Pedig Las Vegas minden földi jóval rendelkezik, ami egy F1 hétvégéhez kell. Véget nem érő szállodasor, kellemes időjárás és minden, amit el tudsz képzelni. Hogyan is történt ez a rövid kaland a múltban?

A Caesars Palace Grand Prix egy 1981 és 1984 között megtartott verseny volt. Ebből kétszer ’81-ben és ’82-ben az F1 mezőnye mérette meg magát, majd a CART-sorozat vette át a helyét. Érdemes megemlíteni a Stardust International Raceway-t, ami Vegasban az első versenypálya volt. Itt Can-Am, majd később USAC Championship Car versenyeket rendeztek. A pálya 1965-ben épült fel, 4,8 km hosszú volt és 13 kanyart tartalmazott. A Stardust Hotel azért épült, hogy a gazdag motorsportrajongók, majd birtokba veszik a pályát, de persze jöhettek a különböző sorozatok is.

Caesars Palace: Különleges vonalvezetése volt, egy parkolóban volt

Caesars Palace: Különleges vonalvezetése volt

Rövid pályafutása 1969-ben véget ért. Új tulajdonosnak, a Pardee Homes ingatlanfejlesztőnek adták el, aki nem akart vele később foglalkozni és bezárták a létesítményt. Utódként létrehozták 1972-ben az 1,8 mérföld hosszú Las Vegas Speedrome-ot. Ennek az alapjára épült a ma is nagy sikerrel működő Las Vegas Motor Speedway.

Az F1 szeretett volna nagyot durrantani nyugaton a ’80-as években. Kelet-Amerikai Nagydíjat és Nyugat-Amerikai Nagydíjat is rendeztek, e mellé esett be a Las Vegas-i Nagydíj. A Caesars Hotel tulajdonosai nagy rajongói voltak a sorozatnak és szerettek volna egy versenyt. A Monaco GP-t szerették volna elhozni Vegasba és elkezdték a szervezést. A Watkins Glen volt a Kelet-Amerikai GP helyszíne, ami 1980-ban felmondta a szerződéseit, és egy új helyszínt szerettek volna a vezetők. Ez találkozott a Caesars Hotel tulajdonosainak elképzeléseivel, és villámgyorsan aláírták a szerződést a Las Vegas-i Nagydíjról.

Caesars Palace: A Las Vegas-i verseny helyszíne, a hotel mellett

Caesars Palace: A Las Vegas-i verseny helyszíne

A pályát a Caesars Hotel és Casino mögötti parkolóban állították fel a 15-ös autópálya mellett. A pálya 3,6 km hosszú volt és 14 kanyarból állt. Az óramutató járásával ellentétesen haladtak rajta az autók. Sokan panaszkodtak a vonalvezetésre, és a hatalmas hőségre is. Az első futam 1981-ben volt, a győztes az ausztrál Alan Jones lett, aki utolsó versenyét teljesítette a Williams csapattal. Nem mellesleg az utolsó ausztrál pilóta volt, aki futamot nyert, Mark Webber 2009-es győzelméig. A ’81-es versenyen a második Alain Prost lett, a harmadik Bruno Giacomelli, aki egyetlen dobogós helyezését szerezte egész F1-es karrierje során. A versenyigazgató Paul Newman híres színész és autósport rajongó volt.

Következő évben, azaz 1982-ben is megrendezték a Las Vegas-i versenyt. Rettentő nagy hőségben, majdnem 40 fok volt a levegő hőmérséklete. Sokan feladták a küzdelmet 13 versenyző ért csak célba, hárman rajthoz sem tudtak állni. Ez volt a ’78-as világbajnok Mario Andretti utolsó Forma-1-es versenye. A futamot az olasz Michele Alboreto nyerte, második helyen az angol John Watson, harmadikon az amerikai Eddie Cheever végzett. A sok panasz és a viszonylag csekély érdeklődés miatt nem folytatták a Vegasi versenyt és a szépnek induló történetnek gyorsan vége lett. Érdekes, hogy a leghíresebb és legendás versenyzők nem szerepeltek különösen jól a Las Vegas-i versenyeken.

Caesars Palace: Versenyzők a dobogón, Alain Prost is ott van

Caesars Palace: Versenyzők a dobogón

A kiesett verseny után Dallas következett az USA-ban, de ott is csak egy futamot élt meg a dolog. Long Beach is 1983-ig rendezett versenyt. A modernkori F1-ben folyamatosan napirenden van, legalábbis tartják a hírértékét, hogy visszatérjen Vegasba. Bernie Ecclestone többször is szerette volna visszavinni a versenyt, de szerződésekig még nem sikerült eljutni. Az új tulajdonos Liberty Media is beszélt már az esetleges sivatagi versenyről, tervek állítólag már születtek is, a konkrétumok vég váratnak magukra.

Fotók:

  • DPPI
  • Motorsport Magazine

Forrás: