Forma-1: 2018-as változások Lewis Hamilton szemével

Közzétéve:
2017-11-14, 16:44

Hamarosan vége a 2017-es F1-es szezonnak. Az utolsó futamok környékén néhány új információ napvilágot szokott látni a következő esztendővel kapcsolatban, most sincs ez másként.

Lewis Hamilton az idei év világbajnoka és a nagyközönség is megismerhette, hogy milyen változások következnek be a jövő évi Forma-1-es szezonban. Leginkább a motor téren bekövetkezett változás lehet fájdalmas, főleg egy gyártóra nézve, ez az autók súlyát is érinteni fogja.

Lewis Hamilton igencsak élesen adott hangot nemtetszésének az új szabályokkal kapcsolatban. Szerinte rossz irányba haladnak a dolgok és unalmasabbak lesznek a versenyek. A négyszeres világbajnok úgy véli, az élmenőknek a mostaninál is többet kell majd spórolni az üzemanyaggal, a gumival, és a motorral is. Először is, a mostani szezonban büntetés nélkül felhasználható négy motor helyett csak három lesz. Az, hogy ezzel például a Honda hogyan fog megbirkózni, az több, mint jó kérdés.

A négyszeres világbajnok Lewis Hamilton véleménye

Sokszor az is fejtörést jelent, hogy a jelenlegi keretből, hogyan lehet a legoptimálisabban beosztani az erőforrásokat. A négyről ötre történő emelés egy sokkal barátibb lépés lett volna a vezetőktől, erről nem kell különösebben meggyőzni senkit. Valós a veszélye annak is, hogy a gyártóknak több pénzt kell arra fordítani, hogy megnöveljék a motorok élettartamát. Így bár az intézkedés a költségcsökkentés jegyében zajlik, a fejlesztések miatt lehet, hogy mégsem lesz ez annyira költségfaragó. Persze erre a kérdésre választ legkorábban új szezon megkezdése előtt lehet kapni.

Lewis Hamilton biztos benne, hogy ez nagyon rossz lesz a sportnak. Az élmenőknek az lesz a legfontosabb feladatuk, hogy hogyan spóroljanak úgy, hogy közben azért gyorsak is legyenek. Így fogalmazott:

„Gyakran kapcsolom alsóbb fokozatra a motort, erre azt mondják nekem, hogy állítsam nagyobb teljesítményűre. Inkább azt mondom, hogy nem, keresek más módot arra, hogy gyors tudjak lenni. Tavaly Malajziában nagyon rosszul jártam.”

Lewis Hamilton négyszeres világbajnok szerint nem jó az irány

A brit pilóta hozzátette, hogy ez nem lesz izgalmas a nézők számára. Bár azt nem tudta megmondani, hogy pontosan mit kéne tenni, de hangsúlyozta, hogy ez az irány nem helyes.

A másik fontos változás, hogy a halo (glória) megjelenésével magasabb lesz az autó pilótával együtt mért alsó határértéke. Lewis Hamilton ezt úgy kommentálta, hogy az autó nagyon lomha lesz ettől, nem lesz olyan élvezet vezetni. A kiegészítő súlya körülbelül 10 kilogrammot fog nyomni, bevezetéséről az elmúlt időszak balesetei miatt döntöttek.

Biztos, hogy szükség van erre?

„A jövő évi autónk olyan lesz, mint egy kisebb busz. Annyira lomha lesz, mint egy NASCAR-kocsi. Megnőnek a féktávok, a fékek folyamatosan izzani fognak, pengeélen fogunk autózni velük.”

Hamilton, mint versenyző a leggyorsabb és legmozgékonyabb kocsit szeretné, és talán a nézők is. Az F1 háza táján mostanában nagy sürgésforgás, ugyanis nemrég kiadtak egy tervezetet a következő generációs motorokról. A szereplők nincsenek tőle elragadtatva, a Mercedes szerint visszalépés lenne, a Ferrari pedig egyenesen kiszálással fenyegetőzött.

Forrás: Autosport

Kapcsolódó írások

Mercedes-AMG Project One prototípus versenypályán
2018. szeptember 20.
Lencsevégre kapták a Mercedes-AMG Project One-t, álcázva egy angliai tesztpályán. Ha minden jól megy, rövidesen már közútra is felmerészkednek a szörnyeteggel!
F1 Kvíz: 7 kérdés, amire csak a fanatikusok tudják a választ!
2018. február 10.
Ha valódi Forma-1 rajongó vagy, akkor minden bizonnyal nem lesz számodra kihívás hibátlanul kitölteni ezt a kvízt! Vagy mégis?
Egy ausztrál legenda: Jack Brabham
2018. március 30.
Sir John Arthur "Jack" Brabham az ausztrál autóversenyzés egyik legkiemelkedőbb alakja. A háromszoros Forma-1-es világbajnoknak sok kortársához hasonlóan szintén kalandos élete volt.
Az erő műhelye – Cosworth motorok az F1-ben és közúton
2018. április 14.
A Cosworth a Forma-1-es sikerek mellett utcai autókba is gyártott motort, az Audi RS4-es és a Mercedes 190-es se lenne ugyanaz az angol műhely segítsége nélkül.