2017. november 17. | 12:44

Toto Wolff, a Mercedes csapat vezetője bejelentette, hogy fontos átalakításokat végeznének a 2018-as autón, ugyanis voltak bizonyos pályák, ahol nagyon is szenvedtek az ezüst nyilak.

A Mercedes F1-es csapata nyerte idén az egyéni és a csapat világbajnokságot is, de nem túlzottan elégedettek a látottakkal. Voltak olyan versenyek a szezon alatt, melyeken egészen egyszerűen nem működött az autó. Látványosan szenvedtek a Monaco GP-n és a Hungaroringen is, de Szingapúr is rendre gondot jelent a németeknek, igaz, ott most nyerni tudtak.
Lewis Hamilton a Brazil Nagydíjon

Az idei évre jelentősen átalakultak az autók, a Mercedes meglévő koncepciója lehet, kissé elavult. A Ferrari jelentősen felzárkózott, majd a Red Bull is megszorongatta őket a szezon végén. A Mercedes motorerőben még mindig verhetetlen, ez volt a nagy erénye a címvédőnek. Az abroncsok kezelése viszont rendre komoly problémát okozott a Merciknek: Monacoban két kört is kellett menniük, hogy megfelelő állapotba hozzák őket, Lewis Hamilton konkrétan nem tudott menni a pályán, meg is lett az eredménye. A Mercedes Brazíliában Hamilton révén kipróbált néhány olyan alkatrészt, amelyek a következő szezonban könnyen lehet, hogy részei lesznek az autónak. Nem titok már, hogy egy ideje csak a 2018-as szezon van fókuszban, a gyárban szinte csak az új autón dolgoznak a mérnökök, ezért is gyűjtött a világbajnok istálló további információkat a brazil versenyen.
A Hungaroringen nem volt meg a tempójuk a győzelemhez

A Red Bull autóinál jól megfigyelhető, hogy meredeken előredőlő a kocsi, idén elkezdte követni ezt a példát a Ferrari is. Ennek vannak hátrányai, elsősorban a légellenállás terén. Előnye viszont az, hogy az első szárny közel van az aszfalthoz, ezáltal a padlólemez alatt lévő diffúzor működésére jótékony hatással bír, melynek következménye a nagyobb leszorító erő. Ennek kivitelezése nagyon nehéz, ugyanis sok aerodinamikai elem kell az autóra. A Brazil Nagydíjon a Mercedes egy kicsit döntött az autóján, ezt a sok szikrázásból lehetett megfigyelni. Van egy dolog azonban amin nem akartak változtatni, ez pedig a hosszabb tengelytáv. Ennek előnye, hogy a gyors kanyarokban plusz időt tudnak vele nyerni, viszont a lassú kanyarokkal tarkított pályákon hátrányt jelent. Toto Wolff elmondta, hogy ezt szeretnék megtartani az autón, viszont amiben lemaradásuk van, azon gőzerővel dolgoznak, hogy kijavítsák a problémákat.
Monaco idén kifogott rajtuk

Kérdés, hogy a riválisok mivel készülnek majd az új szezonra. Fontos kiemelni, hogy a versenyzők fejét védő halo bevezetése az autók súlyára is hatással lesz majd, így erre is fel kell készülniük a csapatoknak. A jövő év egyik nagy kérdése lesz továbbá az, hogy a Mercedes riválisai mennyit tudnak javítani a motorerőn és a megbízhatóságon, amit a 2018-tól bevezetésre kerülő Forma 1-es szabályváltozások tovább nehezítenek. Forrás: Autosport Fotók: Mercedes
  • Címkék:
  • F1