Az angliai pályán 1964-től kezdve egészen 1986-ig minden páros évben rendeztek Formula 1-es Nagydíjat. Jelenleg is több nemzeti, illetve nemzetközi verseny látogat ide. A nyomvonalnak kétféle variációját használják. A rövid 'Indy' változat 1,929 km hosszú, és egy természetes amfiteátrumban helyezkedik el, akárcsak a Hungaroring, így szinte az összes lelátóról be lehet látni a pálya nagy részét. A 'Grand Prix' változaton (3,703 km) sok izgalmas Formula–1-es versenyt tartottak, ezen küzdött egymással a német Túraautó Bajnokság mezőnye is.

A nem túl hosszú nyári szünet után a Német Túraautó Bajnokság Nagy Britanniába látogatott, ahol az első időmérőt  Daniel Juncadella nyerte a Mercedesszel. Az első sorból még márkatársa  Lucas Auer indulhatott. A harmadik időt a tavalyi bajnok, René Rast futotta.

A pole-ból induló spanyol elrontotta a rajtot, így visszaesett a harmadik helyre, Auer és Rast mögé, utóbbi az első kör végén kiállt a kötelező kerékcserére, így tett a francia Loic Duval is, aki nem sokkal ezután meglátogatta a kavicságyat. Eközben Juncadella szépen lassan tört az élre. A hetedik körben megkapta az új Hankook abroncsokat, ami után visszajött Farfus elé. A két körrel későbbi boxlátogatás után Auer a harmadik helyre ért vissza. A versenyt vezető Pascal Wehrlein a 15. körben utolsóként ment kereket cserélni, egy problémás kerék miatt azonban csak a hetedik helyre tudott visszajönni, ezután mindenki maradt a helyén.

Juncadella elhúzott Farfustól, így a 41 kör után bezsebelhette első győzelmét pályafutása 67. futamán. A BMW braziljának is volt oka az örömre, pontosan 825 napja nem állt dobogón. Auer, aki a harmadik helyen végzett, az összetettben is ezt a helyet foglalja el. Mivel di Resta nem szerzett pontot, így Gary Paffett növelte előnyét a bajnokságban.

Daniel Juncadella örül az első helynek

Daniel Juncadella a dobogón

A második időmérőn az első hatba négy Mercedes és két Audi fért be. Paffett, di Resta, Wehrlein, Rast, Auer, Frijns sorrendben.

A rajtot követően di Resta megelőzte csapattársát. Az első körben Frinjs, Auer és Farfus összeakadtak, emiatt 2 körre bejött a biztonsági autó. Az új rajtot követően minden simán ment, két körrel később megkezdődtek a kerékcserék. Az élen haladó di Resta a hetedik körben áltt ki a boxba, reagálva arra, hogy kb a fél mezőny az előző két körben már túlesett a kötelező abroncs cserén. Wittmannt leszorította Green, utóbbi egészen a 31. körig nem járt kint, ezután mehetett még egyszer, mert ezért a manőverért boxutca áthajtásos büntetést kapott.

Paul di Resta és Gary Paffett a második futam dobogóján

A verseny utolsó pár köre az élen haladók hármas fogocskájáról szólt. Paffett üldözte az élen haladó honfitársát, majd utolérte őket Rast is. Végül maradt a sorrend.

12 futam után a bajnokság állása:

  1. Gary Paffett 177p
  2. Paul Di Resta 148p
  3. Marco Wittmann 110p
  4. Lucas Auer 110p
  5. Edoardo Mortara 101p

A konstruktőri állás:

  1. Mercedes-Benz 677p
  2. BMW 404p
  3. Audi 203p

A csapatok állása:

  1. Mercedes-AMG Motorsport PETRONAS 261p
  2. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Motorsport 211p
  3. Mercedes-AMG Motorsport REMUS 205p
  4. BMW Team RMR 184p
  5. BMW Team RMG 150p

Forrás/ Fotók:

  • DTM