Hamarosan felbőgnek a motorok Barcelonában és elkezdődik az F1-es tesztidőszak az ausztrál verseny előtt. Van néhány fontos változás, amiről érdemes beszélni.
Halo és súlynövekedés
Régóta ismert, hogy a 2018-as évtől kötelezően fel kell tenni az autókra a Halo névre keresztelt fejvédő rendszert. A használata az utóbbi időben bekövetkezett súlyos balesetek miatt került napirendre, majd döntöttek is a bevezetéséről. Az F1-ben ez a változás megosztó volt a rajongók,a csapatok, illetve pilóták részéről is. Sokak szerint rontja az autó esztétikáját, zavarhatja a kilátást, illetve egy esetleges baleset esetén problémás lehet a kiszállás. Mindenesetre jön, aminek jönnie kell, első a biztonság. A Halo egy kész termék, így minden csapatnak ugyanazt kell feltenni, igaz a mikéntjébe nem szól bele az FIA.Növekszik az autók minimumsúlya is, köszönhetően részben a Halo-nak, mely nagyjából 10 kilót fog majd nyomni. 734 kilogramm lesz az alsó érték, ilyen nehezek még nem voltak az F1-es autók. Ellenben a kocsik most lesznek a leggyorsabbak, a hatalmas lóerő és a leglágyabb gumiknak is köszönhetően.
Hasmagasság és motorolaj
A Forma-1-es autókon tiltott bármilyen elemek mozgása, mozgatása a DRS kivételével. A csapatok ezt úgy próbálták kompenzálni, hogy különböző felfüggesztés- és kormányrendszereket alkottak, ezáltal a hasmagasság mozgatható volt. Most ennek szabnak határt azzal, hogy maximum 5 mm-t engedélyeznek.A motorolaj az idei év egyik égető kérdése volt, a Mercedest és a Ferrarit is szóba hozták azzal, hogy motorolajat juttat az üzemanyaghoz, ezáltal gyorsítva az égést. Most a szabály egyértelműen kimondja, hogy csak is arra lehet használni amire való: hűtésre és kenésre.