A McLaren-Renault maratoni versenyen indult a csütörtöki tesztnapon két pilótájával, azonban a Toro Rosso-Honda is sikeresen csatlakozott a németekhez. Pierre Gasly vette kezelésbe a gépet, és ha már így alakult, megmutatta, hogy nem szabad leírni sem őt sem csapatát. A mezőnyből mindenki nagyon produktív volt, ez nagyban köszönhető annak is, hogy délután az ég kevésbé volt felhős és a nap is előbújt kicsit, így végre fel lehetett tenni a szárazpályás gumikat.

A Mercedsnél délelőtt Valtteri Bottas kezdett, majd jött csapattársa, a négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, aki először mehetett igazán a teszt során, eddig ugyanis a körülmények nem voltak hozzá túl kegyesek. A körözések közepette ment egy 1:19.333-as kört, ami a tesztnap leggyorsabbja lett. Természetesen ezek a számok nem mérvadók, de azért érdemes feljegyezni őket. A tempóval minden valószínűség szerint nincsen gondja a Mercedesnek.


Lewis Hamilton Bareclonában leverte a teljes mezőnyt köridőben

A Ferrari is a pályán volt, az olaszok a hosszú etapokat gyakorolták. Ez a köridőkön is látszódott, de hamarosan minden bizonnyal ők is odateszik magukat egy-egy kör erejéig. Sebastian Vettel elmondta, hogy minden a tervek szerint halad és nincs mire panaszkodnia, jogosan azonban óva int, mivel eddig nagyon keveset futott mindenki. Reméli a következő teszt etapban hasznosabb munkát tudnak majd végezni.

A McLaren az összes gumikeveréket kipróbálta, Vandoorne és Alonso is aktív napon van túl. A képzeletbeli kitüntetés Pierre Gaslyt és a Toro Rosso Hondát illeti 128 megtett körrel. A tavalyi teszten ez a Honda motor 5 kört sem tudott úgy megtenni, hogy ne lett volna valami meghibásodás, erre lehet, hogy a japánok sem számítottak volna. A fejlődés az eddigiek alapján megkérdőjelezhetetlen és ha így marad a szezonban is, bőven lesz mire rácsodálkozni. Nem csak a fanatikusoknak, hanem Fernando Alonsonak is.

Napi bontásban figyelve a leggyorsabbakat, a három topcsapat igazán kitett magáért: Hétfőn Daniel Ricciardo és a Red Bull Racing, kedden pedig Sebastian Vettel és a Ferrari, míg csütörtökön Lewis Hamilton és a Mercedes AMG F1 zárt a legjobb idővel. A futásteljesítményt tekintve azonban – amely a szezon előtti teszteken sokkal inkább számító tényező, mint a köridők – csak a Mercedes és a Ferrari lehet elégedett.

Nem győzöm hangsúlyozni, a meglepetés a Honda és a Toro Rosso harmonikus kapcsolata. Szerinted képes lehet a Honda motor arra, hogy a továbbiakban is tartsa a megbízhatóságát?

Forrás: