A 2018-as Honda Civic Type R új rekordot állított Spában

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Alig egy hónappal a Magny-Cours-ban futott pályacsúcs után ismét nagyot villantott a Honda Civic Type R.

A 320 lóerős ferdehátú ezúttal a belga Spa-Francorchamps aszfaltcsíkját vette be páratlan gyorsasággal, csupán 2 perc 53,72 másodpercre volt szüksége egy kör megtételéhez. Az új idő elveszi az előző generációs R típustól a rekordot, ugyanis 2016-ban, a régi R típusnak 2 perc 56,91 másodperc kellett a körhöz.

Volánjánál az FIA WEC széria LMP2-es osztályának világbajnoka, Bertrand Baguette ült, aki jelenleg egy Honda NSX-GT-vel versenyez a japán Super GT szériában a Nakajima Racing színeiben.

Bertrand Baguette a Honda Civic Type-R mellett

A 7004 méteres Spa-Francorchamps az egyik leghosszabb és legnehezebb pálya, ahova a versenysorozatok ellátogatnak. Az összetett aerodinamikai csomag nagyban hozzájárult a sikeres rekordöntéshez. Amennyiben a pilóta aktiválja a +R üzemmódot, az adaptív lengéscsillapító rendszer vezérlése feszesebbre állítja a futóművet, így az autó még gyorsabbá és stabilabbá válhat a pálya olyan kritikus részein, mint a híres Eau Rouge vagy a Kemmel egyenes.

A belga pályán elért eredmény az új Honda Civic Type R harmadik sikere, ugyanis 2017 áprilisában 7 perc 43,8 másodperces csúcsot futott elsőkerékmeghajtású szériaautóként a Nürburgring Nordschleifén, májusban pedig 2 perc 01,51 másodperc alatt ért körbe Magny-Cours aszfaltcsíkján, s ezzel ismét kategóriaelső címet tudhat magáénak.

Bertrand Baguette a rekord beállítása után azt mondta:

„Az elsőkerék meghajtású autóktól általában mindig alulkormányzottságot vársz, de ez az autó nagyon kiegyensúlyozott. A kiszámíthatóság és a pontos visszajelzések roppant magabiztossá teszik az embert, különösképp +R üzemmódban. Az alváz nagyon merev és fejlett futómű tartozik hozzá, a hátsó atombiztos, az első pedig hihetetlen tapadást biztosít. Az aerodinamikai csomagnak főként nagy sebességnél van jelentősége és remekül teljesít, a végsebességhez közel, határon autózva is kiváló tapadást biztosít.”

Forrás:

További autós hírek

Igencsak parás dologgal szerzett egy kis extra bevételt és hírnevet egy Ohio államban működő autómosó – szúrta ki a hvg.hu Nemsokára itt a...

Egy egyszerű balra kanyarodásnak indult, aztán… Beakadt a kormány fogasléc? Megszédült a sofőr? Az autóvezető hirtelen rájött, hogy gyalogos? Várjuk a megfejtéseket kommentben…...

Október 20-án, vasárnap vadgázolás történt az M3-ason, a kisbagi pihenőnél. A gázolónak hatalmas szerencséje volt, hogy ennyivel megúszta!Írt néhány sort az esetről: “Sziasztok!Én...

Olvasónk András küldte nekünk a felvételt. Annyit írt hozzá: Dunaharasztin az 51-esen készült a felvétel tegnap este. Még a lovas nézett rám csúnyán...

Meglepő tartalomra hívta fel a figyelmünket olvasónk. Egy 14 éves kissrác (Matesz), állítása szerint magánterületen készít videókat a YouTube-ra “Tanuljatok velem autót vezetni”...

Kapcsolódó írások

Melyik a leggyorsabb hatchback a vidéken?
2017. augusztus 29.
A teljesítmény harc a csapotthátúakat is elérte, elképesztő technológiákat zsúfolnak a kompakt kisautókba, de mégis melyik a leggyorsabb?
Igaza lett a rossz nyelveknek: Fűnyírót gyárt a Honda
2017. szeptember 08.
Kétféle ember létezik: aki szereti a Hondákat, és aki kifejezetten nem. Leginkább talán a dízel és BMW tulajok szidalmazzák, hogy a japánok inkább gyártanak fűnyírót, mint autót.
Az utcai versenyzés művészete – a Kanjozoku 35 éves története
2018. február 15.
Ismerkedj meg a különleges japán utcai versenyzés műfajával, ami történelmi múlttal és komoly hagyatékkal rendelkezik, már most is. Ismét egy igazi japán műfaj!
Top 8 legmenőbb Honda
2018. március 01.
A Honda profiljába nem csak a gépkocsik tartoznak bele, de az nem kérdés, hogy ehhez ért a legjobban a gyártó. Íme a nyolc legvagányabb Honda!