2019. április 01. | 18:30

A szeretett Vitarát jövőre már csak dízelmotorral fogják gyártani

Magyarország legnépszerűbb autója, a Suzuki Vitara 2018-ban esett át ráncfelvarráson, bővebben erről a Suzuki Vitara 1.4 GLX 2WD tesztünkben olvashatsz. A legfontosabb dolog talán az volt, hogy az 1.6 literes szívó benzinmotort elengedték, ahogyan az 1.6 literes DDIS dízelt is, helyükbe az 1.4 literes turbós benzinmotor lépett, ami igen jó húzásnak bizonyult. Erről, a benzines verzióról egy tesztvideót is készítettünk, amiben a SsangYong Tivolival hasonlítottuk össze a MI VITARÁNKAT!

Meg nem erősített sajtóhírek szerint viszont fordult a kocka, hiszen rájöttek, hogy az öngyulladós egységekkel könnyebben tudják hozni az egyre csak szigorodó környezetvédelmi normákat, amiket az Euro 6d támaszt. Mindezt két-két katalizátorral és részecskeszűrővel érik el, dupla turbót kap az 1.0 literes, háromhengeres dízelmotor, sőt AdBlue adalékkal is meg lesz támogatva. Igazán jól hangzik a városban 4,2-4,6 literes fogyasztás, ami városon kívül akár 2,3-2,6 liter környékére is leredukálható.

A külső és belső megjelenés nem fog változni az újabb frissítés során, a Vitara továbbra is egy naprakész, jó megjelenésű autó lesz a hazai utakon. Az óracsoport között található modernizált, színes kijelző találsz, jár hozzá az Apple Carplay és az Android Auto is, sőt Alcantara-szerű ülésborítás is kérhető hozzá GL+ és afeletti szinteken. Az 1.0 literes, elsőkerék meghajtással az ára most kedvezményesen 4 090 000 forinttól indul, a csúcsot az összkerekes, 6-os automatával szerelt 1.0-es dízel jelenti 7 720 000 forinttal.

A szeretett, 1.4 literes, turbós benzinmotor tehát 2020-tól a múlté, pedig mi nagyon szerettük a Swift Sportban. Siess tehát a legközelebbi Suzuki-szalonba és még most rendelj a benzines Vitarából! Ja, és ne felejtsd el értelmezni az egy sorral lejjebb található mondatot sem!

Nem mellesleg kellemes április elsejét kíván az Alapjárat csapata! Ezt benézted!