2018. január 23. | 17:14

Szemtelenül fiatal és pokoli gyors! Tassi Attila pályafutása nem indult zökkenőmentesen, de ma az egyik legnagyobb magyar tehetség. Nagy kérdés, hogy mit tartogat számára a jövő.

Hogyan kezdődött autóversenyzői pályafutásod?

Tassi Attila: Ötéves koromtól rendszeresen sportolok, 12 éves koromig jégkorongoztam és a BMX-et is űztem. Nyáron egy súlyos baleset ért BMX közben és koponyaalapi törést szenvedtem, egy hétig kellett feküdnöm a kórházban. Ezután elmentünk a családommal Abu-Dhabiba, ahol az F1-es pálya mellett van egy gokartközpont és elkezdtem gokartozni. Nagyon jól ment, benne voltam az első 6-ban, az egész estét ott töltöttem éjszakába nyúlóan. Miután hazajöttem elkezdtem nézni a lehetőségeket, hogy hol tudnék gokartozni, versenyezni.

Mi történt veled ezután, hol ültél először igazi versenyautóba?

Tassi Attila: Itthon elkezdtem gokartozni és két amatőr versenyt megnyertem, majd a Suzuki Swift kupában folytattam. 2014-ben és ’15-ben indultam ott, majd jött egy lehetőség a B3 Racing-nek köszönhetően és a SEAT León Eurocupban beülhettem az utolsó 3 versenyre. Majd 2016-ban kezdhettem a TCR-ben, szintén a B3-mal.

Milyen volt első szezonod a TCR-ben, milyen nehézségekkel néztél szembe?

Tassi Attila: Az első év tanuló év volt, így álltam hozzá, a szezon nem kezdődött jól műszaki gondok miatt, de végül egyre többször sikerült pontot szerezni és Oroszországban még a dobogóra is felállhattam. Michelisz Norbiék aztán megalapítottak az M1RA csapatot, majd jött egy felkérés, hogy a gárda versenyzője lehessek. Így a következő, 2017-es szezont már náluk kezdtem.

Ami egy igazán sikeres év lett neked is és a csapatnak is. Hogyan vezetett idáig az út?

Tassi Attila: A szezon előtti teszten láttuk, hogy versenyképes az autó és elöl tudunk lenni. Először az ötödik helyet tűztem ki célul, aztán a harmadik helyet és a végén a győzelmet is szerettem volna, amiről egy kicsivel csak, de lecsúsztam. A szezon fontos pillanatai Salzburgban és a Hungaroringen voltak. Itthon mindkét versenyt megnyertem, ami hatalmas élmény volt, Salzburgban pedig jókora balesetet szenvedtem, a szüleimnek és a csapatnak köszönhetően egy nap alatt sikerült új autót szerezni, amivel a második helyet szereztem meg. Segített az is, hogy a csapat nagy része ismerős volt és nagyon jó hangulatban és koncentráltan tudtunk együtt dolgozni.

A Bári-testvérek és Michelisz Norbert miben tudott neked segíteni?

Tassi Attila: Bári Dáviddal már 3 éve dolgozok együtt, ő a mérnököm, így természetesen mindent megbeszélünk, ami a versennyel és az autóval kapcsolatos. Norbi akkor segített, mikor beszállt versenyezni, például a Hungaroringen és Thaiföldön, utána pedig megbeszéltük a tapasztalatokat és tanácsot adott, hogy mit csináljak másképp.

Hogyan telnek a hétköznapjaid? Mennyit tanulsz és edzel, hogyan készülsz a versenyekre?

Tassi Attila: Nem vagyok magántanuló, gimnáziumba járok, annyiban vagyok szerencsés, hogy az iskola támogat a versenyzésben, ha hiányzok egy dolgozatnál, akkor megírhatom később és kapok felkészülési időt is. A szüleim azt mondják csak akkor versenyezhetek, ha jól tanulok, ezért kénytelen vagyok jól tanulni, versenyző szeretnék lenni. Hetente öt alkalommal edzek, a hétvégék pedig pihenőnapok.

Milyen terveid vannak a jövőt illetően, maradsz a M1RA csapatnál?

Tassi Attila: Egyelőre még nem tudok biztosat mondani, ugye a TCR összeolvad a WTCC sorozattal, így WTCR lesz a neve. Több csapat lesz és több gyártó is vélhetően, drágulnak a költségek, remélem mihamarabb kiderül, a lényeg, hogy folytatni tudjam a versenyzést.

Szeretnél később Formula autókkal versenyezni?

Tassi Attila: Korábban próbáltam őket, de a zárt karosszériás versenyzést jobban élvezem most, szóval ilyen autóval akarom folytatni. Az interjút készítette: Porkoláb Bence