A Tesla Model S P100D készen áll az Electric GT szezonra

Közzétéve:
2018-06-29, 14:10

A bajnokság az első szezonjában 10 versenypályára látogat majd el a tervek szerint, többek közt olyan ikonikus pályákra, mint Silverstone és Nürburgring.

A Tesla Model S P100D végleges változata, amely a régóta várt Electric GT bajnokságban indul , november Jerezben mutatkozik majd be.

A Tesla átnevezte modelljét, amelyből 20-at építettek a nyitószezonra az S P100DL nevet kapta végül, nyilvánvalóan a nagy hátsó szárny és felépítés miatt. A versenyváltozat 778 lóerőt és 734 Nm nyomatékot képes leadni, míg a közúti modell 603 lóerőre és 713 Nm nyomatékra képes. Álló helyzetből 2,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-át, ez 0,3 másodperccel gyorsabb, mint a közúti verzió és 250 km/h-ás csúcssebességre képes.

Model S P100D markáns hátsó légterelője

Annak ellenére, hogy nem módosított hardverrel fut, az autó 100kWh-os akkumulátoregysége a legnagyobb amit motorsportban jelenleg használnak, a gyári specifikáció hardvere rendkívül megbízható, ezért nem kell hozzányúlni.

A hagyományos hajtáslánc 25% -kal könnyebb, mint az utcai modellekben így kisebb igénybevételnek van kitéve.

"Ez a bajnokság értékesebbé teszi a Teslát az ügyfelei számára, mivel versenyautók közel állnak ahhoz, mint amit vezetnek közúton, tehát lényegében egy utcai autót látsz a pályán " – mondta Mark Gemmell az Electric GT vezérigazgatója.

A Pirelli 18 colos gumiabroncsokat szállít, melyek elöl 265 mm, míg hátul 305 mm szélesek. Természetesen száraz és esős körülményekre alkalmas abroncs is elérhető. Kétkörös, egypedálos hidraulikus fékrendszer található az autókban.

Tesla Model S versenyváltozat a pályán

A tolórudas első felfüggesztés és a kettős csillapítású hátsó rugók nagy stabilitást eredményez. A kabinban található egy FIA által jóvá hagyott tűzoltó készülék is. A versenyváltozat közel 1600 kg, ami azt jelenti, hogy az utcainál 525 kg-al könnyebb.

A maximális sebességnél a P100DL versenyautó 51 kg leszorítóerőt generál elöl, míg hátul 92 kg-ot. Maga a karosszéria nagy mennyiségű karbonszálból készül.

Electric GT

A bajnokság FIA tanúsítvánnyal rendelkezik és naptárában több ikonikus versenypálya is  szerepel, köztük Silverstone és Nürburgring, utóbbira a DTM-mel együtt érkezik a tervek szerint.

A Formula E-ből kiindulva ez a sorozat tartogathat meglepetéseket bőven!

Forrás/ Fotók:

Kapcsolódó írások

Tesla Model 3
2016. július 10.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
Az elektromos autók történetének 4 fő mérföldköve
2018. november 30.
Manapság egyre felkapottabb téma az elektromos autóké, úton-útfélen találkozunk velük, legutóbb másfél milliós állami támogatást hirdetett meg új elektromos autók vásárlására a magyar kormány
A Tesla Motors története
2018. november 02.
Minden autógyárnak megvan a maga kis története, de nincs még egy olyan, amelyik úgy és annyira változtatta meg a világot, mint a Tesla