Te jó ég! Ennyit tudok mondani a misanói pályáról. Néhány éve volt szerencsém ellátogatni a San Marinótól nem messze lévő, Marco Simoncelliről elnevezett pályára, akkor ugyan Suberbike VB-re látogattam ki fotózni, de pályafutásom egyik legmeghatározóbb élményével tértem onnan haza.

1. verseny

A DTM történetének első éjszakai futamát Paul Di Resta nyerte, aki így értékelte a futamot:

„Nagyon boldog vagyok. Ez egy tökéletes nap volt, még akkor is, ha verseny nagyon nehéz volt. Ez a győzelem fontos a bajnokság tekintetében.”

A brit pilótának ez volt a harmadik győzelme a szezonban. A második helyen Robin Frijns végzett az Audival, míg a dobogó legalsó fokára Eduardo Mortara állhatott fel.

A hétvége első futama nem zajlott unalmasan, ugyanis a biztonsági autó kétszer is a pályára gördült. Először a 9. és a 12. kör között kapott szerepet, amikor a Mercedes-AMG két pilótája Eduardo Mortara és Gary Paffett ütköztek. Aztán a 14. körben még egyszer bejött a safety car pár körre.

2. verseny

Már az első futam is felülmúlta a várakozásokat, a vasárnapi viadal még rátett egy lapáttal. Joel Eriksson életében először nyert a szériában. A BMW pilótája rádión ezt mondta a csapatának: „Ez hihetetlen érzés! Amikor gyerek voltam arról álmodtam, hogy futamot tudok nyerni a Német Túraautó Bajnokságban, és ez most sikerült.” Sikerét az eltérő gumistratégiának és a biztonsági autónak köszönheti. Edoardo Mortarát intette le másodikként a kockás zászló, míg a harmadik a tavalyi bajnok René Rast lett.

Alex Zanardi a BMW-vel a misanói éjszakai versenyen

Alex Zanardi egy átalakított BMW-vel vendégpilótaként az 5. helyen végzett a második versenyen

A hétvége vendégversenyzője Alex Zanardi volt, aki évekkel ezelőtt, egy súlyos balesetben mind a két lábát elvesztette. Most lábprotézis nélkül egy átalakított BMW-vel vett részt a két futamon. Szombaton utolsóként intette le a kockás zászló, azonban vasárnap az 5. helyen fejezte be a versenyt olyan versenyzők előtt, mint Di Resta, Duval, Green, Rockenfeller, Müller, Spengler, Wehrlein, Wittmann, Paffett vagy Glock.

A bajnokság állása:

A 20 futamos szezonból már 14 lement. A bajnokságot jelenleg Paul Di Resta vezeti 186 ponttal, őt Gary Paffett követi 177 egységgel. Edoardo Mortara áll a harmadik helyen 138 ponttal. Marco Wittmann áll a negyedik helyen 112 ponttal a 110 pontot gyűjtő Lucas Auer előtt.

A gyártók között a Mercedes-Benz áll az élen 761 ponttal. A BMW a második 442 egységgel, míg az Audi 295-tel a harmadik.

Lehet, hogy a széria hanyatlásától tartva integráltak be egy éjszakai helyszínt, lehet, hogy nem. A lényeg az, hogy jól döntöttek. Így felvételekről is roppant izgalmas és látványos csatákat eredményezett, nagyon ütős fotókat lehetett volna készíteni. Azt hiszem, újabb sorral kell bővítenem a szakmai  bakancslistámat. Nagyon remélem, hogy jövőre is benne lesz a versenynaptárban, mert ezt ki nem hagynám még egyszer!

Forrás/ Fotók: