A Tesla Model S P100D készen áll az Electric GT szezonra

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A bajnokság az első szezonjában 10 versenypályára látogat majd el a tervek szerint, többek közt olyan ikonikus pályákra, mint Silverstone és Nürburgring.

A Tesla Model S P100D végleges változata, amely a régóta várt Electric GT bajnokságban indul , november Jerezben mutatkozik majd be.

A Tesla átnevezte modelljét, amelyből 20-at építettek a nyitószezonra az S P100DL nevet kapta végül, nyilvánvalóan a nagy hátsó szárny és felépítés miatt. A versenyváltozat 778 lóerőt és 734 Nm nyomatékot képes leadni, míg a közúti modell 603 lóerőre és 713 Nm nyomatékra képes. Álló helyzetből 2,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-át, ez 0,3 másodperccel gyorsabb, mint a közúti verzió és 250 km/h-ás csúcssebességre képes.

Model S P100D markáns hátsó légterelője

Annak ellenére, hogy nem módosított hardverrel fut, az autó 100kWh-os akkumulátoregysége a legnagyobb amit motorsportban jelenleg használnak, a gyári specifikáció hardvere rendkívül megbízható, ezért nem kell hozzányúlni.

A hagyományos hajtáslánc 25% -kal könnyebb, mint az utcai modellekben így kisebb igénybevételnek van kitéve.

"Ez a bajnokság értékesebbé teszi a Teslát az ügyfelei számára, mivel versenyautók közel állnak ahhoz, mint amit vezetnek közúton, tehát lényegében egy utcai autót látsz a pályán " – mondta Mark Gemmell az Electric GT vezérigazgatója.

A Pirelli 18 colos gumiabroncsokat szállít, melyek elöl 265 mm, míg hátul 305 mm szélesek. Természetesen száraz és esős körülményekre alkalmas abroncs is elérhető. Kétkörös, egypedálos hidraulikus fékrendszer található az autókban.

Tesla Model S versenyváltozat a pályán

A tolórudas első felfüggesztés és a kettős csillapítású hátsó rugók nagy stabilitást eredményez. A kabinban található egy FIA által jóvá hagyott tűzoltó készülék is. A versenyváltozat közel 1600 kg, ami azt jelenti, hogy az utcainál 525 kg-al könnyebb.

A maximális sebességnél a P100DL versenyautó 51 kg leszorítóerőt generál elöl, míg hátul 92 kg-ot. Maga a karosszéria nagy mennyiségű karbonszálból készül.

Electric GT

A bajnokság FIA tanúsítvánnyal rendelkezik és naptárában több ikonikus versenypálya is  szerepel, köztük Silverstone és Nürburgring, utóbbira a DTM-mel együtt érkezik a tervek szerint.

A Formula E-ből kiindulva ez a sorozat tartogathat meglepetéseket bőven!

Forrás/ Fotók:

További autós hírek

Sokszor esett már szó az igazi tahó autósokról. Ők azok a fazonok, akik úgy közlekednek az utakon, hogy lényegében azt…

Karácsony Gergely főpolgármester alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat hozna létre Budapesten, ami a kijelölt területeken a gépjárművek nagy részének kitiltását jelentené. –…

Az oroszországi Szegezsánál vette videóra minden autós rémálmát egy autós – szúrta ki aSzabályosan, nyugodtan haladt, egészen addig, míg észre…

A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztálya és a Kommunikációs Osztálya 2019. november 11-én egy egész napos programot szervezett Budapesten, a Than Károly…

Tényleg elképesztő anyagokat küldtök mostanság és egyre durvábbak ezek… Ez a felvétel az Árpád hídon készült. Valahogyan a villamos sínekre…

Kapcsolódó írások

Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
1905 Baker electric coupé, fekete, oldalnézet, balról, RM Sotheby’s
2018. november 27.
2018 legfelkapottabb trendje az elektromos autózás. Hiába tűnik újszerű divatnak, az elektromos autók már az 1890-es években megszokottak voltak…. aztán jött jó pár évtized kihagyás.
1948 Tucker 48, piros, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 22.
1948-ban Preston Tucker piacra dobta a Tucker 48-ast, ami évtizedekkel megelőzte saját korát. Az áramvonalas küklopsz egy 5,5 literes erőforrást kapott, ami eredetileg egy helikopter erőforrása volt
Az elektromos autók történetének 4 fő mérföldköve
2016. november 18.
Manapság egyre felkapottabb téma az elektromos autóké, úton-útfélen találkozunk velük, legutóbb másfél milliós állami támogatást hirdetett meg új elektromos autók vásárlására a magyar kormány