680 lóerős, elektromos versenyautó a Volkswagentől

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A Volkswagen Motorsport egy ultramodern, ultrakönnyű, számítógépes szimulációval felkészített versenyautóval készül a Pikes Peakre.

A Volkswagen Motorsport által fejlesztett I.D. R Pikes Peak egy határozott koncepció mentén készült, a cél nem volt más, mint megtalálni a tökéletes egyensúlyt a teljesítmény és a tömeg között. Már az elektromos autó összeszerelése előtt vizsgálatokat folytattak, hiszen nem volt idejük prototípust építeni, az első autónak kellett jól sikerülnie.

A projekt technikai tanácsadójának, Willy Rampfnak és csapatának minél nagyobb teljesítményt kellett elérnie úgy, minél kisebb akkucsomagot használnak, hiszen ezen a versenyen minden gramm számít. François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport technikai igazgatója így fogalmazott:

„Különleges feladat elkészíteni egy versenyautót erre a 20 kilométeres hegyi futamra. Jóformán nincs határa az innovációnak, a mérnököknek szabad kezük van.”

Videó az I.D.R Pikes Peak fejlesztéséről:

A Pikes Peak Nemzetközi Hegyiverseny (PPIHC) június 24-én kerül megrendezésre, a közel 20 kilométeres verseny 10 perc alatt kell minimum teljesíteni. 1400 méteres szintkülönbség mellett Romain Dumasnak, az I.D. R Pikes Peak sofőrjének nem kell aggódnia, mert a 680 lóerőnek a 637 Nm-es, azonnal jelentkező nyomatéknak köszönhetően erőből nem lesz hiány. A pilótát szénszálas héjszerkezetből álló fülke védi, az OMP-nek köszönhetően pedig kifejezetten könnyű anyagokból készült a tűzálló ruházata, az ülés párnázása és a biztonsági öv egyaránt. Annyira számít minden egyes gramm, hogy a szponzorok logói nyomtatott formában kerültek az uniformra, hogy ne nehezítsék a ruhát egyetlen cérnaszállal sem! Azonban a versenyszabályzat kötelezővé tette a kb. 40 négyzetcentiméteres versenylogó viselését, ami viszont nyomtatva nem kerülhet fel.

I.D. R Pikes Peak

Az elektromos versenyautó alvázának alkatrészeit könnyű anyagból készítették, minden terheléssel szemben maximálisan helyt állnak. A fejlesztői csapat nélkülözni tudta például a titánium használatát, az alváz, a felfüggesztés szinte mind acélból és alumíniumból készültek, az aerodinamikai elemeket pedig extrémkönnyű szénszálas kompozitokból gyártották le. Sofőrrel együtt kevesebb, mint 1100 kilogrammot nyom az I.D R Pikes Peak, a súlyelosztásra is nagyon ügyeltek, a vezető mellé és mögé helyezték el az akkumulátorokat, az elektromos motor pedig az első és hátsó kerekeket is hajtja.

Forrás:

További autós hírek

A kellemetlen esetre szeptember 23-án került sor, amikor egy idős nő félre állt a járművével, hogy szemügyre vegye az út szélén árusított tojásokat, a...

A felvétel egy autós találkozón készült. Az autó sofőrje egy kanyarban rúgta el a több, mint 500 lovas Mercedes – AMG C63s- nek....

Az M7-es autópályán, Pákozd térségében vontak intézkedés alá a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság és a Fejér Megyei Kormányhivatal Közlekedési Osztályának munkatársai 2019. október 14-én...

Egy nap kétszer is lefényképezett a traffipax egy személygépkocsit a 47-es számú főúton, mert az autó vezetője jelentősen túllépte a megengedett sebességhatárt. A...

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság M43-as Autópálya Alosztályának járőrei 2019. október 12-én délelőtt egy bolgár honosságú autószállító trélert ellenőriztek a Kéthalmi pihenőhelyen. A tengelysúly...

Kapcsolódó írások

Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
Volkswagen Bogár tiszta elektromos formában születhet újjá
2018. július 02.
A Volkswagen forradalmian új Bogarat alkot, amely teljesen elektromos meghajtással érkezhet.
Volkswagen ID.R elektromos versenyautó
2019. szeptember 03.
A Mennyország kapujához is rekord idő alatt ért fel a németek elektromos versenyautója.
Volkswagen I.D. Buzz Cargo
2019. október 07.
A Volkswagen a tavalyi Los Angeles-i Autószalonon mutatta be az ID Buzz Cargo koncepciót, ám láss csodát, nem kellett sok idő ahhoz, hogy a konszern frissítésben részesítse a járművet.