2017. szeptember 18. | 20:53

Horváth Lajos gyerekkori álmát váltotta valóra a Dakar Ralin való indulással. Jelenleg a visszatérésen dolgozik, s itthon készül nap mint nap a jövő évi küzdelemre.

Nekiindult, küzdött, sírt és nevetett. Találkozott legbensőbb félelmeivel, és akárcsak a mesében, túlélte a lehetetlent! Közben élete álmát is megvalósítva méltó emléket állított édesapjának. Horváth Lajossal merültünk alá a Dakar legmélyebb bugyraiba.

Miért pont a Dakar és a terep-rali? Régóta vagyok a motoros világban, édesapám révén, aki a váci mini-motocross atyja volt. Ő űzte az “ipart”, én gyermekként éltem világom, de természetesen nem tudtam kiszakadni a benzinfelhőből. Már 14 esztendősen húztam a gázt, és hamar ráéreztem a terepmotorozás szépségeire. A Dakar pedig ennek a csúcsa. Mindig erre vágytam, és vágyom most is!
Mindig jókedvűen

Ez ténylegesen az a „tisztító tűz”, ahol találkozol a démonaiddal? Igen. Nem gondoltam volna, hogy ennyire kiszolgáltatottá válhat az ember ezen a bolygón. Egyszerre küzdesz az elemekkel, időhiánnyal, a bizonytalansággal, néha a kilátástalansággal is… Pontos-e a navigáció, jó helyen jársz, vagy eltévedtél!? Összetett, szinte felfoghatatlan dolog ez ott és akkor! A fizikális oldal nem titok. De, hogy fest a mentális vetület? Sokat gondolkoztam ezen. Idén minden az utolsó pillanatra állt össze, sőt, mondhatni a rajt előtti hónap volt a legkeményebb. Olyankor már csak a kihívásra szabadna koncentrálni. Április elejétől azonban már nem vagyok egyedül. Egy profikból álló csapat vesz körül, mi együtt vagyunk a Laller Racing Dakar Team! Ezentúl lépésről-lépésre építjük fel a versenyzést, a külvilágot kizárva, csak a Dakarra hangolva!
"Laller" akcióban

Végezetül, mi ebből az a konzekvencia, ami a hátralévő életedben elkísér? Az örök életre szóló emlék, valamint az, hogy a lehetetlen nem létezik. Világsztárok között versenyeztem, tapasztaltam. Volt egy célom, és lettek újabbak is. Ez abszolút meghatározó élmény lesz a továbbiakra nézve! Készítette: Porkoláb Bence és Tóth Krisztián Márk Forrás: Motor és verda