A hazai: Magyar Nagydíj
Kezdjük a legfontosabbal, a Magyar Nagydíjjal, ami ismét július végén kerül megrendezésre, bár a
Hungaroring vezetői dolgoztak és most is dolgoznak azon, hogy visszakerüljön korábbi helyére, augusztusra. A mogyoródi aszfaltcsíkot 2016-ban újraaszfaltozták, a pálya a tervek szerint 35 milliárd forintból fog megújulni.
Elsőként a lelátók kerülnek majd sorra, várhatóan 2018-ban megkezdődik azok újjáépítése. Ezen kívül megújul a főépület, a Paddock területe és a környező infrastruktúra és a zajszigetelés is megkezdődik. A futam tehát 2018. július 29-én lesz, a bérleteket az új évben már meg lehet vásárolni. A
Forma-1 Club weboldalán kedvezményes ülő és állóhelyeket lehet igényelni.
A nagy visszatérő: Francia Nagydíj
Egy régi vendég tér vissza ismét a versenynaptárba. Christian Estrosi, a Provence-Alpes-Cote d’Azur régió elnöke a Francia Automobilklub (ACF) egy sajtótájékoztatóján közölte még 2016 decemberében, hogy a Marseille közelében található Paul Ricard-versenypálya ad majd otthont a
Francia Nagydíjnak, amely 2008 után szerepel ismét a versenynaptárban. A szervezők közölték, hogy a 2023-ig kötöttek megállapodást az F1 vezetőivel. A Francia Nagydíjat 2018. június 24-én rendezik.
A rizikós: Német Nagydíj
Az egyik legbizonytalanabb helyszín volt az elmúlt években a német verseny, ugyanis folyamatosan szponzorproblémáik voltak. A szervezők ezen kívül magasnak találták a Forma-1-es jogdíjakat, és szerintük ez megnehezíti a dolgukat. Tavalyelőtt a Mercedes segítette ki a versenyt, hogy odalátogasson a mezőny. A problémák azzal kezdődtek, hogy a
Nürburgring fizetésképtelen lett, így csak Hockenheim maradt talpon. Ők vállalták a kétévente való rendezést, így 2018-ban vélhetően megtartják a futamot. Cél, hogy minden évben lehessen versenyt rendezni, ehhez azonban egy mindkét félnek vállalható megoldás kéne, ami valljuk be őszintén az
Forma-1-ben nem mindig jön össze.
Ékszerdoboz Szocsiban: Orosz Nagydíj
Az orosz verseny az elmúlt két évben a naptár első felében helyezkedett el, most visszakerült a kezdeti helyére. A szeptemberi végi verseny így biztosan nagyon fontos lesz, ugyanis ez egy kritikus pontja még az évnek a vb helyezések szempontjából. Emellett az oroszok azon is munkálkodnak, hogy ismét legyen orosz pilóta az F1-ben, ami könnyen lehet, hogy Szergej Szirotkin személyében össze is jön nekik.
A nagy hiányzó: Maláj Nagydíj
Bizonyára mindenki hiányolni fogja a
Maláj Nagydíjat, ami szinte történelmi helyszíne lett a sorozatnak, de a nagyon magas költségekre hivatkozva úgy döntöttek, hogy nincsen szükségük a Forma-1-re. Helyette a MotoGP-re koncentrálnak, akikkel hosszú távú szerződést kötöttek. Nem mellesleg a januári teszt is a maláj pályán lesz. A döntés részben jogos, ugyanis a MotoGP jelenleg a világ talán legszórakoztatóbb és legizgalmasabb versenysorozata. Remélni azért lehet, hogy egyszer visszatérnek.
A Forma-1 2018-as menetrendje:
- március 25. – Ausztrál Nagydíj
- április 8. – Kínai Nagydíj
- április 15. – Bahreini Nagydíj
- április 29. – Azerbajdzsáni Nagydíj
- május 13. – Spanyol Nagydíj
- május 27. – Monacói Nagydíj
- június 10. – Kanadai Nagydíj
- június 24. – Francia Nagydíj
- július 1. – Osztrák Nagydíj
- július 8. – Brit Nagydíj
- július 22. – Német Nagydíj
- július 29. – Magyar Nagydíj
- augusztus 26. – Belga Nagydíj
- szeptember 2. – Olasz Nagydíj
- szeptember 16. – Szingapúri Nagydíj
- szeptember 30. – Orosz Nagydíj
- október 7. – Japán Nagydíj
- október 21. – Amerikai Nagydíj
- október 28. – Mexikói Nagydíj
- november 11. – Brazil Nagydíj
- november 25. – Abu-dzabi Nagydíj
Forrás:
F1