2020-ban nagyobb akkupakkal és hosszabb hatótávval érkezik a Passat GTE PHEV!

Közzétéve:
2019-08-28, 15:34

Hamarosan forgalomba kerül Európában a Passat GTE 2020-as modellévre szóló plug-in hibrid variánsa. Az eddiginél nem csupán több technológiai újítást hordoz magában, a gyártó nagyobb akkumulátorokat és hosszabb elektromos hatótávot ígér.

A 2020-as Passat GTE akkumulátorának térfogata 31%-kal nő, ez 13 kWh-s kapacitásnak feleltethető meg, miközben a facelift előtti modell 9,9 kWh-val bírt. A WLTP ciklus tükrében a Passat elektromos hatótávja 56 kilométernek ígérkezik.

Volkswagen Passat GTE kombi szemből

Az előző modell hatótávját a kevésbé pontos NEDC szabványok szerint mérték, végeredményként 50 kilométer jött ki. A Volkswagen-csoport összehasonlításképp az új Passatot is alávetette a régebbi szabványnak, a vállalat azt állítja 70 kilométeres elektromos hatótávot mértek.

Ami a meghajtást illeti, többé kevésbé ugyanarról van szó ezúttal is, mint korábban, tehát marad az 1,4-es TSI 156 lóerővel, a 215 lovas összteljesítmény és a 400 Nm pedig a 113 lóerős elektromotor segítségével bontakozik ki. Az autó megszokottan elsőkerekes, az erő továbbításáról egy speciálisan kifejlesztett hatfokozatú duplakuplungos váltó gondoskodik.

2019 Volkswagen Passat szedán hátulja

2019 Volkswagen Passat kombi hátulja

Amint azt már említettem, technológiai újításokkal is érdemes számolni a megújult Passat esetében. A 2020-as Passat GTE vezetési üzemmódjai a korábbi ötről háromra redukálódtak: a környezetbarát közlekedéshez az „EV” üzemmódot, a sportosabb és kimagaslóbb teljesítményért a „GTE”-t kell választani és ezenkívül rendelkezésre áll még egy, a magától értetődő „hibrid”.

2019 Volkswagen Passan facelift kormánykerék és műszerfal

Hosszabb távokon és 140 km/h feletti sebesség esetén az elektromotor besegít a TSI egységnek, mindeközben pedig a járművezető döntése az, hogy az akkumulátor kapacitásának mekkora részét érdemes tartalékolni ahhoz, hogy a kibocsátás mértéke a megtett út végére zéró legyen. 

A belteret is utólérte egy kisebbfajta frissítési hullám. Megújult a kormánykerék, továbbfejlesztették a digitális műszercsoportot, valamint az infotainment-rendszer is teljes mértékben megújult, egy 9,2”-os képernyőn lehet vezérelni. Fejlett hangvezérlés és Apple CarPlay is funkcionál az új Passat GTE-ben.

Van itt még meglepetés, az pedig valamelyest a Teslára emlékeztet. A jármű képes a 2-es szintű, közepes önvezetésre, mely csupán annyit takar, hogy az autó 210 km/h-s sebességig irányítani tudja saját magát. A kormányon érzékelők vannak, amelyek 10 másodperc után jelzést adnak a sofőrnek, hogy tegye vissza rá a kezeit.

2019 Volkswagen Passat facelift beltér

Az új Passat GTE előrendelése már kezdetét vette Németországban, szedán és kombi változatok állnak rendelkezésre. Az ottani kezdőár 44 795 euró (14,7 millió forint).

Kapcsolódó írások

megújult a Volkswagen Passat
2019. február 08.
A nagyvállalatok mindig is imádták és bizonyára ezután is fogják a német gyártó innovációs technológiákkal megáldott és egyben legkeresettebb modelljét: megújult a Volkswagen Passat
Volkswagen Passat fészer
2019. július 16.
Igen, egy teljesen legális közúti fészer, mely Guinness rekordot is döntött.

További hírek