A vártnál hamarabb jelentette be a Red Bull Racing, hogy a Renault helyett a következő két szezonban a Honda fogja szállítani az erőforrásokat a Formula 1-ben.
A Milton Keynes-i istálló az Osztrák Nagydíjon akarta bejelenteni a jövőjüket illető legfontosabb kérdést, a motorszállító kilétét, azonban a Renault többszöri felszólítására már a francia hétvége előtt kimondták a végső szót.
Több mint egy évtizedes közös múlt után elválnak a Red Bull Racing és a Renault útjai a Formula 1-ben 2019-től, mind a két fél megerősítette a hírt. A Honda idén már együttműködik a Toro Rossóval, akinél a három sikertelen McLarenes év után kötöttek ki. Számítani lehetett arra, hogy sikeres fejlődés után a Red Bull is szemet vet a japán motorszállítóra.
A Red Bull és a Renault közös múltja 2007-re nyúlik vissza, ebben az évben tette le a voksát Dietrich Mateschitz a francia gyártó mellett. Az első győzelem 2009-ben érkezett, amit az első VB-cím követett 2010-ben. 2016 óta Tag Heuer név alatt futnak az erőforrások az autókban, de jövőre már a Honda motorjait használják.
A Red Bull és Honda szerződése két évre szól, amely nem érinti a Toro Rossót és a két csapat egyforma erőforrást fog kapni.
„Alapos megfontolás és kiértékelés után biztosak vagyunk benne, hogy a Hondával kötött partneri megállapodás jó irányt jelent a csapatnak. Lenyűgözött a Honda Formula 1 iránti elkötelezettsége, a gyors lépések, amelyeket mostanában tettek a Toro Rossóval, az ambíciójuk pedig megegyezik a miénkkel. Már várjuk, hogy a Hondával dolgozzunk a következő években és versenybe szálljunk a konstruktőri elsőségért.” - mondta Christian Horner.Takahiro Hachigo, a Honda elnöke örül a két csapattal való együttműködésnek, mert így kétszer annyi adathoz férnek hozzá, mint eddig. Reméli, hogy minél közelebb kerülnek céljukhoz a bajnoki cím megszerzéséhez. Kiemelte, hogy a tárgyalások nagyon gyorsan zajlottak, köszönhetően a Red Bull nyitott és tiszteletteljes hozzáállásának. Az előzetes feltételezések alapján arra lehetett számítani, hogy a Red Bull Racing egyfajta gyári csapata lesz a Hondának, ahogy a McLaren volt 2015 és 2017 között. Azonban gyártói szempontból semmi értelme egyik vagy másik csapatot gyári csapatnak vagy partnercsapatnak nevezni, mert a jelenlegi szabályrendszer kiköti, hogy minden csapatnak ugyanazt az erőforrást kell szállítani, ez alapján a szerződés mindhárom felet egyenlő szintre emeli. A francia motorpartner sem hagyta szó nélkül a Red Bull és a Honda keddi bejelentését. Az energiaitalos csapat eddig 57 futamgyőzelmet és 8 világbajnoki címet (4 egyéni és 4 konstruktőri) nyert a Renault partnereként. Két évvel azután, hogy ismét gyári csapatként vesz részt a Renault a Forma-1-ben inkább arra a vonalra fekteti a nagyobb hangsúlyt, illetve folytatják a franciák partnerségüket a McLarennel. Forrás / Fotók: