Daniel Ricciardo fejére került a korona Monacóban!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Elég steril versenyt futott a mezőny Monacóban, ahol az Red Bull ausztrál pilótája megérdemelten nyert, s bizony a hercegség már tartozott neki egy győzelemmel.

Nem sok izgalommal teli versenyt futott a mezőny a vasárnapi futamon, de Ricciardónak visszaadta a sors, amit 2016-ban elvett tőle. A szombati időmérőn várható volt a Red Bull Racing fölénye, de csak Ricciardo képviselte a csapatot, ugyanis Max Verstappen a harmadik szabadedzésen a falhoz verte az autóját és nem tudta folytatni a megmérettetést. Így az ausztrál volt az időmérő esélyese, és ezt be is váltotta. 1:10.810-es idővel szerezte meg az első rajthelyet, ami abszolút pályacsúcs. Másodikként Vettel végzett a Ferrarival, majd Hamilton, Räikkönen és Bottas következett. Hamilton hátránya több, mint 4 tized volt Ricciardóhoz képest, csak jelzésképpen.

Daniel Ricciardo

Ricciardo szombaton körrekordot ment az időmérőn

A vasárnapi rajtnál így Daniel Ricciardo feladata az volt, hogy elsőként forduljon el. Ezt meg is tette, és az egész mezőny is nagyobb hiba vagy kavarodás nélkül eljött. Az élen minden pilóta megtartotta a pozícióját Ricciardo, Vettel és Hamilton sorrendben az első három helyen. Az első izgalmakra az első kerékcserékig kellett várni, addig csupán vonatozás zajlott. Az utolsó helyről rajtoló Max Verstappen javított néhány pozíciót, s mivel ultralágy gumikon rajtolt, ezért nem kellett jönnie a mezőny nagyobb részével, akik hiperlágy keveréken kezdték meg a futamot.

Meglehetősen korán el is használták őket, Lewis Hamilton már a 10. körben panaszkodott a rádión, hogy lassan cserélni kell, s ezzel többen is így voltak. A kerékcserék rendben lezajlottak, az élen nem történt változás, nagyrészt ultralágy gumit kapott minden versenyző a folytatáshoz, Valtteri Bottas viszont szuperlágyat, így a Mercedes két pilótáját taktikai szempontból különválasztotta. Az ultralágy gumik szinte mindenkinél elkezdtek szemcsésedni, folyamatosan jöttek a negatív visszajelzések a csapatok felé. A feketeleves pedig ezután jött Ricciardo számára. Rádión szólt a csapatnak, hogy elment a motorerő és nem tudja mitévő legyen. A gárda gyorsan reagált és beállítási módokat javasolt a pilótának, aki azokat végrehajtotta, de nem lehetett nyugodt.

Vettel a második helyen haladva rögtön oda is ért mögé, s bár látszott a Red Bullon, hogy nem működik teljesen jól, Vettel eléggé közel nem tudott kerülni. Hátrébb pedig kialakult a Hamilton, Räikkönen, Bottas vonat. A mercis finn abban reménykedhetett egy kicsit joggal, hogy a többieknek elfogy az ultralágy és jönni kell cserére. Az első 4 helyen lévő folyamatosan panaszkodott, közben Ricciardo szurkolói azért izgulhattak, hogy ne álljon meg az autója.

Lewis Hamilton

Hamilton csak harmadik lett, csökkent az előnye a pontversenyben

Max Verstappen pedig sokáig volt kint az ultralágy gumin, majd azokat teljesen elhasználva jött ki a boxba hiperlágyért. A tempója nem volt rossz, előre is jött a 10. helyre, majd hatalmas csatát kezdett el vívni Carlos Sainzzal. Verstappenhez híven pedig meg is próbálkozott az előzéssel, ami sikerült is neki. Az alagútban teljesen rátapadt, majd egy manőverrel mellékerült és a bal – jobb kanyarkombinációban valahogy elé tudott kerülni. A spanyol szólt is rögtön, hogy szerinte ez szabálytalan volt. A versenyirányítás azonban nem rendelt el vizsgálatot, Verstappen megtarthatta a 9. helyet.

Daniel Ricciardo MGU-K-ja viszont teljesen működésképtelen lett, így a motor óvása miatt csak hat sebességi fokozatot tudott használni a nyolcból, ami visszafogta a versengésben, Vettel pedig beragadt mögé, nem tudott előzéssel próbálkozni, Hamilton pedig leszakadt tőlük a harmadik helyen. A monoton autózás közben a 72. körben az alagút utáni féktávon a monacói születésű Charles LecLerc hátulról beleszaladt Brendon Hartley-ba, ezzel mindkettőjük versenyének vége lett. Ezzel együtt jött egy virtuális biztonsági autós szakasz, majd folytatódott a verseny.

Ricciardo-Red Bull Racing

Ricciardo is versenybe szállt a vb címért

Az élen nem történt változás, maradt minden az eredetiben, Daniel Ricciardo életében először megnyerte a Monacói Nagydíjat, Sebastian Vettel maradt harmadik Lewis Hamilton pedig a harmadik. Végül kibírták az ultralágy keverékű gumik a végéig. Beszédes, hogy Hamilton azt mondta, hogy ez nem verseny volt, hanem egy kocsikázás, a végén teljesen letekert fordulatszámon mentek az autók. Ez Monacóban mindig benne van a pakliban. Ricciardo pedig versenyben van a vb címért egyéniben fantasztikus teljesítményének köszönhetően, amit nem győztek dicsérni a csapatánál. A Forma-1 két hét múlva Kanadában folytatódik.

A Monacói Nagydíj első öt helyezettje:

  1. Daniel Ricciardo
  2. Sebastian Vettel
  3. Lewis Hamilton
  4. Kimi Räikkönen
  5. Valtteri Bottas

A világbajnoki pontverseny első öt helyezettje:

  1. Lewis Hamilton – 110 pont
  2. Sebastian Vettel – 96 pont
  3. Daniel Ricciardo – 72 pont
  4. Valtteri Bottas – 68 pont
  5. Kimi Räikkönen – 60 pont

Fotók:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
F1 Kvíz: 7 kérdés, amire csak a fanatikusok tudják a választ!
2018. február 10.
Ha valódi Forma-1 rajongó vagy, akkor minden bizonnyal nem lesz számodra kihívás hibátlanul kitölteni ezt a kvízt! Vagy mégis?
Egy ausztrál legenda: Jack Brabham
2018. március 30.
Sir John Arthur "Jack" Brabham az ausztrál autóversenyzés egyik legkiemelkedőbb alakja. A háromszoros Forma-1-es világbajnoknak sok kortársához hasonlóan szintén kalandos élete volt.
Gyerekek jelentkezését várják a Magyar Nagydíjra!
2018. május 29.
A Liberty Media 2018-ban megvált a rajtrácslányoktól sokak elégedetlenségére, helyettük most jönnek a gyerkőcök kísérni a pilótákat. Elkezdődött a jelentkezési időszak.