2017. december 25. | 04:31

2018-ban sem hiányzik a versenynaptárból a Magyar Nagydíj. Egy közkedvelt helyszín nincs a listán, helyette viszont két európai országba tér vissza a Száguldó Cirkusz.

A hazai: Magyar Nagydíj

Kezdjük a legfontosabbal, a Magyar Nagydíjjal, ami ismét július végén kerül megrendezésre, bár a Hungaroring vezetői dolgoztak és most is dolgoznak azon, hogy visszakerüljön korábbi helyére, augusztusra. A mogyoródi aszfaltcsíkot 2016-ban újraaszfaltozták, a pálya a tervek szerint 35 milliárd forintból fog megújulni. Elsőként a lelátók kerülnek majd sorra, várhatóan 2018-ban megkezdődik azok újjáépítése. Ezen kívül megújul a főépület, a Paddock területe és a környező infrastruktúra és a zajszigetelés is megkezdődik. A futam tehát 2018. július 29-én lesz, a bérleteket az új évben már meg lehet vásárolni. A Forma-1 Club weboldalán kedvezményes ülő és állóhelyeket lehet igényelni.

A nagy visszatérő: Francia Nagydíj

Egy régi vendég tér vissza ismét a versenynaptárba. Christian Estrosi, a Provence-Alpes-Cote d’Azur régió elnöke a Francia Automobilklub (ACF) egy sajtótájékoztatóján közölte még 2016 decemberében, hogy a Marseille közelében található Paul Ricard-versenypálya ad majd otthont a Francia Nagydíjnak, amely 2008 után szerepel ismét a versenynaptárban. A szervezők közölték, hogy a 2023-ig kötöttek megállapodást az F1 vezetőivel. A Francia Nagydíjat 2018. június 24-én rendezik.

A rizikós: Német Nagydíj

Az egyik legbizonytalanabb helyszín volt az elmúlt években a német verseny, ugyanis folyamatosan szponzorproblémáik voltak. A szervezők ezen kívül magasnak találták a Forma-1-es jogdíjakat, és szerintük ez megnehezíti a dolgukat. Tavalyelőtt a Mercedes segítette ki a versenyt, hogy odalátogasson a mezőny. A problémák azzal kezdődtek, hogy a Nürburgring fizetésképtelen lett, így csak Hockenheim maradt talpon. Ők vállalták a kétévente való rendezést, így 2018-ban vélhetően megtartják a futamot. Cél, hogy minden évben lehessen versenyt rendezni, ehhez azonban egy mindkét félnek vállalható megoldás kéne, ami valljuk be őszintén az Forma-1-ben nem mindig jön össze.

Ékszerdoboz Szocsiban: Orosz Nagydíj

Az orosz verseny az elmúlt két évben a naptár első felében helyezkedett el, most visszakerült a kezdeti helyére. A szeptemberi végi verseny így biztosan nagyon fontos lesz, ugyanis ez egy kritikus pontja még az évnek a vb helyezések szempontjából. Emellett az oroszok azon is munkálkodnak, hogy ismét legyen orosz pilóta az F1-ben, ami könnyen lehet, hogy Szergej Szirotkin személyében össze is jön nekik.

A nagy hiányzó: Maláj Nagydíj

Bizonyára mindenki hiányolni fogja a Maláj Nagydíjat, ami szinte történelmi helyszíne lett a sorozatnak, de a nagyon magas költségekre hivatkozva úgy döntöttek, hogy nincsen szükségük a Forma-1-re. Helyette a MotoGP-re koncentrálnak, akikkel hosszú távú szerződést kötöttek. Nem mellesleg a januári teszt is a maláj pályán lesz. A döntés részben jogos, ugyanis a MotoGP jelenleg a világ talán legszórakoztatóbb és legizgalmasabb versenysorozata. Remélni azért lehet, hogy egyszer visszatérnek.

A Forma-1 2018-as menetrendje:

  1. március 25. – Ausztrál Nagydíj
  2. április 8. – Kínai Nagydíj
  3. április 15. – Bahreini Nagydíj
  4. április 29. – Azerbajdzsáni Nagydíj
  5. május 13. – Spanyol Nagydíj
  6. május 27. – Monacói Nagydíj
  7. június 10. – Kanadai Nagydíj
  8. június 24. – Francia Nagydíj
  9. július 1. – Osztrák Nagydíj
  10. július 8. – Brit Nagydíj
  11. július 22. – Német Nagydíj
  12. július 29. – Magyar Nagydíj
  13. augusztus 26. – Belga Nagydíj
  14. szeptember 2. – Olasz Nagydíj
  15. szeptember 16. – Szingapúri Nagydíj
  16. szeptember 30. – Orosz Nagydíj
  17. október 7. – Japán Nagydíj
  18. október 21. – Amerikai Nagydíj
  19. október 28. – Mexikói Nagydíj
  20. november 11. – Brazil Nagydíj
  21. november 25. – Abu-dzabi Nagydíj
Forrás: F1
  • Címkék:
  • F1