2018. április 23. | 17:33

A Volkswagen elektromos versenyautója vasárnap debütált Franciaországban!

Társszerző: Hajas Imelda

Végre felfedték az autót, melyet 2017 októbere óta csak számítógépek által generált képeken mutattak be és amit a Volkswagen Motorsport fejlesztett, hogy bemutassák a mai elektromos-hajtású versenyautók világát és teljesítményét. Az ID R Pikes Peak egy 671 lóerős összkerék-hajtású elektromos prototípus, 637 Nm nyomatékkal, melyet kifejezetten a 2018-as, június 24-én megrendezésre kerülő Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyre (PPIHC) készítettek. A gépet egy vasárnapi rendezvényen mutatták be, a cél pedig, hogy a Colorado Springshez közeli 12,4 mérföldből, azaz majdnem 20 km-ből és a több mint 156 kanyarból álló, 10 perc alatt teljesítendő versenyen megdöntse az eddigi rekordokat. A versenyzők 2800 méter tengerszint feletti magasságról indulnak és a versenypálya további 1500 méteren, kanyargósan ível felfelé, a versenyzőknek mindeközben a legjobb idő teljesítésére is koncentrálniuk kell, majd a pálya véget ér 4300 méter magasban. Az ID R sofőrje Romain Dumas lesz, aki csapatával megnyerte a 2016-os Le Mans-i 24 órás autóversenyt egy Porsche 919 Hybriddel, és ezúttal ezt a kevesebb, mint 1100 kg-os, 240 km/h-s végsebességű versenyautót vezetheti, mely 2,25 másodperc alatt van százon. Az alváz egy Norma M20 RD prototípus alapján épült, mellyel a francia Dumas az utóbbi két évben megnyerte a Pikes Peak-et. A jármű 5200 mm hosszú, 2350 mm széles és 1200 mm magas, tengelytávja 2850 mm, felfüggesztése dupla lengőkaros. Megfigyelhetők az autón légellenállást szabályozó részek, valamint a hatalmas hátsó légterelő szárny is, és ezek az elemek a jobb teljesítmény segítői lehetnek a versenyen.
 „Az ID családdal szeretnénk az elektromobilitás élvonalában lenni.” – mondta a Volkswagen fejlesztésekért felelős vezetője Frank Welsch - „A világ leghíresebb hegymászó versenyén részt véve az ID R Pikes Peak nem csak szimbolikus jelentéssel bír, hanem egyben egy értékes teszt is az elektromos autók általános fejlesztéséhez”.
Az ID R Pikes Peak egy innovatív hajtás- és akkummulátor technológiával rendelkezik, és bár a Volkswagen továbbra sem árult el pontos információkat a hajtáslánccal kapcsolatban, annyit tudni, hogy az autóban két elektromotor van – ezekből egyik a négykerék-hajtáshoz szükséges. A motorok hajtására használt villamos energia egy nagy lítium-ion akkumulátortól fog származni, mely az autó padlójában lett elhelyezve, ezt a technológiát pedig a Volkswagen a későbbiekben szeretné a közutakra szánt modellekben is alkalmazni. A Volkswagen márka először 1985 és 87 között lépett be a Pikes Peakbe egy 652 lóerős, duálmotoros Golffal, amiben 1,8 literes turbós motorok hajtották egyenként a tengelyeket, a jármű csúcsteljesítménye így 652 lóerő volt, sofőrje pedig Jochi Kleint. Ami a 2018-as versenyt illeti, a legfontosabb, hogy az ID R Pikes Peak megdöntse az elektromos autók jelenlegi 8 perc 57,118 másodperces rekordját, amit Rhys Millen tart egy Drive eO PP100-as versenyautóval 2016 óta. Autójában hat darab elektromotor volt és 1596 lóerős teljesítményre volt képes. Szerinted sikerülni fog? Forrás: