Változások egy csokorban a 2018-as F1-es szezonra

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Hamarosan felbőgnek a motorok Barcelonában és elkezdődik az F1-es tesztidőszak az ausztrál verseny előtt. Van néhány fontos változás, amiről érdemes beszélni.

Halo és súlynövekedés

Régóta ismert, hogy a 2018-as évtől kötelezően fel kell tenni az autókra a Halo névre keresztelt fejvédő rendszert. A használata az utóbbi időben bekövetkezett súlyos balesetek miatt került napirendre, majd döntöttek is a bevezetéséről. Az F1-ben ez a változás megosztó volt a rajongók,a csapatok, illetve pilóták részéről is. Sokak szerint rontja az autó esztétikáját, zavarhatja a kilátást, illetve egy esetleges baleset esetén problémás lehet a kiszállás. Mindenesetre jön, aminek jönnie kell, első a biztonság. A Halo egy kész termék, így minden csapatnak ugyanazt kell feltenni, igaz a mikéntjébe nem szól bele az FIA.

Szokatlan lesz eleinte a látvány, a Halo használata az F1-ben

Szokatlan lesz eleinte a látvány

Növekszik az autók minimumsúlya is, köszönhetően részben a Halo-nak, mely nagyjából 10 kilót fog majd nyomni. 734 kilogramm lesz az alsó érték, ilyen nehezek még nem voltak az F1-es autók. Ellenben a kocsik most lesznek a leggyorsabbak, a hatalmas lóerő és a leglágyabb gumiknak is köszönhetően.

Hasmagasság és motorolaj

A Forma-1-es autókon tiltott bármilyen elemek mozgása, mozgatása a DRS kivételével. A csapatok ezt úgy próbálták kompenzálni, hogy különböző felfüggesztés- és kormányrendszereket alkottak, ezáltal a hasmagasság mozgatható volt. Most ennek szabnak határt azzal, hogy maximum 5 mm-t engedélyeznek.

A Mercedest is megvádolták, hogy szabálytalanul használja a motorolajat, Hamilton lett a világbajnok

A Mercedest is megvádolták, hogy szabálytalanul használja a motorolajat

A motorolaj az idei év egyik égető kérdése volt, a Mercedest és a Ferrarit is szóba hozták azzal, hogy motorolajat juttat az üzemanyaghoz, ezáltal gyorsítva az égést. Most a szabály egyértelműen kimondja, hogy csak is arra lehet használni amire való: hűtésre és kenésre.

Cápauszony és T szárny

Ezen elemek célja az aerodinamikai hatékonyság növelése volt, most azonban ezek használatát teljesen el fogják törölni. Se cápauszony, se T szárny nem lesz, a szabály ugyanis tiltani fogja. Nem mellesleg az erőforrásokról: 2018-ban a szabadon felhasználható négy motor helyett, csak hármat engedélyez az FIA, így kérdés, hogy mi lesz például a Hondával.

Szirotkin jön a cápauszony megy, a Williams csapat is fejleszt

Szirotkin jön a cápauszony megy

Elkelt az utolsó hely

Szergej Szirotkin lett a Williams csapat pilótája Lance Stroll mellett. A tavaly visszavonult Felipe Massa helyére érkezett az orosz versenyző, aki eddig a Renault alkalmazásában állt. A másik pályázó Robert Kubica volt az ülésre, aki hosszú balesete után tért vissza az F1 világába. Ez félig sikerült is neki, ugyanis a patinás brit csapat fejlesztő és tartalékpilótája lesz a lengyel pilóta.

Forrás: f1világ

Kapcsolódó írások

 Robert Kubica a Wiliiams boxában oldalról fotózva
2018. november 21.
Robert Kubica a Williams-Mercedes versenyzője lesz 2019-ben a Formula 1-ben.
Hétvégi versenyek: Szoros F1-es befutó, helycsere a Moto GP összetettben
2017. augusztus 28.
A Forma-1-es Belga Nagydíj kiélezett csatát hozott Vettel és Hamilton között. A Moto GP Silverstone-ban megrendezett futama után helycsere történt az összetettben.
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.
F1 Kvíz: 7 kérdés, amire csak a fanatikusok tudják a választ!
2018. február 10.
Ha valódi Forma-1 rajongó vagy, akkor minden bizonnyal nem lesz számodra kihívás hibátlanul kitölteni ezt a kvízt! Vagy mégis?