2017. november 27. | 02:51

Az utolsó futamon Bottas mindent megtett azért, hogy megkaparintsa összetettben a második helyet. A konstruktőrök bajnoksága is tartogatott még izgalmakat, ezen felül történt egy fontos bejelentés...

Több érdekes nyitott kérdés volt az Abu-dzabi Nagydíj előtt annak ellenére, hogy az egyéni- és a konstruktőri világbajnoki cím sorsa már korábban eldőlt. A legtöbben arra voltak kíváncsiak, hogy Sebastian Vettel meg tudja-e őrizni második helyét Valtteri Bottasszal szemben, de Kimi Räikkonennek is volt még esélye arra, hogy kozmetikázza a szezonját, és egy erős futammal megelőzze Daniel Ricciardot, és feljöjjön a negyedik helyre. A McLaren az utolsó futamára készült a Hondával karöltve, házon belül még kérdés volt, hogy képes lesz-e az újonc Stoffel Vandoorne lenyomni Fernando Alonsot.

A konstruktőri pontversenyben a szezon végére teljesen kipukkadó Toro Rosso hatodik helye forgott veszélyben, a Renault és a Haas is nem titkoltan szerette volna megelőzni a Red Bull fiókcsapatát. A három gárda hat ponton belül volt, izgalmasnak ígérkezett csatározásuk.

Valtteri Bottas 22 pontos hátrányban volt a szezonzáró előtt Sebastian Vettellel szemben, azaz csak akkor volt esélye a finn pilótának megelőzni német riválisát a táblázaton, ha nyer, és a Ferrari versenyzőjének adódik valamiféle problémája. Bottas szombaton mindent megtett, hogy érdekessé varázsolja a 2017-es esztendő utolsó futamát, és komoly meglepetésre Hamilton és Vettel előtt megnyerte az időmérőt. Ricciardo és Räikkonnen csatájában az ausztrál állt jobban, lévén ő a negyedik, míg Kimi csak az ötödik helyről startolhatott. A mindig mindenkire veszélyes Max Verstappen ezúttal csak hatodikként kvalifikálta magát. Nico Hülkenberg az időmérőn kihozta a Renaultból a maximumot, és a hetedikként várta a vasárnapi futamot, a Haas és a Toro Rosso pedig förtelmesen gyengén muzsikált, csak a csodában bízhatott.

Miután kialudtak vasárnap a piros lámpák, túl sok érdekesség nem történt a rajtnál. Bottas elsőként fordult el, Hamilton és Vettel követte a finn pilótát. Kevin Magnussen megpördült a Haasszal, de a mezőny után eredt. Hülkenberg levágott egy sikánt, miután Sergio Perez nem hagyott neki helyet, ám nem adta vissza a helyét, így öt másodpercre megbüntették a Renault német versenyzőjét.

Az élen olyannyira nem történt semmi különös, hogy jó húsz körön át nem is nagyon kerültek képernyőre Bottasék. Inkább a középmezőnyben gyűrték egymást a versenyzők, a pontszerző helyeken kívül autózó Romain Grosjean és Lance Stroll csatája szolgáltatta a látványosságot. A kerékcserék megkezdése után Daniel Ricciardo állt ki a 21. körben hidraulikai probléma következtében.

Közben Fernando Alonso megelőzte Felipe Massát, majd végre az élen is kezdtek közelebb kerülni egymáshoz a Mercedes pilótái: Lewis Hamilton egy másodpercen belülre került Valtteri Bottashoz a 28. körben. A négyszeres világbajnok brit pilóta azonban nem tudott előzési manővert kezdeményezni, így - nem meglepő módon - elmaradt a házon belüli csetepaté.

A 33. körben Carlos Sainz kényszerült kiállni: a szerelők a bal első kereket nem megfelelően rögzítették, úgyhogy alig tudott kivergődni a szűkös, kanyargós boxutca kivezető szakaszából a spanyol, mire végre leparkolhatta versenygépjárművét.

A 49. körben Hamilton ismét közelebb került Bottashoz, a harmadik helyen továbbra is Vettel haladt. Végül ebbem a sorrendben jöttek be a pilóták, Bottas megszerezte karrierje és szezonbeli harmadik győzelmét, igaz, Hamilton nem is nagyon erőltette a támadást. Vettel megőrizte összetettbeli második helyét azzal, hogy bekocsikázott a harmadik helyen, Räikkonen pedig Ricciardo kiesésének köszönhetően megelőzte a Red Bull peches ausztrál pilótáját. Ricciardo nem is felejtett el odaszúrni Räikkonennek, az ausztrál szerint a Ferrarival sokkal több pontot kellett volna gyűjtenie Kiminek.

Max Verstappen ezen a napon nem alkotott maradandót, be kellett érnie az ötödik hellyel. Hülkenberg a Renault nagy örömére bejött hatodikként, így a franciák átugrották a Toro Rossot összetettben, és feljöttek a konstruktőri világbajnokság hatodik helyére. Pontszerzőként zárt a két Force India, Alonso is gyűjtött két egységet, így Vandoorne előtt maradt, Massa pedig egy pontot szerzett karrierje - papíron - utolsó Forma-1-es futamán.

Az eredményhirdetést követően bemutatták a Forma-1 új logóját, amely sok vitát váltott ki a szurkolók részéről. A Liberty Média azzal indokolta a logó cseréjét, hogy a 23 éves embléma fölött már eljárt az idő, és a digitális médiában nem tudja betölteni a szerepét. Nem ez lesz az egyetlen változás a grafika és a dizájn terén a 2018-as szezonra, a tévéközvetítések során is komoly arculatváltozásra lehet számítani.

Bottas nagyon lelkesen nyilatkozott a szezonzárót követően, ami érthető, hiszen a szezon második felében nem nyújtott fényes teljesítményt. Hamilton 2015-höz hasonlóan sem pole pozíciót, sem győzelmet nem tud felmutatni azt követően, hogy bebiztosította világbajnoki győzelmét, ám ez aligha bántja a brit pilótát, akire vélhetően jövőre sem lesz éles helyzetben veszélyes finn csapattársa. Vettel gratulált Bottasnak, és már a következő szezonra próbált előretekinteni.

Felipe Massa tizenhat éves Forma-1-es pályafutását pontszerzéssel zárta, ami elégedettséggel töltötte el. A futam után az első két helyezett mellett leparkoló pilóta karrierjére mosollyal tekint vissza, és készül az előtte álló kihívásokra. Ahogyan szavaiból ki lehetett veni, semmiképp sem fog túlságosan elszakadni a brazil a Forma-1 világától, bár hiányozni fog neki, hogy versenyzőként vegyen részt a Száguldó Cirkuszban.

  • Címkék:
  • F1