Spa-Franchorchamps-ban egy Formula 1-es autót megszégyenítő időt futott a kimaxolt versenyautó, ezután felvitték a Nordschleife-ra, ahol szintén nem vallt szégyent.

Sokan 5 perc alá várták a szuperautót, de az 5:19.55 másodperc is majdnem egy perccel jobb idő, mint amit Stefan Bellof futott 1983 május 28-án a világhírű Porsche 956 C-vel. Az akkori 6:11.13-as rekord 35 évig állt a lista élén.

A Porsche szuperautója a Nordschleife-n

Az ilyen tanulmányautók szigorú szabályok közé vannak szorítva. Szabályozva van többek közt az is, hogy mennyi üzemanyagot égethet el az autó egy kör alatt. A 2017-es autó turbós V4-es erőforrása 500 lóerőt tudott. Korlátozások nélkül a teljesítmény 720 lóerőre nőtt és ehhez csak át kellett írni a motor vezérlőszoftverét.

A szabályok szerint használható 6,4 MJ helyett a teljes rendelkezésre álló 8,5 MJ energiát felhasználva, az elektromos teljesítménye 400-ról 440 lóerőre növekedett, vagyis nőtt hibrid hajtás elektromos részének teljesítménye is. Az amúgy sem nehéz kasztnin még tudtak faragni 39 kilogrammot, például kivették a fényszórókat, a pneumatikus emelőt, a légkondit és az ablaktörlőt. Így 849 kilogramm lett a vége!

Timo Bernhard a 919 mellett

A 37 éves német Timo Bernhard 2018 június 29.-én reggel állította be az új rekordot  Nürburgring-Nordschleife-en a Porsche 919 Hybrid Evo volánja mögött. Ezzel az eredménnyel a kétszeres Le Mans győztes és World Endurance Champion élmenője megdöntötte az eddigi időt a 20,6 kilométer hosszú német pályán a Porsche 919 Hybrid Evo-val, ami egy olyan Le Mans prototípus, amellyel a Porsche 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, valamint a FIA World Endurance Championshipet háromszor egymás után. A gyártók és a pilóták értékelésében is megszerezték az elsőséget.

Nyilván a Porsche konkurenciája nem fogja sokáig hagyni, hogy övé legyen az abszolút rekord a Nordschleife-n, nem csodálkoznék rajta, ha ezen az újonnan megnyitott terepen mutatnák meg a gyártók, hogy mire képes az ő prototípusuk. Az ellenfelek közt ott sorakozik a Toyota a saját Le Mans prototípusával, de akár a Mercedes Project One vagy az Aston Martin Valkyrie is labdába rúghat, ha akar.

Forrás: