2019. augusztus 28. | 17:34

Hamarosan forgalomba kerül Európában a Passat GTE 2020-as modellévre szóló plug-in hibrid variánsa. Az eddiginél nem csupán több technológiai újítást hordoz magában, a gyártó nagyobb akkumulátorokat és hosszabb elektromos hatótávot ígér.

A 2020-as Passat GTE akkumulátorának térfogata 31%-kal nő, ez 13 kWh-s kapacitásnak feleltethető meg, miközben a facelift előtti modell 9,9 kWh-val bírt. A WLTP ciklus tükrében a Passat elektromos hatótávja 56 kilométernek ígérkezik.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az előző modell hatótávját a kevésbé pontos NEDC szabványok szerint mérték, végeredményként 50 kilométer jött ki. A Volkswagen-csoport összehasonlításképp az új Passatot is alávetette a régebbi szabványnak, a vállalat azt állítja 70 kilométeres elektromos hatótávot mértek.

Ami a meghajtást illeti, többé kevésbé ugyanarról van szó ezúttal is, mint korábban, tehát marad az 1,4-es TSI 156 lóerővel, a 215 lovas összteljesítmény és a 400 Nm pedig a 113 lóerős elektromotor segítségével bontakozik ki. Az autó megszokottan elsőkerekes, az erő továbbításáról egy speciálisan kifejlesztett hatfokozatú duplakuplungos váltó gondoskodik.

Amint azt már említettem, technológiai újításokkal is érdemes számolni a megújult Passat esetében. A 2020-as Passat GTE vezetési üzemmódjai a korábbi ötről háromra redukálódtak: a környezetbarát közlekedéshez az „EV” üzemmódot, a sportosabb és kimagaslóbb teljesítményért a „GTE”-t kell választani és ezenkívül rendelkezésre áll még egy, a magától értetődő „hibrid”.

Hosszabb távokon és 140 km/h feletti sebesség esetén az elektromotor besegít a TSI egységnek, mindeközben pedig a járművezető döntése az, hogy az akkumulátor kapacitásának mekkora részét érdemes tartalékolni ahhoz, hogy a kibocsátás mértéke a megtett út végére zéró legyen. 

A belteret is utólérte egy kisebbfajta frissítési hullám. Megújult a kormánykerék, továbbfejlesztették a digitális műszercsoportot, valamint az infotainment-rendszer is teljes mértékben megújult, egy 9,2”-os képernyőn lehet vezérelni. Fejlett hangvezérlés és Apple CarPlay is funkcionál az új Passat GTE-ben.

Van itt még meglepetés, az pedig valamelyest a Teslára emlékeztet. A jármű képes a 2-es szintű, közepes önvezetésre, mely csupán annyit takar, hogy az autó 210 km/h-s sebességig irányítani tudja saját magát. A kormányon érzékelők vannak, amelyek 10 másodperc után jelzést adnak a sofőrnek, hogy tegye vissza rá a kezeit.

Az új Passat GTE előrendelése már kezdetét vette Németországban, szedán és kombi változatok állnak rendelkezésre. Az ottani kezdőár 44 795 euró (14,7 millió forint).