020. szeptember 07.
Egy driftcsapat változtatott egy Bogarat elképesztő szörnyeteggé. A kérdés már csak az, hogy bele szabad-e tenni egy ilyen autóba egy ilyen motort?

További hírek