A FIA CEZ Közép-Európai zónabajnokság brnói fordulóján Volentér Balázzsal szinte minden megtörtént, ami egy versenyhétvégén megtörténhet
Az előző futam sikerei után az LMP3 (Le Mans Prototype) kategóriában versenyző Volentér Balázs nagy reményekkel várta csapata hazai futamát a Brno Autodromon.
A szabadedzéseken a gárda igyekezett megtalálni a lehető legjobb beállításokat, hogy az időmérő edzésre ütőképes autóval gurulhassanak ki. A kvalifikációt az előző fordulóhoz hasonlóan a magyar versenyző kezdte, és kishíján hibátlan körrel a második helyet csípte meg csapatának, a cseh Janik Motorsportnak.
A futamot is a magyar versenyző kezdte, akinek a rajtja jól sikerült, így megtartotta pozícióját, ám a második kanyarban letolták a pályáról, így több hellyel is visszaesett. Balázs hamar összeszedte magát és kemény előzésekbe kezdett, ám a gyors tempó miatt hibázott és megpördült, így ismét többen elmentek mellette.
Volentér Balázs azonban ekkor sem adta fel, kemény harcban ismét megelőzte több riválisát is, így a 30 perces versenyrészt kategóriájában a második, míg összetettben az ötödik helyen zárta.
A kötelező boxutca kiállást és a pilóták helycseréjét még viszonylag jól megoldották, ám utána volt egy kis zavar az erőben. (Egyórás endurance versenyről van szó, amit egymást váltva két pilóta vezet végig.) Az autó elsőre ugyanis nem akart elindulni, amivel ismét fontos másodperceket veszített a Janik Motorsport csapat. A másik pilóta, Václav Janik azonban ismételten remek munkát végzett, és ezzel megőrizte kategóriájában a második helyet.
Ezt jó tudnod az LMP3 kategóriáról:
Az LMP kategóriáról tudni kell, hogy csapat Norma M30 LMP3-as autója belépőszintnek számít a hosszú távú versenyzés világába, ahol az LMP1, illetve az LMP2 képviseli a csúcsot. Utóbbival nyert például a Toyota 2018-ban a legendás Le Mans-i versenyen. Az LMP3-at azonban nem szabad lebecsülni, hiszen itt nagyon tehetséges fiatal pilóták harcolnak egymással, akik, ha bizonyítanak, később még magasabb kategóriákba kerülhetnek.
Írta: Tóth Krisztián Márk
Fotók: Kollár Attila