Mikor és hogyan kezdődött motoros pályafutásod?
Chrobák János: Négyéves voltam, mikor apukámmal egy gyereknapon jártunk és ott
motoroztak a kortársaim. Apukám állítása szerint felcsillant a szemem és motorozni akartam. Ezután kerestük a lehetőséget, hogy hol lehetne elkezdeni, két hét múlva találtunk is Újpalotán. Akkor még nagyon gyerekcipőben járt ez a dolog, egy betonos teniszpályán mentünk, s aztán édesapám és Talmácsi Gábor apukája alapítottak egy motoros egyesületet gyerekeknek.
Ezt követően saját versenyeket rendeztünk, alakult még 2-3 egyesület, ők is rendeztek versenyeket, így kialakult egy
Országos Bajnokság, ahol többszörös bajnok lettem „B” és „A” kategóriában is. Ez 1987-ben indult és egészen a ’90-es évek derekáig tartott, aztán anyagi nehézségek miatt 1996-ban úgy döntöttünk, hogy abbahagyom a motorozást.
Meddig tartott a szünet és hogyan sikerült visszatérned?
Chrobák János: Kilátogattam Brnoba egy
MotoGP versenyhétvégre, ülök a tribünön, akkor Talmácsi Gábor a 125-ös kategóriában ment. Egyszer csak láttam, hogy a tribün előtt ott sétál a szervizúton Gábor apukája, Talma Pista bácsi. Lefutottam és váltottunk pár szót, kérdezte, hogy motorozok-e, mondtam neki, hogy nem, aztán elköszöntünk.
Nem sokkal később megcsörrent a telefonom, Pista bácsi hívott, hogy volna-e kedvem ismét motorozni, mondtam, hogy lenne, de ez nem ennyire egyszerű. Erre azt válaszolta, hogy ne foglalkozz semmivel, gyere el és kész. Így tettem és visszatértem. Az ő csapatában versenyeztem.
Chrobák János a Triumph motorján
Kalandosan hangzik! Milyen eredményeket sikerült elérned akkor és mekkora nehézségekkel járt a visszatérés?
Chrobák János: Motorozni nem felejtesz el, olyan, mint a bicikli. Nyertem pár bajnoki címet korábban szóval az alapok erősen megvoltak. Felültem és mentem, gyorsan belejöttem. A Dunlop Trophy versenyen indultam, ez 2007-ben volt és megnyertem a második versenyt a Hungaroringen. Erősre sikerült a kezdés szerencsére és a jó formám megmaradt. Pista bácsi csapatával három alkalommal aztán magyar bajnok is lettem és indultunk néhány Alpok-Adria futamon is.
Milyen célokat tűztél ki egy ilyen sikeres visszatérés után?
Chrobák János: 2010-ben döntöttem úgy, hogy elszakadnék a Talmácsi csapattól és mint Chrobák János szeretnék érvényesülni. Átmentem a Tom Racinghez, ahol kaptam motort és megnyertem a Magyar Bajnokságot. Itt egy évet töltöttem és két ismerős szólt nekem, hogy induljunk az Alpok-Adria bajnokságban, amit meg is tettem és megnyertem a bajnokságot a 600-as kategóriában. 2012-ben a Magyar Bajnokságban indultam csapat nélkül, ott három különböző motorral vágtam neki négy versenynek és sikerült megnyernem. 2013 nem az én évem volt, több dolog is hátráltatott, így csak fél szezont tudtam futni.
Egy Mv Agusta motoron Spanyolországban
Hogyan alakult számodra a közelmúlt, milyen versenyeken vettél részt?
Chrobák János: 2014-ben a
Triumph Budapest mögém állt, az ő motorjukkal vágtam neki az Alpok-Adria bajnokságnak. Megnyertem a bajnokságot, minden zökkenőmentesen alakult. 2015-ben a Schmidt Racing szárnyai alatt versenyeztem, itt Supersport 600-as kategóriában, és ott is megnyertem az Alpok-Adria bajnokságot. Ezen kívül a Magyar Bajnokságot is behúztam, két pályarekordot is beállítottam 600-as motorral a Pannoniaringen és a Hungaroringen is, erre nagyon büszke vagyok.
A csapat indult három világbajnoki futamon is, Jerezben a 15. helyen értem célba, ezzel egy világbajnoki pontot szereztem, karrierem egyik csúcspontját éltem meg. 2016-ban sikerült három világbajnoki futamon sikerült rajthoz állnom egy MV Augustával, majd tavaly a román bajnokságban indultam egy nagyváradi csapatnál. Idén nem tudom mi lesz a versenyzéssel, ugyanis a motoros iskolára és a növendékekre is szeretnék nagyobb hangsúlyt fektetni.
Beszéljünk kicsit erről a vonalról, mióta oktatsz és milyen eredmények születtek eddig?
Chrobák János: Párommal csináljuk ketten a
Chrobák Motorsport Egyesületet és hét srác is van, aki már versenyez és nagyon szép eredményeket sikerült elérnünk. Természetesen többen is járnak, várunk mindenkit, aki szeretne megtanulni motorozni, vagy csak fegyelmet tanulni. Aki tehetséges, vagy tényleg versenyezni szeretne megkapja a lehetőséget hazai és nemzetközi porondon is.
Chrobák János oktatással is foglalkozik
Végezetül, melyek voltak eddigi legszebb pillanataid, mint versenyző?
Mint említettem, a két pályacsúcs a Pannoniaringen és a
Hungaroringen, mindenképp ide tartozik. A világbajnoki pont is, de 2011-ben az utolsó futamon dőlt el az Alpok-Adria bajnokság, ahol higgadt tudtam maradni és megnyertem a futamot. De a legszebb, mikor a tanítványaim a dobogón állnak én pedig könnyes szemmel, büszkén tapsolok nekik.
Az interjút készítette: Porkoláb Bence