Az FF 91-et a hónap folyamán fogják tesztelni az USA egyik legkeményebb és egyben leghíresebb hegyi pályáján, a Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyen
Korábban már írtam arról röviden, hogy a Tesla ellenfelének szánt Faraday Future enyhén lebőgött, amikor a bemutatója során nem működött tökéletesen az önvezető rendszere. Lehet akármilyen lenyűgöző teljesítményű egy autó, mégiscsak egy startupról beszélünk, nem egy biztosabbnak tűnő projekt is elbukott már.
Nem segíti a helyzetet az sem, hogy a tőkeáramlás a cég körül átláthatatlan volt, a cég vezetői homályba burkolóznak, a vezető mérnökök jönnek-mennek és már eleve nagy kihívás egy ilyen teljesítményű elektromos szuperautót megtervezni és legyártani.
A Faraday Future ennek ellenére él és virul, ezek mellett bejelentették, hogy elkezdik az utolsó tesztelési fázist, melynek során részt vesznek a világ egyik legmerészebb hegyi versenyén, a Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyen.
A Faraday Future Pikes Peak tesztje során a cég FF 91 autóját fogja felmérni a hírhedt hegyi versenyen a vállalat által kifejlesztett meglehetősen egyedi vizsgálati program részeként. A Faraday Future szerint azért választották a Pikes Peak-et, hogy "tovább könnyítse az FF 91 belső műszaki fejlődését." Továbbá „a pálya, amely 1440 méteres szintkülönbséggel bír a startvonaltól, összesen 156 kanyarral kiváló terep, hogy teszteljék az autó hőszabályozó rendszereit”.
Habár a versenypálya tesztek mindennaposak a gyártók körében, mielőtt bármilyen új autót piacra dobnának, korántsem elterjedt az, hogy egy olyan kevéssé ismert, még csak épphogy induló vállalat egy hegyi versenyen induljon. Pláne nem elektromos autóval, aminek felépítéséből adódóan még nehezebb így a terep.
Ami még titokzatosabbá teszi ezt a döntést, az Nick Shampson, a Faraday Future alelnökének a nyilatkozata, amiben azt mondja:
„Az FF 91 teljesítményének tesztelése valós körülmények között csak még magasabbra emeli a lécet, ahogy majd 2018-ban piacra fogjuk dobni.”
Eleve furcsa, hogy egy ilyen híres és nehéz hegyiverseny „valós körülmények”-nek titulálnak, de a nyilatkozat legfontosabb része, hogy Shampson szerint 2018-ban már kész lesz és a nagyközönség számára is elérhető lesz az FF 91. De hogy instabil a Faraday Future helyzete, jól látszik abból, hogy egymilliárd dollárnyi kockázati tőkét kellett bevonnia, a San Fransiscoba tervezett gyáruk projektjét végül törölték, folyamatos a zűrzavar a gyártás és a mérnökök között. Olyannyira, hogy még neki se álltak az FF 91 gyártásának.
Mindazonáltal a cég biztos benne, hogy a hegyiversenyen való részvétele segíteni fogja az FF 91 fejlesztését, hiszen a hegyiverseny feltételei és kihívásai
„ideális körülményeket jelentenek a meghajtó- és hőszabályozó rendszerek további fejlesztésére”.
Az FF 91 az Exhibition-kategóriában fog versenyezni, ahol a gyártóknak engedélyezett azon prototípusaik és gyártás előtti autóik versenye, amik teljesítik a verseny szabályzatában megadott biztonsági és technikai megkötéseket.
Ahogy a Faraday Future készül a hegyiversenyre, el is indítottak egy Youtube-videósorozatot „Testing the FF 91”-címmel, ahol részletezik a vállalat szigorú tesztelési módszereit és rendjét. A sorozat első részét alább láthatod angolul, de ha Amerikában jársz június 25-én, mindenképp nézd meg a Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyen, hogy teljesít ez az elektromos szuperautó!
]https://www.youtube.com/watch?v=Mziv4PzUxQo[/embed]
Forrás: