A 2021-es Honda Civic Type-R földhöz vágta a francia trófeát

Közzétéve:
2020-07-10, 08:30

Hazai pályán taszították le trónjáról a Renault Megane RS Trophy R-t a japánok.

Ha japán versenypályákat kell emíltenem, két név jut rögtön az eszembe: Ebisu, és Suzuka. Két olyan pálya, ahol számos történelmi esemény zajlott már le, ha autósportról van szó, legyen az drift, Forma-1 vagy akár túraautó kategória. Most egy újabb körrekordot írhat fel magának a suzukai pálya, hiszen a 2021-es Honda Civic Type-R lehengerlő teljesítménnyel döntötte meg a franciák körrekordját.

2021 Honda Civic Type-R limitált szériás modell sárga színben a suzukai versenypályán szemből, éles kanyarban

Azt mondják, a körrekordok nem jelentenek semmit, hogy sok, nem egzakt és tökéletesen összemérhető tényező játszik közre, én mégis azt mondom, hogy a körrekord az körrekord gyerekek. A Honda és  Renault egyébként is évek óta csapkodják arcon egymást, egyik évben a japánok domborítanak nagyobbat, a következőben a franciák, mindeközben pedig laposra verik a mezőnyt, még annak ellenére is, hogy a Hyundai bizony bekeményített az utóbbi időben az N szériás i modellekkel.

2021 Honda Civic Type-R limitált szériás modell sárga színben a suzukai versenypályán szemből, menet közben, naplementében

A Renault Megane RS Trophy R 2019 végén döntött rekordot a suzukai pályán, mint leggyorsabb szériában gyártott, elsőkerekes hot hatch. Akkor a kacskaringós pálya legjobb körideje ebben a kategóriában 2 perc és 25,4 másodperc volt. A rizsesek azonban jöttek, láttak, köröztek és elvették a címet a csigásoktól. Aurevoir, Sayonara!

Másfél másodpercet javítottak a korábbi időn, ami autósport kereteken belül szerintem brutálisan soknak számít. Az a kategória, ahol tizedmásodperceken is múlhat bármi, másfél másodperc egy örökkévalóság. Egyetlen apró bibit lehet felróni a Hondának, mégpedig azt, hogy ez a modell hivatalosan még nincs gyártásban, míg a Renault igen. És bár a kocsi egyelőre fejlesztési darabnak számít, a gyártó úgy nyilatkozott, hogy a kocsi reprezentatív bemutatója a jövőre érkező Type-R Civicnek, minden technikai részlet és specifikáció azonos. Azt gondolom, ebben az esetben akkor mégiscsak érvényes a csúcsdöntés.

Suzukán a Civic modellel összesen 5,8 kilométert autóztak, amiből 1,2 km volt csupán egyenes szakasz. Ehhez mindösszesen 2 perc 23,9 másodpercre volt szüksége a Type-R-nek. Szép munka. A csúcsot valójában még a Covid mizéria előtt, februárban döntötte meg a modell, ám a pandémia és a még befejeződő fejlesztési folyamatok, valamint utolsó simítások miatt csak mostanra tették hivatalossá az eredményt. A limitált szériás Type-R modell várhatóan 2021 első felében érkezik.

Ha más autóipari hír is érdekel, ne felejtsd el megnézni az aktuális Alapjárat hírműsort se!

Kapcsolódó írások

Vetkőző francia szépség 1,5 millióért
2017. november 06.
A kabriózás egy életérzés. Hétvégi autónak képzeled el, amivel csak akkor mennek egy kört, ha jó idő van. Azonban létezik olyan is, amit bármikor használhatsz, ráadásul egész kedvező áron.
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!

További hírek