Hatalmas rajtbaleset és Vettel diadala Belgiumban

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

A nyári szünet után Spa-Francorchamps-ba látogatott a száguldó cirkusz, ahol volt izgalom bőven.

A Hungaroring után majdnem egy hónapos pihenő vette kezdetét, és ez idő alatt napvilágot láttak olyan hírek, mint például  Fernando Alonso távozása a szezon végén, vagy a Force India körüli kavalkád.

Szabadedzések

A belga hétvége elejétől látszott a Ferrari fölénye, mind a három szabadedzést megnyerték. Az elsőn Vettel, Verstappen, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Ricciardo volt a sorrend. A másodikon Räikkönen végzett az élen, megelőzve a két Mercedest, Verstappent, Vettelt és Ricciardót. A harmadikra beállt a „végleges” erősorrend: Vettel ismét a leggyorsabbnak bizonyult, őt csapattársa követte, az első hatba a két Mercedes és a Red Bullok fértek még be.

Lewis Hamilton az időmérő edzésen esős gumival

Lewis Hamilton volt az időmérő leggyorsabb pilótája

A kvalifikáció

Az időmérő edzésen Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, őt az addig szárnyaló Sebastian Vettel követte. A nap nagy meglepetése a Force India volt, ugyanis a csapat pilótái megcsípték a második sort Ocon, Perez sorrendben. Grosjean szerezte meg az ötödik, míg a másik Ferrarival, Räikkönen a hatodik helyet. A negyedik sort a Red Bullok foglalták el, az első tízbe még Magnussen és Bottas fért be.

A verseny

A sorrend változott a verseny kezdetére, ugyanis Bottas és Hülkenberg motorcsere miatt a mezőny végéről vághatott neki a futamnak, akárcsak Vandoorne és Sainz.

A piros lámpák kialvása után elindult a mezőny, de az első kanyart nem mindenkinek sikerült teljesíteni. Nico Hülkenberg a középmezőnyben szemmel láthatóan későn fékezett, felöklelte Fernando Alonso McLarenjét, majd átrepült Charles Leclerc feje felett, akit a glória védett meg. A spanyol pilóta 2012-ben egy, a mostanihoz nagyon hasonló rajtbalesetnek volt szenvedő alanya szintén ezen a pályán.

Ezalatt Bottas elvesztette az első szárnyát mikor Szirotkinnal ütközött, Räikkönen jobb hátsó defektet szerzett, Daniel Ricciardo Red Bullja pedig a hátsó szárnyát vesztette el. A csetepaték közepette Vettel az élre állt, Hamilton és a két Force India követte. Beküldték a biztonsági autót, ami a 4. körben el is hagyta a pályát, így kezdődhetett a tényleges futam.

Az élmezőny, Vettel, Hamilton és a Force Indiák

A rajtbaleset után Vettel állt az élre, őt Hamilton és a két Force India követte

Ezután Verstappen mind a két Force Indiát megelőzte, miközben csapattársa autóját összelegózták a boxban és körhátránnyal ugyan, de folytatni tudta a versenyt. A Ferrari finnje pedig kiállt. A mezőny hátsó részéről induló Bottas szolgáltatta a legnagyobb izgalmakat, aki a Mercedes motor erejét kihasználva hámozta át magát a mezőnyön.

A táv felénél Hamilton kiállt kereket cserélni, a következő körben Vettel ugyanígy tett. A 27. körben Bottas még nem esett át a kerékcserén, így a 4. helyen autózott, a boxkiállást követően a hatodik pozícióba tért vissza. Nem sokkal később Ricciardo, aki az utolsó helyen autózott, kiállt. A négy körrel a vége előtt a Mercedes finnje áthámozta magát Perezen is.

Az utolsó néhány körben beállt a végleges sorrend. Az élen nem történt meglepetés. Vettel, Hamilton, Verstappen állt fel a dobogóra, Bottas negyedik lett. Ezután jön az érdekesség, ugyanis a Force Indiások az ötödik, hatodik helyen értek célba, őket Grosjean és Magnussen követték a két Haas Ferrarival. Gaslyt intette kilencedikként a kockás zászló, az utolsó pontszerző pedig Marcus Ericsson lett a Sauberrel.

A 2018-as Belga Nagydíj győztese Sebastian Vettel kormánnyal a kezében

Sebastian Vettel a Belga Nagydíj győztese

A versenyt követően Hülkenberg a rajtbaleset okozásáért 10 rajthelyes büntetést kapott az Olasz Nagydíjra. Fernando Alonso, aki szabályosan kirepült a pályáról, nem értett egyet a stewardok döntésével. 2012-ben Romain Grosjean idézett elő hasonló rajtbalesetet, aki akkor egy futamos eltiltást kapott. Ezt a spanyol szerint Hülkenberg is megérdemelte volna.

Azt azonban figyelembe kell venni, hogy 2014-ben vezette be az FIA büntetőpontrendszert, amely egy 12 hónapos időszak alatt figyeli a versenyzők korábbi kihágásait. Az eltiltáshoz 12 pont kell, Hülkenbergnek pedig jelenleg 4 van, a mostani kapott 3-mal együtt.

A bajnokság jelenlegi állása:

  1. Lewis Hamilton (Mercedes) 231 pont
  2. Sebastian Vettel (Ferrari) 214 pont
  3. Kimi Räikkonen (Ferrari) 146 pont
  4. Valtteri Bottas (Mercedes) 144 pont
  5. Max Verstappen (Red Bull Racing) 120 pont
  6. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) 118 pont

A konstruktőri tabella:

  1. Mercedes 375 pont
  2. Ferrari 360 pont
  3. Red Bull Racing 238 pont
  4. Renault 82 pont
  5. Haas Ferrari 76 pont
  6. McLaren-Renault 52 pont

Forrás/ Fotók:

Kapcsolódó írások

Hamilton uralta a szingapúri éjszakát
2018. szeptember 17.
Hamilton győzelmét szinte senki nem veszélyeztette, csak a lekörözöttekre kellett figyelnie. Verstappen második lett, míg Vettel ismét értékes pontokat vesztett.
Befotóztam a Renault 2018-as F1-es gépét
2018. július 26.
Az Alapjárat körbefotózta a Renault idei Formula 1-es versenyautóját, amivel a Magyar Nagydíjon Nico Hülkenberg és Carlos Sainz köröz majd.
 Robert Kubica a Wiliiams boxában oldalról fotózva
2018. november 21.
Robert Kubica a Williams-Mercedes versenyzője lesz 2019-ben a Formula 1-ben.
Michael Schumacher szemből fotózva
2018. november 23.
Eddig sosem látott interjút tett közzé a hétszeres Formula 1-es világbajnok családja.