Keszthelyi Vivien a második helyen zárta a szezont!

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

A Nürburgringen elképesztő izgalmak után, egy utolsó körös előzéssel biztosította be végső helyezését a magyar tehetség.

A Nürburgringen került sor a GT4-es Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup szezonzáró futamaira. A mindössze 17 esztendős Keszthelyi Vivien karrierje legfontosabb versenyére készült, hiszen az összetett verseny második helyéről várta a végső megmérettetést.

Keszthelyi Vivien a Nürburgringen

A magyar hölgy először vett részt a sorozatban hátsókerék-meghajtású nagytúraautóval, és egészen parádés teljesítményt nyújtott a szezon során. Maga a pilóta is beismerte, nagy volt a nyomás rajta. Pénteken, a szabadedzéseket megelőzően így nyilatkozott:

„Kétségkívül minden versenyhétvége fontos, de ezen az utolsón áll vagy bukik minden. Egy egész szezon teljesítménye múlik az hátralévő két futamon. A legjobb tudásomra lesz szükség, de úgy érzem, hogy készen állok az előttem álló kihívásokra.”

Az esős körülmények nem segítették Keszthelyi Vivient, akinek ezúttal mérnök nélkül kellett felvennie a harcot az elemekkel. Mindkét gyakorláson a 12. helyen zárt Vivien.

„Azt már a versenyhétvége előtt tudtuk, hogy nem lesz mérnökünk, így ennek a terhét majd viselnünk kell. A mai napon nem találtuk el a megfelelő beállítást, így messze álltam a legjobb időmtől, de szerencsére az igazán fontos erőpróba csak holnap következik” – mondta a második edzést követően Keszthelyi Vivien.

Keszthelyi Vivien

Élesben már jobban teljesített a magyar reménység. Mérnökre továbbra sem számíthatott, így úgy döntött, spórol a gumikkal. Ennek ellenére sikerült a hetedik legjobb időt futnia, pedig csak néhány mért köre volt. A futamon a harmadik körig két helyet javítva az ötödik helyen autózott, majd egy biztonsági autós fázis következett. Ezt követően lehetősége nyílt Viviennek, hogy támadja Bartosz Paziewskit. Megpróbálta a belső íven megelőzni lengyel vetélytársát, de riválisa védte a pozícióját, és ütköztek. Paziewski megforgott, Vivien jobb első gumija defektes lett, sőt, kapott 30 másodperces büntetést is, így a 11. helyen zárta a futamot.

„Engem a versenyzés éltet, így nem tudom megtenni, hogy biztonsági autózással lehozom az 5. helyet. Akárhány pontot kockáztatok, én mindig a legjobbamat próbálom nyújtani” – mondta Vivien az első verseny után.

A magyar versenyző számára pechesen alakult a futam, mivel Paziewski a 7. helyen szelte át a célvonalat, és 3,5 egységre csökkentette hátrányát a tabellán Viviennel szemben.

A GT4-es Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup zárónapján az időmérőn ismét takarékoskodott a gumikkal Vivien, s a kilencedik helyre kvalifikálta magát. Két riválisa is technikai gondokkal küzdött, így a hetedik helyről várhatta a rajtot. Remek start után egy kört követően a második helyre jött fel Keszthelyi Vivien, de Robin Rogalki nagy tempóval érkezett mögötte. Rogialski a nyolcadik körig bírta cérnával, ekkor eltalálta Keszthelyi autójának jobb hátsó részét, meg is pördült ezzel a magyar versenyző, és a hatodik helyről folytathatta a futamot.

Nem tűnt túl rózsásnak Vivien helyzete, de elszántan küzdött, s az utolsó körben végrehajtott előzésének köszönhetően negyedikként látta meg a kockás zászlót.

Keszthelyi Vivien trófeákkal

A második futamot után a pontok összesítését követően kiderült, Keszthelyi Vivien megőrizte összetettbeli második helyét. A magyar tehetség történelmet írt, hiszen ő a nemzetközi GT4-es bajnokságok történetének legfiatalabb női versenyzője, aki dobogón zárta a szezont. Mindezen felül a junior kategóriában a legjobbnak bizonyult Vivien, aki nem palástolta boldogságát:

„Egészen elképesztő érzés! Ez karrierem eddigi csúcspontja. Hálás vagyok mindenkinek, aki segített ezt lehetővé tenni, mert az ő támogatásuk nélkül nem sikerült volna. A szüleim, az Audi Sport Racing Academy, a barátaim, a szurkolók és a szponzorok mind hozzájárultak ehhez a sikerhez. Ezt a trófeát azoknak ajánlom, akik hittek bennem és támogattak engem” – nyilatkozta az eredményhirdetést követően Vivien.

Egy 17 éves sportolótól ez igazán remek teljesítmény, a kérdés csupán az: mit tartogat még további karrierje?

Keszthelyi Vivien kiváló zezont zárt

Forrás:

vivienkeszthelyi.com

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
WTCR és Nagy Futam – programajánló a hosszúhétvégére
2018. április 26.
Nagy dömping lesz április végén és május elsején, a Hungaroringre látogat a bombaerős WTCR, május elsején pedig Max Verstappen F1-es autójától lesz hangos Budapest belvárosa.
 Egy Lancia 037-es elrajtolt a 16. Rallylegenden - szemből fotózva
2018. október 15.
Ezt a galériát hazafele válogattam neked, valahol az olasz autópályán
Lancia 037 a szurkolók előtt hátulról fotózva
2018. október 16.
Az első napnak hatalmas lelkesedéssel és izgalommal vágtam neki...