Kiss Norbert két év után ismét DTM autót tesztelt!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Négy kört tett meg a Hungaroringen Kiss Norbert a Mercedes 2017-es autójával, az AMG C63 DTM-mel. A német túraautó-bajnokság vasárnapi hungaroringi futama előtt.

 A 4 literes, V8-as motorral felszerelt, 500 lóerős, hatsebességes, szekvenciális váltós autóhoz hasonlót már terelgethetett a kétszeres Európa-bajnok versenyző, 2016-ban. Első magyar pilótaként Kiss Norbert kapott lehetőséget hivatalos DTM-eseményen arra, hogy ilyen autóval körözhessen. Két éve is hatalmas élmény lehetett számára és az AMG nagyköveteként idén is vezethette a világ egyik legmenőbb túraautóját.

Kiss Norbert a Mercedes AMG C63 DTM melett

Kiss Norbert üléspróbán a Mercedes DTM különítményénél

A hivatalos tesztkörök előtt természetesen át kellett esni egy üléspróbán, amit szombaton délután meg is tartottak a Mercedesnél. “A bent lévő ülés egy nálam sokkal kisebb termetű pilótára van szabva, rögtön kiderült, hogy szinte gyerek méret, ami nekem nem lesz jó, úgyhogy kicseréltük, kaptam egy megfelelőt. Pár betétet még beraktak a hátam mögé, így már tökéletes” - mondta a próba után Kiss Norbert.

A kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző a rövid bemutató után osztotta meg élményeit:

„Pár kört mehettem ezzel a szuper autóval, de sajnos ebből a néhány körből nem lehet igazán nagyot dobni, úgyhogy a pályacsúcsdöntés most elmaradt. De ha mehettem volna még, biztosan meglett volna. Komolyra fordítva a szót: az, hogy ez egy gyári autó, minden porcikájában érződött, a harmadik-negyedik körben már bátrabban nyomtam. Igazi élményautózás volt. A kamionhoz képest furcsa volt, hogy sokkal alacsonyabban ültem, így kifejezetten nehezen látszik a pálya, például a Mansellben és a sikánban. Óriási élmény volt a világ egyik legmenőbb túraautóját vezetni” - mesélte hatalmas mosollyal az arcán a Mercedes AMG magyarországi nagykövete.

Kiss Norbert a Mercedes AMG C63 DTM üléspróbáján

Kiss Norbert izgatottan várja a tesztet

Kiss Norbi másfél hét múlva ismét kamionba ül, ugyanis a Kamion Európa-Bajnokság második fordulóját a mogyoródi aszfaltcsíkon rendezik. Az első versenyhétvége felemásan alakult neki, ugyanis a harmadik leggyorsabb időt futotta a superpole-ban, amit egy dobogós helyre is tudott váltani, azonban ezt elvették tőle, mert a Tankpool24 kamionja 15 kilóval könnyebb volt a megengedettnél.

A szombati második versenyen a büntetés miatt a 17. helyről indult, megfontolt versenyzéssel végül az ötödik helyen intette le a kockás zászló. Vasárnap, a harmadik futamon az első sorból várta a rajtot, azonban hamar visszaesett a harmadik helyre, amit sikerült megtartania. A negyedik, fordított rajtrácsos futamnak a hatodik helyről vágott neki, majd két helyet javítva negyedikként futott be.

Azért nincs oka szomorkodni a szombathelyi versenyzőnek, ugyanis az első hétvége után összetettben a hatodik helyen áll 25 pont hátránnyal, amit a hazai pályán könnyen ledolgozhat, ha a technika nem szól közbe.  Az eredményekből az is látszik, hogy versenyképes a csapat kamionja és elérhető közelségben van a dobogó is.

Forrás, Fotók:

  • Kiss Norbi Media

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?
Ebből valami komoly lesz! Érkezhet az elektromos ezüstnyíl?
2018. július 06.
A Mercedes egy sajtónap keretében mutatta be az EQ tanulmányautójának várható formavilágát.