Forma-1: Remek csata és olasz átok Monzában

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

A monzai Forma-1-es futam általában nagyon izgalmas, hiszen a Ferrari hazájában mindenkiben nagy a bizonyítási vágy. A mostani verseny is ehhez méltóan alakult!

Ha Monza, akkor Ferrari, legalábbis ezen a pályán ilyenkor minden az olasz autóversenyzés büszkeségéről szól. Voltam itt olyan tesztelésen, ahol teltház fogadta az autójuk beállításait próbálgató versenyistállókat, a tömeg pedig óriási ovációval fogadott minden lerobbant, traileren szállított konkurenst. Azért volt óriási tömeg, mert a tesztelésekre ingyen lehet bejutni, így iskolás osztálykirándulásokat szerveznek az ilyen alkalmakra, de családi programnak is remek a dolog. Tudni kell, hogy az olaszok közül sokan nem engedhetik meg maguknak a drága Forma-1-es belépőt, ilyenkor viszont olcsón kiélhetik a rajongásukat.

Forma-1 monzai nagydíj

Ez a kép még az időmérő után készült, a végére más lett a sorrend.

Azért tettem ezt a kis kitérőt, mert így érthető igazán a Ferrariban versenyző Kimi Räikkönen és a Mercedest hajtó Lewis Hamilton csatája, amiben egészen a 45. körig a finn állt jobban. Már az is kedvező előjel volt – mármint olasz részről –, hogy az első két helyről Ferrari rajtolhatott: Räikkönen az élről, Vettel pedig mögüle, a világbajnokságot vezető Hamilton és a másik Mercedes pilóta, Bottas pedig mögéjük kényszerült. A kérdés inkább az volt, hogy mit kezd majd egymással a két élről induló, hiszen a pontversenyben Vettel jelenleg a második Hamilton mögött, és ha valakinek, hát neki még lehet esélye befogni a britet a hátra lévő hét futamon.

Ferrari Forma-1

Räikkönen integet, pedig aligha lehet boldog a második hely miatt

Ám a rajttól kezdve az események egészen máshogy alakultak, és a történtekben minden benne volt, amit a Forma-1 kínálni tud. Ott volt rögtön a verseny elején a jól rajtoló Hamilton és Vettel ütközése. Ebből a brit gond nélkül kijött, ám a német pilóta nem csak pörgött egy nagyot, de még ki is kellett jönnie lecserélni a sérült első szárnyat.

Ez persze Vettelnél a stratégia teljes újratervezését jelentette, így a szárnyon kívül kereket is cseréltek az autóján, majd elkezdte a szokásos elképesztő menetelését keresztül a mezőnyön. Hihetetlen, de végül negyedikként futott be, mindössze 2 másodperccel lemaradva a dobogós Bottastól.

Räikkönen Monzában

Hiába nyert Monzában Hamilton, itt minden a Ferrariról szólt

A másik Forma-1-es specialitás, a kiállásokkal való ügyeskedés is alaposan összezavarta dolgokat, és ki kell jelenteni, hogy most a német stratégák voltak jobbak ebben. Räikkönen ugyanis már a 20. körben kijött kereket cserélni, miközben Hamiltont egészen a 30. körig kint tartották, arra számítva, hogy a friss gumikkal majd nekieshet a finnek. Ráadásul úgy komponálták meg az egészet, hogy a kerékcserét követően a finn Bottas és Hamilton közé kerüljön, így az utóbbi teljesen feljöhetett Räikkönen nyakára. Amikor pedig Bottas végre kiállt, akkor jött el Hamilton ideje, aki a 45. körben a célegyenesben könnyedén megelőzte a Ferrarit. Hamilton ezután szárnyakat kapott, így a végén több, mint 8 másodperc volt az előnye finn pilóta előtt.

A monzai futam eredménye:

  1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:16:54.484 óra
  2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 8.705 másodperc hátrány
  3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 14.066 mp
  4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 16.151 mp
  5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 18.208 mp
  6. Romain Grosjean (francia, Haas) 56.320 mp
  7. Esteban Ocon (francia, Force India) 57.761 mp
  8. Sergio Perez (mexikói, Force India) 58.678 mp
  9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Renault) 1:18.140 perc
  10. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1 kör

A világbajnoki pontversenyek állása a monzai futam után:

  1. Hamilton 256 pont
  2. Vettel 226
  3. Räikkönen 164
  4. Bottas 159
  5. Verstappen 130
  6. Daniel Ricciardo 118
  7. Nico Hülkenberg 52
  8. Kevin Magnussen 49
  9. Perez 44
  10. Fernando Alonso 44
  11. Ocon 43
  12. Grosjean 35
  13. Sainz 32
  14. Pierre Gasly 28
  15. Charles Leclerc 13
  16. Stoffel Vandoorne 8
  17. Marcus Ericsson 6
  18. Stroll 5
  19. Brendon Hartley 2

A csapatok pontjai a monzai versenyt követően:

  1. Mercedes 415 pont
  2. Ferrari 390
  3. Red Bull 248
  4. Renault 84
  5. Haas 84
  6. McLaren 52
  7. Toro Rosso 30
  8. Force India 28
  9. Sauber 19
  10. Williams 5

Forrás:

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
Mercedes-AMG Project One prototípus versenypályán
2018. szeptember 20.
Lencsevégre kapták a Mercedes-AMG Project One-t, álcázva egy angliai tesztpályán. Ha minden jól megy, rövidesen már közútra is felmerészkednek a szörnyeteggel!
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Lauda Ferrarija
2019. június 23.
Az osztrák legenda ezzel az autóval lett világbajnok először, a 312T modell kikiáltási ára 2 milliárd forint.