2020. február 16. | 14:33

Az immáron 15 éves rendezvény minden ezelőttinél nemzetközibb lesz.

2006-ban került először megrendezésre az AMTS, azaz az Automobil & Tuningshow a Carstyling.hu szervezésében. Az elmúlt 15 évben a tematikus kiállítás nem csupán az ország legnagyobb ilyen jellegű rendezvénye lett, hanem nemzetközi, Európa szintű szórakoztató és szakmai kiállítás, amely sikerrel vonzza magához az érdeklődő tömeget és a kiállítókat egyaránt.

Természetesen az Alapjárat csapata is kitelepül egy standdal, hogy lehetőséged legyen találkozni újságíróinkkal, valamint különböző programnjainkon, nyereményjátékainkon részt venni. Készülünk mi is egy kiállítandó hiperautóval nektek, melynek típusát fedje egyelőre homály, Imelda és Adri szekerét plusz extraként, azonban már most tuti, hogy meglesheted a Cleanwest Garage standján.

Ha az általános bemutatás után még mindig nem érzel kedvet kilátogatni, akkor olvass tovább, itt egy autó és annak rövid története, amilyet utcán, fixen nem látsz!

A DesignBathory műhely munkája, egy 550 lóerős Dodge Challenger SRT8

A kiállítandó autót bár külföldről hozza tulajdonosa Thomas, a végső megjelenésért a németországi Ludwigshafenben található, ám magyar tulajdonú DesignBathory felelt. Íme, egy kis beszámoló a mestertől magától:

2016-ban keresett meg Thomas, a Hockenheim Ringen, egy tuningshow keretei között. Akkor az autó még egy korábbi verziójában szerepelt. Őszintén szólva rutinos autóépítőként elmondhatom, a kocsi jól volt tálalva, de designjával még maga a tulajdonos sem volt elégedett. Akkor arra kért, hogy az általam korábban készített (és azóta világszerte ismertté vált) Steampunk Herbie analógiájára korrigáljam, vagy javítsam fel egy kicsit az autó designját. Nem azért mert nem szeretem más munkáját úgymond javítani, vagy felülírni, de eltelt 3 év és a projektet valahogy nem tudtuk összehozni.

Aztán megjelent nálam, hogy az autó teljes operáción fog átesni. Eladni vagy lecserélni nem akarja, mert családi okokból nagyon fontos számára az. Korábban, mikor építeni kezdte, a nővére is beszállt a projekt anyagi részébe. A hölgy sajnálatos módon azóta elhunyt, így az autó egyfajta tiszteletnyilvánítás és megemlékezés. Belgiumban készült rá egy teljes egyedi body üvegszálból és karbonból, kapott néhány extra lóerőt és egy új hifit, majd megérkezett a műhelyembe. A koncepció, hogy most már szabad kezet kapok. Mindegy mit festek rá, csak a sas szerepeljen, valamint ha lehet, minden díjat hozzon el. A nagy debütálást Bodenseere időzítette, de mivel a belga mesterek kissé ellinkelték az ütemezést, az autó januárban érkezett, bő egy hónap csúszással. Így a legnagyobb kihívás már nem is design lett, hanem az, hogy mindösszesen kettő hét alatt kellett a már színrefújt és előkészített autót a jelenlegi díjnyertes formájába hozni.

Technikailag azokat az effekteket ötvöztem, amiket az erősségeimnek tartok. A teljes alapszínt a legerősebb metálszemcsés ezüstre kértem, majd fóliaeffekttel adtam egy alap struktúrát az előzetesen rákomponált és kitakart narancs motívumok hátterének. A narancsszín kandy, transzparens naranccsal nyerte el a mostani effekt árnyalatát. A motorháztető kapott egy aprólékosan kidolgozott steampunk stílusú mechanikus ábrát, illetve a márványeffektes háttérből centiről centire festettem meg, alakítottam ki a sasfejet és a zászló motívumot.

Ha úgy vesszük, az idő szorítása miatt, a rutinműtétekre hagyatkoztam, kísérletezésekbe most nem szaladhattam bele, így magabiztosan tarthattam a két hetet. Ez kellő mennyiségű kávé és energiaital mellett kivitelezhető. Persze amikor már megjöttek a trailerrel, hogy a kész autót felvegyék, még a futóra rakás ideje alatt is finomítottam a kontúrokat. Ez megszokott, ilyen ez a popszakma. Majd az autó indult (volna) vissza Belgiumba lakkozásra, de az idő és az ottani kivitelezők affinitásának hiányában, Thomas saját maga volt kénytelen kézbe venni a dolgot. Lakkozni (négyszer), összerakni és jelenlegi kondijába hozni az autót. A showműsorok 3 napos autóépítő projektjére az élet itt is rácáfolt, de amit tőlem kért, az nagyjából megvalósult. Az autó minden fontos kupát elhoz a mai napig, idén pedig a kontinens határokat is átlépheti a kínai vagy a SEMA Show-n való szereplésével.

Ha nem szeretnel lemaradni az újdonságokról, kattintsd le az Alapjárat hírműsorát is! Ne feledd, 2020. március 20-22 között AMTS a Hungexpón! Programod van!