2020. július 10. | 10:30

Hazai pályán taszították le trónjáról a Renault Megane RS Trophy R-t a japánok.

Ha japán versenypályákat kell emíltenem, két név jut rögtön az eszembe: Ebisu, és Suzuka. Két olyan pálya, ahol számos történelmi esemény zajlott már le, ha autósportról van szó, legyen az drift, Forma-1 vagy akár túraautó kategória. Most egy újabb körrekordot írhat fel magának a suzukai pálya, hiszen a 2021-es Honda Civic Type-R lehengerlő teljesítménnyel döntötte meg a franciák körrekordját.

Azt mondják, a körrekordok nem jelentenek semmit, hogy sok, nem egzakt és tökéletesen összemérhető tényező játszik közre, én mégis azt mondom, hogy a körrekord az körrekord gyerekek. A Honda és  Renault egyébként is évek óta csapkodják arcon egymást, egyik évben a japánok domborítanak nagyobbat, a következőben a franciák, mindeközben pedig laposra verik a mezőnyt, még annak ellenére is, hogy a Hyundai bizony bekeményített az utóbbi időben az N szériás i modellekkel.

A Renault Megane RS Trophy R 2019 végén döntött rekordot a suzukai pályán, mint leggyorsabb szériában gyártott, elsőkerekes hot hatch. Akkor a kacskaringós pálya legjobb körideje ebben a kategóriában 2 perc és 25,4 másodperc volt. A rizsesek azonban jöttek, láttak, köröztek és elvették a címet a csigásoktól. Aurevoir, Sayonara!

Másfél másodpercet javítottak a korábbi időn, ami autósport kereteken belül szerintem brutálisan soknak számít. Az a kategória, ahol tizedmásodperceken is múlhat bármi, másfél másodperc egy örökkévalóság. Egyetlen apró bibit lehet felróni a Hondának, mégpedig azt, hogy ez a modell hivatalosan még nincs gyártásban, míg a Renault igen. És bár a kocsi egyelőre fejlesztési darabnak számít, a gyártó úgy nyilatkozott, hogy a kocsi reprezentatív bemutatója a jövőre érkező Type-R Civicnek, minden technikai részlet és specifikáció azonos. Azt gondolom, ebben az esetben akkor mégiscsak érvényes a csúcsdöntés.

Suzukán a Civic modellel összesen 5,8 kilométert autóztak, amiből 1,2 km volt csupán egyenes szakasz. Ehhez mindösszesen 2 perc 23,9 másodpercre volt szüksége a Type-R-nek. Szép munka. A csúcsot valójában még a Covid mizéria előtt, februárban döntötte meg a modell, ám a pandémia és a még befejeződő fejlesztési folyamatok, valamint utolsó simítások miatt csak mostanra tették hivatalossá az eredményt. A limitált szériás Type-R modell várhatóan 2021 első felében érkezik.

Ha más autóipari hír is érdekel, ne felejtsd el megnézni az aktuális Alapjárat hírműsort se!