2018. május 17. | 16:48

A hajmáskéri lőtéren tesztelt 3 napon keresztül Szalay Balázs, ezalatt 1000 kilométert tett meg a BF Goodrich homokra és köves talajra való abroncsain. A teszt minden tekintetben sikeres volt.

A sivatag is nem kevés meglepetést tartogat, de a kavicsos és sziklás terep is kemény próbatételt jelent, szóval megfelelőbb helyszínt nem is találhatott volna az Opel Dakar Team egy ilyen megmérettetésre. A jubileumi Dakart a csapat nem zárta sikeresen, végig sem tudtak menni az autó technikai hibái miatt. Nem adják azonban fel, készülni kell tovább és elérkezett az ideje, hogy teszteljék az új négykerekűt. Ennek a programnak volt része a lőtéri teszt, ahol az elsőszámú feladat az abroncsok tesztelése és teherbírása volt. Szalay Balázs a teszt végén az alábbiakat nyilatkozta:
„A BF Goodrich abroncsok elképesztően jól bírták a kőkemény terepet. Nagyon jó a tapadásuk, ötszáz kilométernél kezdtek el egyáltalán kopni, és ez nem akármilyen ötszáz kilométer volt – gyakorlatilag versenytempóban megtett ötszáz kilométer. Érdekesség, hogy ezer kilométernél, amikor már szántszándékosan annyira lekoptattuk a gumikat, hogy szinte minta sem maradt rajtuk, még mindig volt tartása az abroncsnak, még mindig megfogta az autót. Az Opel nem csúszkált, szépen haladt a nyomon – ez még engem is meglepett. Főleg azért, mert ennél keményebb terepet nemigen tudok elképzelni egy abroncs tesztelésére…”
Szalay Balázs a Dakar óta nem ült versenyautóban, így nem csoda, hogy az első napon érzett némi izomlázat a karjaiban. A második nap így nehezen indult, de szerencsére a harmadik napra elmúltak a panaszok, és kijelentette, hogy készen áll a versenyzésre. A csapat bár nem versenyzett a januári Dél-amerikai kaland óta, autójukat már kiállították a WTCR hungaroringi futamán és ott voltak a Nagy Futamon is Budapest belvárosában. Szalay Balázs az Opel Crossland X-szel, míg Darázsi Zsolt a MAN kamionnal vonultak végig csaknem 200 000 ember előtt. Egészen biztos, hogy a megnövekedett aktivitás miatt hamarosan újra versenyeznek majd valahol. Forrás és fotók: