Lassan véget ér a Forma-1 2017-es szezonja, már csak 4 futam maradt hátra. Lewis Hamilton előnye jelentős, de mi lehet még számára a rizikófaktor?
Lewis Hamilton magabiztos előnnyel érkezik az Amerikai Nagydíjra, ahol az előző években is rendre jól szerepelt. Ebből kiindulva ő számít a legnagyobb esélyesnek a győzelemre. Tavalyelőtt is itt lett háromszoros világbajnok, most szintén ugyanitt meglehet a negyedik titulusa. Ahhoz, hogy ez összejöjjön, Sebastian Vettelnek néhány hellyel hátrébb kell végeznie, amennyiben Hamilton megnyeri a versenyt. Talán felesleges is számolgatásba bonyolódni, ha a brit előrébb végez, mint német versenyzőtársa, onnantól tényleg a csoda segíthet a Ferrarin és Vettelen, vagy még az sem.
Amerikai Nagydíj: Hamilton már ötször nyert Texasban
De mi is történhet Hamiltonnal? A Mercedes a Belga Nagydíjon rakta bele a Mercibe a még büntetés nélkül felhasználható utolsó erőforrást és azok elemeit. Jó kérdés, hogy ez a motor milyen állapotban van még, hiszen majdnem a fél szezont ki kéne bírnia, kilenc futamot egész pontosan. Felmerül a lehetőség ekkora előnynél, hogy biztonsági okokból motort cserélnek Hamilton autójában, és a hátralévő négy futamot kvázi egy teljesen új erőforrással tudja majd teljesíteni. Azonban számításba jöhet az is, hogy azt mondja a Mercedes, hogy nem cserél motort és ezzel kell végig menni a hátralévő versenyeken. Ne lepődjön meg senki, ha ez sikerül nekik.
Amerikai Nagydíj: Vettel és a Ferrari nincs könnyű helyzetben
Tegyük fel, hogy motort cserélnek Lewis Hamilton autójában és mondjuk az utolsó helyről indul. Nagy valószínűséggel, egy „biztonsági” autózással is előre tudna jönni a 4. vagy az 5. helyig. A másik lehetőség, hogy Hamiltont valaki kilöki, elromlik valami, és talán kikerül a pontszerző helyekről; Vettel megnyeri a versenyt és elolvad 25 pont. A Mercedesnek és Hamiltonnak ez esetben sem kellene pánikolnia. A németek Japánban munkára bírták az új fejlesztésű aero csomagot, ami a Maláj versenyen még nem működött tökéletesen. Aztán jön Mexikó, ahol minden bizonnyal bomba erős lesz a Mercedes, Hamilton lehet a futam abszolút esélyese akár félgőzzel is, ugyanis egy gyors pályáról beszélünk, ahol kiemelten számít a motorerő. Nem túl jó előjelek a Ferrarinak, és nem is tudni, láttunk-e már ekkora fordítást. A legjobb lesz, ha megvárjuk a vasárnapi futam végét.
Amerikai Nagydíj: 2 éve Hamilton itt lett VB győztes
Elméletileg Valtteri Bottas is lehet még világbajnoki győztes, de nyilván ez csak az álmokban fordulhat elő, az elmúlt versenyeken gyengébben teljesítő finnek valószínűleg be kell állnia Hamilton mögé, és valahogy segíteni neki a közvetlen riválisokkal szemben. A COTA valószínűleg a Mercedes pályája lesz, a Red Bull akkor ment itt jól, amikor esett az eső. Száraz körülmények között nem valószínű, hogy a győzelemért mehetnek a bikák, de a kártyát mindenképp megkeverhetik, ők teljes nyugalommal harcolhatnak a jobb helyezésekért.
Amerikai Nagydíj: Az egyik legkülönlegesebb vonalvezetésű pálya
Csütörtökön indul a hétvége a sajtótájékoztatókkal, péntek délután pedig kezdetét veszi az első szabadedzés, a szombati időmérő és a vasárnapi verseny az esti órákban fog kezdődni. A Pirelli a lágy, szuperlágy és ultralágy abroncsokat hozta Texasba, érdekesség, hogy utóbbinak a lila helyett rózsaszín színe lesz. A változás jó ügyet szolgál, mely nem más, mint az emlőrák gyógyítása, megelőzése. A Haas F1-es csapata számára különleges lesz ez a hétvége, hiszen hazai pályán egyetlen amerikai csapatként körözhetnek.
Amerikai Nagydíj: A HAAS-F1 hazaérkezett
Említsük meg, hogy Robert Kubica, a Williams F1-es csapattal tesztelt a Hungaroringen kedden, és eredményes tesztnapot zárt a 2014-es kocsival. Várjuk a lengyel versenyzővel kapcsolatos híreket, illetve, hogy kapni fog-e élesben lehetőséget. Fotók:
De mi is történhet Hamiltonnal? A Mercedes a Belga Nagydíjon rakta bele a Mercibe a még büntetés nélkül felhasználható utolsó erőforrást és azok elemeit. Jó kérdés, hogy ez a motor milyen állapotban van még, hiszen majdnem a fél szezont ki kéne bírnia, kilenc futamot egész pontosan. Felmerül a lehetőség ekkora előnynél, hogy biztonsági okokból motort cserélnek Hamilton autójában, és a hátralévő négy futamot kvázi egy teljesen új erőforrással tudja majd teljesíteni. Azonban számításba jöhet az is, hogy azt mondja a Mercedes, hogy nem cserél motort és ezzel kell végig menni a hátralévő versenyeken. Ne lepődjön meg senki, ha ez sikerül nekik.
Tegyük fel, hogy motort cserélnek Lewis Hamilton autójában és mondjuk az utolsó helyről indul. Nagy valószínűséggel, egy „biztonsági” autózással is előre tudna jönni a 4. vagy az 5. helyig. A másik lehetőség, hogy Hamiltont valaki kilöki, elromlik valami, és talán kikerül a pontszerző helyekről; Vettel megnyeri a versenyt és elolvad 25 pont. A Mercedesnek és Hamiltonnak ez esetben sem kellene pánikolnia. A németek Japánban munkára bírták az új fejlesztésű aero csomagot, ami a Maláj versenyen még nem működött tökéletesen. Aztán jön Mexikó, ahol minden bizonnyal bomba erős lesz a Mercedes, Hamilton lehet a futam abszolút esélyese akár félgőzzel is, ugyanis egy gyors pályáról beszélünk, ahol kiemelten számít a motorerő. Nem túl jó előjelek a Ferrarinak, és nem is tudni, láttunk-e már ekkora fordítást. A legjobb lesz, ha megvárjuk a vasárnapi futam végét.
Elméletileg Valtteri Bottas is lehet még világbajnoki győztes, de nyilván ez csak az álmokban fordulhat elő, az elmúlt versenyeken gyengébben teljesítő finnek valószínűleg be kell állnia Hamilton mögé, és valahogy segíteni neki a közvetlen riválisokkal szemben. A COTA valószínűleg a Mercedes pályája lesz, a Red Bull akkor ment itt jól, amikor esett az eső. Száraz körülmények között nem valószínű, hogy a győzelemért mehetnek a bikák, de a kártyát mindenképp megkeverhetik, ők teljes nyugalommal harcolhatnak a jobb helyezésekért.
Csütörtökön indul a hétvége a sajtótájékoztatókkal, péntek délután pedig kezdetét veszi az első szabadedzés, a szombati időmérő és a vasárnapi verseny az esti órákban fog kezdődni. A Pirelli a lágy, szuperlágy és ultralágy abroncsokat hozta Texasba, érdekesség, hogy utóbbinak a lila helyett rózsaszín színe lesz. A változás jó ügyet szolgál, mely nem más, mint az emlőrák gyógyítása, megelőzése. A Haas F1-es csapata számára különleges lesz ez a hétvége, hiszen hazai pályán egyetlen amerikai csapatként körözhetnek.
Említsük meg, hogy Robert Kubica, a Williams F1-es csapattal tesztelt a Hungaroringen kedden, és eredményes tesztnapot zárt a 2014-es kocsival. Várjuk a lengyel versenyzővel kapcsolatos híreket, illetve, hogy kapni fog-e élesben lehetőséget. Fotók: