2018. május 10. | 18:02

A Toyota Gazoo Racing egy alkalmazottakból álló csapattal és egy Lexus LC-vel vág neki a kezdődő Nürburgringi 24 órás versenynek.

A Nürburgring egy 25 km hosszúságú pálya, 200 kanyarral és 300 méteres szintkülönbséggel. Nem hiába kapta a Zöld Pokol nevet, amit már egy korábbi cikkben is kiveséztem. Ezen 24 órán keresztül körözni meglehetősen embert próbáló feladat, de a Toyota Gazoo Racing már 2007 óta részt vesz a futamokon. A Toyota filozófiája:
„Alkossunk egyre jobb autókat!”
Bár a 90-es évek japán autóinak rajongói nem feltétlenül értenek egyet azzal, hogy ez valóban így is történt az elmúlt években, a Toyota mindenesetre törekszik rá. A 2000-es évek eleji teljesen steril, családbarát Toyotái közt újra kezdenek előbukkanni azok a sportos példányok, amik egykoron izgalmassá tették a márkát. A ma kezdődött Nürburgringi 24 órás versenyen ráadásul a Toyota a Lexus almárkával áll rajthoz, ahogy tette az tavaly is, bár akkor egy Lexus RC-vel mérettették meg magukat. 2017-ben meg is szerezték az RC-vel az SP-3T géposztály második helyét, így nem lenne csoda, ha most is hasonló eredményeket várnának. Igaz, most SP-Pro kategóriában indulnak az LC-vel, aminek természetesen nem maradhatott érintetlenül a motorja, a 2UR-GSE-kódú motor átesett egy finomhangoláson, így méltó ellenfele lehet a többieknek az 56-os rajtszámot viselő sportautó. A presztízs mellett gyakorlati haszna is van az ilyen versenyeken való részvételnek, hiszen mi lehetne jobb teszt egy olyan, extrém 24 órás megmérettetésnél, mint a Nürburgringi 24 órás verseny. És a versenyautóban használt technológiák szép lassan le fognak szivárogni a közutakon is használt autókba, úgy mint:
  • aerodinamikai fejlesztések
  • futómű-technológiai fejlesztések
  • vezetéssegítő technológiák
  • motorfejlesztések
Takeshi Tsuchiya, a Toyota pilótája a következőket nyilatkozta a versenyről:
„Számos tesztet végeztünk Japánban, és két problémamentes előfutamot is teljesítettünk már a Nürburgringen. Minden remekül ment. Ugyanakkor hozzá kell tennem, hogy akárhányszor autózunk ezen a pályán, mindig érezzük, hogy a Nürburgringet nem szabad alábecsülni. Még mindig jó néhány megoldásra váró probléma áll előttünk. Ahogy sorra küzdjük le ezeket a nehézségeket, egyre jobban megértjük az autót. A 24 órás futam alatt ’beszélgetni’ szeretnék az autóval, hogy a Lexus LC legapróbb rezdüléseit is megérezzem, és tökéletesen megértsem az új modellt. Úgy érzem, nagyon alaposan felkészültünk a versenyre, és erőinket egyesítve a lehető legtöbbet hozzuk majd ki a lehetőségeinkből.”
És ha szeretnéd egy kicsit átélni, milyen élmény is lehet a Nürburgringen a Toyotával lenni, itt a videójuk:
Forrás:
  • Toyota