Interjú Kerényi Ádám driftversenyzővel

Közzétéve:
2017-04-12, 11:44

Kerényi Ádám, háromszoros King of Europe bajnok, illetve kétszeres magyar driftbajnok. Talán a legsikeresebb magyar driftversenyző, ma már visszavonult, de az autókat továbbra is ugyanúgy szereti.

Kerényi Drift Team

Ádám és csapata a pódiumon

Az oldaladon az található, hogy Kesjár János tanított gokartozni, pontosan ez hogyan történt?

- Amikor 6-7 éves voltam Kesjár János rendszeresen szervezett utánpótlás neveléssel foglalkozó táborokat Kecskeméten. Hála apukámnak rengeteget jártam le és az ő felügyelete mellett tanulhattam, tanulhattunk.

Miért szakadt meg a motoros pályafutásod?

- Szintén apukámnak köszönhetően már 5 évesen motoroztam, számomra a motorozás olyan természetes volt mint másnak a biciklizés. Folyamatosan fejlődtem és használtam egyre erősebb gépeket, de 2012-ben úgy döntöttem hogy felhagyok a közúti motorozással. Rengeteg olyan helyzetem volt ahol kevésen múlt egy súlyos baleset, én pedig nem az a fajta vagyok aki megállja azt, hogy ne használja ki a technikát ami alatta van. Most egy 500-as robogóval járkálok, de néha Visegrádon vagy a Mátrában be-be szúrok egy két nagymotornak csak hogy bosszantsam őket.

Végül miért a drift lett a fő csapásirány?

- 2003 környékén még nem volt itthon drift, se edzés, se verseny. Akkoriban már rengeteg drift videó keringett a neten és egyfolytában azokat néztem. Mivel kevés zárt pályás lehetőség volt, így különböző szlalom versenyekre és frt-re jártunk el, ott verődött össze egy olyan társaság akik az idő helyett inkább a keresztbe haladást tartják szem előtt. Ezután döntöttünk úgy hogy szervezünk magunknak versenyt és 2006 májusában el is indult a hazai drift versenyzés egy kecskeméti megnyitóval.

Mi volt az első hátsókerék meghajtású autód?

- Első hátsókerekes autóm egy közepesen szakadt 323i volt 2003-ban. Az akkori árakra jellemző, hogy 40e Ft-ért vettem 3 db kisházas sperrt, ami felújítás és olajcsere nélkül került az autó alá, de tette a dolgát.

Mikor jöttél rá, hogy komolyabban el kell indulni a nemzetközi versenyeken?

- Elég hamar, már 2006 év végén indultam egy E30 325i-vel a Hockenheim Drift Challange futamon több ezer néző előtt és 3. lettem. Óriási élmény volt 2006-ban egy Forma 1-es pályán menni, olyan nagy kanyarok voltak amiket sose láttam korábban élőben.

E30 325

Az első nemzetközi versenyen is bevált autó.

Az első KOE győztes autód hol épült és mit érdemes tudni róla, miért pont az S38 motort választottátok?

- 2007-ben készült egy 4,4 V8 E30, amit egy évig használtam. 2008-ra készült el egy elég extrém módon átalakított E36 amibe egy S38B38 szívómotor került. Ezt az autót Besnyi Tamás építette és találta ki a TomiWorkshop műhelyben. Ez az autó 2012-ben teljesen újjá épült és kapott egy kompresszor feltöltőt, amivel több mint 700 lóerőt teljesített 2015-ben. Imádom ezt az S38B38 motort, igazi ritkaság, a motor azóta is megvan.

E36 racecar

E36 bódé, E46 front és E34 M5 kompresszoros motor.

Végül miért kezdtetek bele egy másik autó építésébe? Kérlek mesélj nekünk arról is.

- A sportág évek alatt sokat fejlődött és vele együtt a szabályok is, így a 2007-2008-ban épült autó már nem felelt meg az előírásoknak. 2016-ra készült egy E46-os BMW amibe egy turbós, nitrós 2JZ Toyota motor került bele. A BMW motort nem szerettem volna már versenyzésre használni mert az valóban ritka már és nehéz hozzáférni alkatrészekhez. Sikerült egy nagyon kezes és nagyon gyors autót összerakni, amivel több győzelmem és dobogós helyem is volt tavaly.

2jz e46

Japán szív, német testben.

Melyik motor volt alkalmasabb a versenyzésre?

- Nem rossz ez a 2JZ motor, de az S38 többet tud. Viszont szem előtt kell tartani azt is hogy ha esetleg történik valami akkor hogyan lehet pótolni, így sokan mennek inkább 2JZ-vel (amíg el nem fogy).

E46 interior

Van ennél szebb iroda?

Melyik pálya volt a kedvenced és miért?

- Én a legjobban Slovakia-Ringet szeretem. Nagyon sok gázzal lehet menni kvalifikációban is és a csatákra pedig igazán alkalmas.

Sikerült-e már jó kezekbe juttatni a versenyautót?

- Még megvan az autó, jelenleg árulom. Nem hajt a tatár, ráadásul fel is újítottuk eladás előtt, hogy további sikereket hozzon az új tulajnak.

E46 Drift

Szépen készítette a felhőket az új autó is.

Miért vonultatok vissza a nemzetközi versenyzéstől?

- Az utolsó két évben már nagyon nehezen állt össze a költségvetés és már fontolgattam hogy abba hagyom. 2017-re pedig már év elején nagy hiánnyal kezdtünk volna, úgy pedig nincs értelme nekivágni.

Továbbra is pálya közelében maradsz? Mik a tervek a jövőre nézve?

- Tibi barátommal van már egy V8-as E36 versenyautónk, amivel edzésekre járunk, taxiztatunk és oktatunk. Nagyon kezes kis kocsi és sok örömöt okoz, igazi élményosztó. És nem utolsó sorban nagyjából tizedannyi a működtetési költsége mint a versenyautómnak.

e36

Ádámék a tököli driftversenyeken is megtalálhatóak.

Milyen autóval jársz a hétköznapokban?

- Az igazi hétköznapokon egy D5 Volvoval. De van egy turbós 6 hengeres BMW-m is utcára, de az félig hobbiautó, így hétvégente veszem csak elő.

E46 interior

Kerényi Ádám hétvégi autója: egyedi színű Touring

Köszönjük, hogy válaszoltál kérdéseinkre!

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm.

Fotók: 

Kapcsolódó írások

Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?
Lexus tesztjármű
2019. május 01.
Sürgetnék Toyotáék az önvezető autók térnyerését
8 olcsón hozzáférhető drift autó
2017. március 02.
A drift a mindened? Manapság könnyebb beszerezni egyet, mint hinnéd. 8 drift autó, amikkel viszonylag olcsón lehet a keresztben autózással ismerkedni
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban